- Hirdetés -

Már tízből kilenc cég veszélyben van

|

- Hirdetés -

Kritikus szintre emelkedett a cégek elleni DNS-támadások (Domain Name System) aránya. Az idei adatok szerint már a társaságok 90 százaléka tapasztalt ilyen típusú fenyegetést. Ezek megelőzéséhez olyan védelmi rendszerekre van szükség, amelyek a prevencióra helyezik a hangsúlyt. Ezzel összhangban áll az idei Európai Kiberhónap jelmondata is (’Think before you click’ – Gondolkodj, mielőtt kattintassz!), ami a felelős internethasználatot szorgalmazza a felhasználók körében — mutatnak rá Maxvalor szakemberei.

Öt éve, a szervezetek 76%-át érte DNS-támadás (Domain Name System), ezzel szemben idén már tízből kilenc (90%) vállalkozás tapasztalt ilyen fenyegetést — hívja fel a figyelmet a dán, megelőzésen alapuló IT biztonsági megoldásokat fejlesztő Heimdal Security az IDC kutatási anyagaira támaszkodva. Ennek egyik magyarázata a pandémia, amelynek hatására számos munkavállaló távmunkában, sok esetben alacsony hatékonyságú IT-védelem mellett dolgozik. A növekedés olyan mértékű, hogy a zsarolóvírusok (ransomware) mellett mára ez lett az egyik legnépszerűbb informatikai támadás.

Ezeknek a támadásoknak a lényege a DNS manipulálása. A támadók célja leggyakrabban az, hogy a felhasználót böngészés közben vagy egy levélben található linkre kattintás után egy általuk létrehozott és felügyelt webszerverre irányítsák. Ezáltal lényegében megkerülik a felhasználó védelmi rendszerét, tűzfalát. Ha a gyanútlan alkalmazott egy ilyen oldalra kerül, akkor onnantól kezdve a támadók akár egy rosszindulatú kódot is lefuttathatnak a megtámadott gépen. Ennek segítségével pedig belépési adatokat, dokumentumokat, nagymennyiségű adatbázisokat lophatnak el, illetve a rendszerek leállítását is végrehajthatják. Egy hatékony DNS védelmi megoldás ezzel szemben ilyenkor blokkolja a felhasználó látogatási kérését és a böngészőt egy olyan weboldalra irányítja, amely közli, hogy az általa meglátogatott webhely rosszindulatú.

„Minden abba az irányba mutat, hogy a kibervédelemben a megelőzés mindennél fontosabbá vált, hiszen a rosszindulatú támadás így el sem juthat a gép előtt ülőkhöz. Egy átlagos felhasználó számára ugyanis nem egyértelmű, hogy a kapott üzenetben megjelölt oldal veszélytelen vagy olyan felületre vezet, ahonnan azonnal elindul egy rosszindulatú akció. Bármennyire is fontos az ilyen megoldások használata, az alkalmazottak, felhasználók edukációja elengedhetetlen. Erre fektet különös hangsúlyt októberben az Európai Kiberhónap kampánya is, amely a ’Think before you click’ (Gondolkodj, mielőtt kattintassz!) jelmondatot tűzte zászlajára” — hangsúlyozta Gölcz Dénes, a Heimdal Security védelmi megoldásait Magyarországon forgalmazó Maxvalor ügyvezető igazgatója.

A Heimdal adatai szerint az országokat vizsgálva az ilyen típusú támadások (rosszindulatú akciók közel 60 százaléka) Kínában a leggyakoribbak, míg az Egyesült Államok a második helyen áll. Ott minden ötödik eset DNS-alapú támadás. Ugyanakkor az európai országokat sem kerülik el a hackerek, ott Hollandia, Németország és Franciaország is szerepel a leginkább támadott államok listáján.

Az elérhető globális adatok szerint valóban egyetlen cég sem lehet teljes biztonságban, hiszen minden szervezetet átlagosan 9,5 DNS-támadás ér évente. Ha ezek célba érnek, akkor a vállalkozások harmadánál sérül a márkanév és szinte azonnal üzleti veszteségeik keletkeznek. Minden negyedik vállalkozás esetében pedig kifejezetten érzékeny adatokat lopnak el a hackerek.

A kár pedig igencsak jelentős. Az eredményes DNS-betörések átlagos költsége egy vállalat számára idén elérte a 806 ezer eurót, ami mintegy 10 százalékos növekedés az elmúlt évi adatokhoz képest. Ebben a kárenyhítés költségétől kezdve, a munkaidőkiesésen át az üzleti károk értéke — például márkaérték említett csökkenése — is szerepel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyszerű módszerrel kivédhetők a kibertámadások

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az...

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...

Váratlanul lemondott az NMHH elnöke

Váratlan döntést hozott Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, jóval mandátuma lejárta előtt lemondott pozíciójáról. Utódja Koltay András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora lehet. Karas Monika kinevezése 2022. augusztus 18-ig...

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megugrott az új gépjárműértékesítés az AutoWallisnál

Az előrejelzésnek megfelelően jól teljesített az AutoWallis értékesítése az év első három negyedévében, a tavaly lezárt tranzakciók mellett az organikus növekedésnek is köszönhetően. A Nagykereskedelmi üzletág az év első felében tapasztalt növekedési ütemnél is...

Egyszerű módszerrel kivédhetők a kibertámadások

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az...

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...

Váratlanul lemondott az NMHH elnöke

Váratlan döntést hozott Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, jóval mandátuma lejárta előtt lemondott pozíciójáról. Utódja Koltay András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora lehet. Karas Monika kinevezése 2022. augusztus 18-ig...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA