- Hirdetés -

Már tízből kilenc cég veszélyben van

|

- Hirdetés -

Kritikus szintre emelkedett a cégek elleni DNS-támadások (Domain Name System) aránya. Az idei adatok szerint már a társaságok 90 százaléka tapasztalt ilyen típusú fenyegetést. Ezek megelőzéséhez olyan védelmi rendszerekre van szükség, amelyek a prevencióra helyezik a hangsúlyt. Ezzel összhangban áll az idei Európai Kiberhónap jelmondata is (’Think before you click’ – Gondolkodj, mielőtt kattintassz!), ami a felelős internethasználatot szorgalmazza a felhasználók körében — mutatnak rá Maxvalor szakemberei.

Öt éve, a szervezetek 76%-át érte DNS-támadás (Domain Name System), ezzel szemben idén már tízből kilenc (90%) vállalkozás tapasztalt ilyen fenyegetést — hívja fel a figyelmet a dán, megelőzésen alapuló IT biztonsági megoldásokat fejlesztő Heimdal Security az IDC kutatási anyagaira támaszkodva. Ennek egyik magyarázata a pandémia, amelynek hatására számos munkavállaló távmunkában, sok esetben alacsony hatékonyságú IT-védelem mellett dolgozik. A növekedés olyan mértékű, hogy a zsarolóvírusok (ransomware) mellett mára ez lett az egyik legnépszerűbb informatikai támadás.

Ezeknek a támadásoknak a lényege a DNS manipulálása. A támadók célja leggyakrabban az, hogy a felhasználót böngészés közben vagy egy levélben található linkre kattintás után egy általuk létrehozott és felügyelt webszerverre irányítsák. Ezáltal lényegében megkerülik a felhasználó védelmi rendszerét, tűzfalát. Ha a gyanútlan alkalmazott egy ilyen oldalra kerül, akkor onnantól kezdve a támadók akár egy rosszindulatú kódot is lefuttathatnak a megtámadott gépen. Ennek segítségével pedig belépési adatokat, dokumentumokat, nagymennyiségű adatbázisokat lophatnak el, illetve a rendszerek leállítását is végrehajthatják. Egy hatékony DNS védelmi megoldás ezzel szemben ilyenkor blokkolja a felhasználó látogatási kérését és a böngészőt egy olyan weboldalra irányítja, amely közli, hogy az általa meglátogatott webhely rosszindulatú.

„Minden abba az irányba mutat, hogy a kibervédelemben a megelőzés mindennél fontosabbá vált, hiszen a rosszindulatú támadás így el sem juthat a gép előtt ülőkhöz. Egy átlagos felhasználó számára ugyanis nem egyértelmű, hogy a kapott üzenetben megjelölt oldal veszélytelen vagy olyan felületre vezet, ahonnan azonnal elindul egy rosszindulatú akció. Bármennyire is fontos az ilyen megoldások használata, az alkalmazottak, felhasználók edukációja elengedhetetlen. Erre fektet különös hangsúlyt októberben az Európai Kiberhónap kampánya is, amely a ’Think before you click’ (Gondolkodj, mielőtt kattintassz!) jelmondatot tűzte zászlajára” — hangsúlyozta Gölcz Dénes, a Heimdal Security védelmi megoldásait Magyarországon forgalmazó Maxvalor ügyvezető igazgatója.

A Heimdal adatai szerint az országokat vizsgálva az ilyen típusú támadások (rosszindulatú akciók közel 60 százaléka) Kínában a leggyakoribbak, míg az Egyesült Államok a második helyen áll. Ott minden ötödik eset DNS-alapú támadás. Ugyanakkor az európai országokat sem kerülik el a hackerek, ott Hollandia, Németország és Franciaország is szerepel a leginkább támadott államok listáján.

Az elérhető globális adatok szerint valóban egyetlen cég sem lehet teljes biztonságban, hiszen minden szervezetet átlagosan 9,5 DNS-támadás ér évente. Ha ezek célba érnek, akkor a vállalkozások harmadánál sérül a márkanév és szinte azonnal üzleti veszteségeik keletkeznek. Minden negyedik vállalkozás esetében pedig kifejezetten érzékeny adatokat lopnak el a hackerek.

A kár pedig igencsak jelentős. Az eredményes DNS-betörések átlagos költsége egy vállalat számára idén elérte a 806 ezer eurót, ami mintegy 10 százalékos növekedés az elmúlt évi adatokhoz képest. Ebben a kárenyhítés költségétől kezdve, a munkaidőkiesésen át az üzleti károk értéke — például márkaérték említett csökkenése — is szerepel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA