- Hirdetés -

Márciusban már minden jelentős korcsoportban piacvezető a TV2 Csoport

|

(x) Tizenhat év után először idén márciusban sikerült mindhárom jelentős célcsoportban (18-59, 18-49, 4+) az egész napot vizsgálva a TV2 Csoportnak megelőzni konkurensét.

Az egész napot tekintve 2019 márciusában a TV2 Csoport együttes közönségaránya magasabb volt az RTL Magyarország közönségarányánál mindhárom vizsgált célcsoportban (18-59: SHR% TV2 Cs. 23,9 / SHR% RTL Mo. 22,8; 18-49: SHR% TV2 Cs. 23,7/ SHR% RTL Mo. 22,0; 4+: SHR% TV2 Cs. 25,0 / SHR% RTL Mo. 20,4*).

Ez a fölény kizárólag a kábelcsatornákat tekintve is érzékelhető. A TV2 kábelcsatornái együttesen mind főműsoridőben, mind az egész napot tekintve magasabb közönségarányt értek el március hónapban, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, mindhárom vizsgált célcsoportra vonatkozóan (18-59, 18-49, 4+).

Márciusban a TV2 kábelcsatornáinak együttes közönségaránya (SHR%) a 18-59-es célcsoportban, egész napot tekintve az eddigi legmagasabb volt (15,6%).

„Nagy büszkeség számunkra, hogy a 2016 májusában bejelentett programstratégia kevesebb, mint 3 év alatt meghozta eredményét, azaz mindhárom célcsoportban egyértelműen piacvezető lett a TV2 Csoport. Fontos kiemelni, hogy a programstratégia lényege pont az, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból milyen arányban fordítunk napi sajátgyártásra, showműsorokra, fikciós sorozatokra, sportjogokra, meglévő kábelcsatornák működtetésére vagy éppen újak indítására és vásárolt tartalmakra. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar tévénézők többsége a TV2 Csoportot választotta” – mondta Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója.

A február 17-én indult Moziverzum és Jocky TV a TV2 Csoport számára egyértelműen jó döntésnek bizonyult, hiszen a nézők pozitív reakciója azt mutatja, hogy valós igény van az új csatornákra. Sikerült új nézőket szerezni, amivel a TV2 Csoport kábelportfóliója tovább erősítette piaci pozícióját. A Moziverzum első teljes hónapjában maga mögé utasította konkurenseit (AMC, Paramount, Film Cafe, Film4, Sony Movie Channel, Film Mania) a teljes napot tekintve a 18-59-es célcsoportban (18-59 SHR% 1,4).

A Prime új napi rekordot döntött a 18-59-es célcsoportban (4,9% SHR, márc. 28.), a csatorna havi átlaga 2,9% (SHR, 18-59, egész nap). A Humor+ szintén új rekordot állított: a havi SHR% a 18-59-es célcsoportban az egész napot vizsgálva 0,8%. A 18-59-es célcsoportban a Prime és a Humor+ is mind egész napra vonatkozóan, mind főműsoridőben előrébb tudott kerülni 2019 februárjához képest a csatornák rangsorában. (Prime: főműsoridő: febr. 2,1 SHR%, márc. 2,5 SHR%, egész nap: febr. 2,4%, márc. 2,9%; Humor+: főműsoridő: febr. 0,4 SHR%, márc. 0,8 SHR%, egész nap: febr. 0,5 SHR%, márc. 0,8%)

A TV2 kábelportfólió nem a csatornák mennyisége okán nézettebb az RTL Magyarország kábelportfóliójánál. Ha az RTL Magyarország hét kábelcsatornáját összehasonlítjuk a TV2 hét legnézettebb kábelcsatornájával, a kábelcsoportok sorrendje nem változik. Ebben az esetben a TV2 kábelcsatornáinak közönségaránya 13,6% (SHR) lenne, míg az RTL Magyarország kábelcsatornáié marad 12,3% (18-59, március).

Ha ezt a hét-hét csatornát nézettségi sorrend szerint párba állítjuk, hét esetből hatszor a TV2 csatornái győznek (18-59, március). Szintén érzékelhető a különbség, ha megvizsgáljuk a legnézettebb csatornák listáját márciusban. A top 30-ban hét TV2-es kábeladó szerepel, viszont csak 4 RTL Magyarország kábelcsatorna.

A TV2 a teljes lakosság körében az egész napot tekintve márciusban is megtartotta piacvezető szerepét az RTL Klubbal szemben (4+ SHR% TV2 10,6 / RTL Klub 10,0). A TV2 legnézettebb műsora márciusban a Baywatch volt (márc. 3. vasárnap este 18:57-től, SHR 15,3%). Az RTL Klub a Baywatch idősávjában 9,4%-os SHR-t ért el (18-59) a Csillagok háborúja 1. – Baljós árnyak c. filmmel. (x)

*Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás, valós idejű nézettségi adatok alapján, 2019. március 1-31. között, főműsoridő esetén: 18-23h

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...