- Hirdetés -

Márkák és influenszerek – így lehet gyümölcsöző a kapcsolat

|

- Hirdetés -

Hitelesség, kapcsolódás a márkához, kreatív tartalmak készítése – többek között ezeket keresik a nagy brandek az influenszerekkel, ismert emberekkel való együttműködéseik során. Az eredményességhez azonban kétirányú kapcsolódás szükséges, fontos, hogy a márka is közelítsen az őt népszerűsítők személyiségéhez. Összeállításunkban nagy márkák marketing és kommunikációs vezetői beszélnek arról, hogy tapasztalataik szerint hogyan lehet sikeres az együttműködés az influenszerekkel.

 

Nagyon sokat hozhat

Varga Anita Ágnes, Rossmann Magyarország Kft., marketingvezető

Az együttműködések során fontos a hitelesség, valamint hogy a híresség jól illeszkedjen a márkaidentitásunkhoz. Ugyanakkor előfordult, hogy ki kellett törnünk a márka konzervatív kockájából a választott célcsoport elérésének érdekében. Az Istenes Bencével tavaly készített reklám megosztotta a közönséget, a fiatal budapestiek egyenesen imádták, míg más célcsoportok nem tudtak azonosulni vele.

A Rossmann Bencén kívül dolgozott már Stahl Judittal, Liluval, Viszkok Fruzsival, Dallos Bogival, Jakupcsek Gabriellával és Steiner Kristóffal is. Most készítik elő a drogérialánc TikTok-csatornájának indulását, ami egy kollaborációval startol: Varga Csenge, Schobert Lara és Viszkok Fruzsi lesz a három házigazda. A cégnek ez lesz az első, egy csapattal való együttműködése.

„Nagyon sokat hozhat egy olyan együttműködés, ahol az ismert művész, televíziós egy olyan témát vagy terméket karol fel, amelyet hitelesen tud képviselni. Fontos, hogy ne az influenszert próbáljuk meg a márka képére fazonírozni, hanem a brand közelítsen a véleményvezér személyiségéhez. Megerőszakolni persze a márkát sem lehet, de hiszek benne, hogy meg lehet találni az arany középutat. Egy igazán jó együttműködésben a brand erősíti az influenszert, míg a véleményvezér is erősíti a márkát.”

 

Fontos, hogy illeszkedjen

Dolezsai Gergely, Telenor Magyarország, márka- és marketingkommunikációs igazgató

„Az egyes kampányoknál igyekszünk mindig olyan arcokat felkérni, akik elsősorban hasonló értékek mentén tevékenykednek, mint a márkánk, másodsorban pedig szakmájukat, közösségi profiljukat tekintve autentikusan kapcsolódnak a kampány üzenetéhez és hiteles képviselői annak. Ezenkívül figyelmet fordítunk arra is, hogy az adott kampányüzenethez kisebb, de pontosabb elérésű vagy nagyobb tömeget megszólító influenszerek passzolnak-e inkább.”

A Telenor sok ismert emberrel és véleményvezérrel dolgozott már együtt, voltak köztük széles körben ismert művészek, színészek, zenészek, illetve médiaszemélyiségek, valamint kisebb-nagyobb követőbázissal büszkélkedő influenszerek is. A Yettel márka új hangja Pálmai Anna színész, aki a most futó reklámfilmben hallható először.

„Jó néhány együttműködésnél tapasztaljuk, hogy az influenszer segít a saját képére, a csatornájába autentikusabban illeszkedő tartalmat gyártani, ezáltal a kampányüzenet is organikusabb és átütőbb. Hasonló a tapasztalatunk a sajtókommunikációban is: egy a saját területén elismert szakember nagyon sokat tud hozzáadni ahhoz, hogy az üzeneteink és a tartalmaink helytállók, hitelesek legyenek.”

 

Fontos, hogy az adott influenszer illeszkedjen a márka értékeihez, üzeneteihez, megfelelő színvonalat képviseljen és a célközönsége a brand számára is értékes legyen. Emellett pedig kötődjön a márkához, legyen vele valós és hiteles kapcsolata, valamint őszintén tudja képviselni azt.

 

Autentikusak legyenek

Varga-Nagy Eszter, Coca-Cola Magyarország, kommunikációs vezető

„Minden olyan kampányunknál, amelynek influenszerkommunikáció is része, az a legfontosabb szempont a kiválasztáskor, hogy a márka és a felkért véleményvezér mennyire tud hitelesen kapcsolódni egymáshoz, illetve hogy a brand értékei és üzenetei autentikusak legyenek a kiválasztott személlyel. Emellett lényeges, hogy a márka által átadni kívánt információk maximálisan illeszkedjenek az influenszer által képviselt értékekhez.”

A Coca-Cola sok véleményvezérrel dolgozott már, közöttük voltak olyanok is, akik meghatározónak számítanak a közösségimédia-platformokon, ugyanakkor voltak mikroinfluenszerek, akik gyakran hatékonyabban tudják átadni a specifikus üzeneteket.

„Egy influenszerkommunikáció akkor működik jól, ha a tartalomkészítő faláról »nem ugrik le« az üzenet, tehát nem lóg ki az általa képviselt értékrendszerből. A hitelesség nagyon fontos, mindig átnézzük a véleményvezérrel, hogy hogyan tudunk kölcsönös álláspontot képviselni, ami a fogyasztók számára is egyből egyértelmű, valamint ők is kapcsolódni tudnak a tartalommal.”

Mérvadó lehet az előzetes jó tapasztalat, hiszen akikkel hosszú ideje együtt dolgoznak, ott kiépült már a bizalom, ezért igyekeznek hosszabb távon is folytatni a megkezdett munkát.

 

Hiszünk az influenszermarketing erejében

Bánhegyi Zsófia, Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató

„Az elmúlt három évben újradefiniáltuk közösségimédia-stratégiánkat platformonként is, létrehoztuk a házon belüli social hub csapatot és intenzív együttműködésbe kezdtünk egy social media ügynökséggel. Hiszünk az influenszermarketing erejében, évről évre növeljük az erre szánt összeget.”

A vállalat évek óta kezeli Magyarország egyik legnagyobb sportmarketing-együttműködési rendszerét, ennek keretében 144 klubbal, kilenc válogatott csapattal és öt  látványsportszövetséggel működnek együtt.

„Az egyéni influenszer-együttműködésekben már professzionális folyamatok mentén megyünk előre, a sportcsapatoknál ez még nem így működik. Ezért hoztuk létre a Szerencsejáték Zrt. Sportmarketingnap konferenciánkat.”

 

Napjainkban egyre inkább kezd kiegyenlítődni a megtérülési érték a csapatok és az egyéni sportolók között, és lassan itthon is az a jellemző, hogy az egyéni versenyzők nagyobb követőtábort tudnak építeni, mint a klubok.

„A nagy követőtáborral büszkélkedő, illetve a mikroinfluenszerek követői is nagyon lojálisak és interaktívak, jól rezonálnak az üzeneteinkre. A jövőben ezért is terjesztjük ki együttműködéseinket elsősorban a sportfogadás területén, összekapcsolva egy új, innovatív tartalomgyártási projektünkkel, amely márciusban indul.

 

A legfontosabb, hogy szeresse a márkát

Pantl Péter, Mol Csoport, kommunikációs igazgató

Minden alkalommal a márka vagy a kampány jellegéhez kapcsolódóan választjuk meg a szereplőket. Természetesen első körben a Mol szponzoráltjait nézzük át, és a meglévő információink, valamint a kutatásaink alapján döntünk. A legfontosabb, hogy az adott ismert ember hitelesen tudja képviselni az üzeneteinket, hiszen csak így lehet sikeres a közös munka.”

A sport fontos része a vállalat együttműködéseinek, és gyakran dolgoznak csapatokkal is, legutóbb a foci-Eb kapcsán például a válogatottal. Ebben a kampányban egyébként Marco Rossi is szerepelt.

„A Molnál fontos szempont, hogy stratégiai együttműködésben, partnerségben gondolkodunk, és minden egyes megállapodásunknál törekszünk arra, hogy kölcsönösen előnyös, win-win helyzetet teremtsünk. Így elkerülhető, hogy valaki kevésbé lelkesen álljon a szerződéshez.”

A sportolók mellett más területen is vannak támogatottjai a vállalatnak, ilyen például a Tankcsapda, de a Mol dolgozott már együtt olyan ügynökséggel is, amelyik kifejezetten ismert embereket, influenszereket fog össze.

„A legfontosabb, hogy az ismert ember, a véleményvezér szeresse a márkát és ne csak a pénzről szóljon a szerződés. Minden esetben stratégiai partnerséget szeretnénk kialakítani, ezekben az esetekben ugyanis egymásra vagyunk utalva. Az influenszer az adott brand nagykövete lesz, így amit és ahogyan kommunikál, az a márkát is minősíti, ami hatalmas felelősség. Ha ennek a súlyát és a lehetőségeit mindenki érzi és megérti, akkor szinte garantált a siker.”

 

Kalocsai Magdolna

A Marketing&Media magazin legújabb számában megjelent összeállításból kiderül az is, hogy mit gondol az influenszerekkel való együttműködésről van der Wildt Nikolett, a Szentkirályi marketingvezetője, Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója, Wilheim Gábor, a Dreher marketingigazgatója, Rákosi Viktor, a Ford marketingkommunikációs igazgatója és Ivády Gábor, a Magyar Telekom social/PR szakmai vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Új erőre kapott az ingatlanpiac

2023 májusában, országosan 10.187 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 48 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.Az átmeneti, tavaszi enyhülés után újra erőre kapott a hazai ingatlanpiac. 2023...

Erre is jobban figyelnek a nők

A nők befektetésük egészségére is jobban odafigyelnek, mint a férfiak – derül ki az Erste adataiból. Náluk magasabb azok aránya, akik a befektetéseiket megosztják a különböző formák között amellett, hogy rendszeresen és tudatosan takarítanak...

Felpöröghetnek a házhoz szállító éttermek

A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar tekintetében, a gazdasági válság ugyanis a vendéglátóipari egységeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az energiaárak, majd az alapanyag-árak drasztikus növekedése azt eredményezte,...

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....