- Hirdetés -

Márkák és influenszerek – így lehet gyümölcsöző a kapcsolat

|

- Hirdetés -

Hitelesség, kapcsolódás a márkához, kreatív tartalmak készítése – többek között ezeket keresik a nagy brandek az influenszerekkel, ismert emberekkel való együttműködéseik során. Az eredményességhez azonban kétirányú kapcsolódás szükséges, fontos, hogy a márka is közelítsen az őt népszerűsítők személyiségéhez. Összeállításunkban nagy márkák marketing és kommunikációs vezetői beszélnek arról, hogy tapasztalataik szerint hogyan lehet sikeres az együttműködés az influenszerekkel.

 

Nagyon sokat hozhat

Varga Anita Ágnes, Rossmann Magyarország Kft., marketingvezető

Az együttműködések során fontos a hitelesség, valamint hogy a híresség jól illeszkedjen a márkaidentitásunkhoz. Ugyanakkor előfordult, hogy ki kellett törnünk a márka konzervatív kockájából a választott célcsoport elérésének érdekében. Az Istenes Bencével tavaly készített reklám megosztotta a közönséget, a fiatal budapestiek egyenesen imádták, míg más célcsoportok nem tudtak azonosulni vele.

A Rossmann Bencén kívül dolgozott már Stahl Judittal, Liluval, Viszkok Fruzsival, Dallos Bogival, Jakupcsek Gabriellával és Steiner Kristóffal is. Most készítik elő a drogérialánc TikTok-csatornájának indulását, ami egy kollaborációval startol: Varga Csenge, Schobert Lara és Viszkok Fruzsi lesz a három házigazda. A cégnek ez lesz az első, egy csapattal való együttműködése.

„Nagyon sokat hozhat egy olyan együttműködés, ahol az ismert művész, televíziós egy olyan témát vagy terméket karol fel, amelyet hitelesen tud képviselni. Fontos, hogy ne az influenszert próbáljuk meg a márka képére fazonírozni, hanem a brand közelítsen a véleményvezér személyiségéhez. Megerőszakolni persze a márkát sem lehet, de hiszek benne, hogy meg lehet találni az arany középutat. Egy igazán jó együttműködésben a brand erősíti az influenszert, míg a véleményvezér is erősíti a márkát.”

 

Fontos, hogy illeszkedjen

Dolezsai Gergely, Telenor Magyarország, márka- és marketingkommunikációs igazgató

„Az egyes kampányoknál igyekszünk mindig olyan arcokat felkérni, akik elsősorban hasonló értékek mentén tevékenykednek, mint a márkánk, másodsorban pedig szakmájukat, közösségi profiljukat tekintve autentikusan kapcsolódnak a kampány üzenetéhez és hiteles képviselői annak. Ezenkívül figyelmet fordítunk arra is, hogy az adott kampányüzenethez kisebb, de pontosabb elérésű vagy nagyobb tömeget megszólító influenszerek passzolnak-e inkább.”

A Telenor sok ismert emberrel és véleményvezérrel dolgozott már együtt, voltak köztük széles körben ismert művészek, színészek, zenészek, illetve médiaszemélyiségek, valamint kisebb-nagyobb követőbázissal büszkélkedő influenszerek is. A Yettel márka új hangja Pálmai Anna színész, aki a most futó reklámfilmben hallható először.

„Jó néhány együttműködésnél tapasztaljuk, hogy az influenszer segít a saját képére, a csatornájába autentikusabban illeszkedő tartalmat gyártani, ezáltal a kampányüzenet is organikusabb és átütőbb. Hasonló a tapasztalatunk a sajtókommunikációban is: egy a saját területén elismert szakember nagyon sokat tud hozzáadni ahhoz, hogy az üzeneteink és a tartalmaink helytállók, hitelesek legyenek.”

 

Fontos, hogy az adott influenszer illeszkedjen a márka értékeihez, üzeneteihez, megfelelő színvonalat képviseljen és a célközönsége a brand számára is értékes legyen. Emellett pedig kötődjön a márkához, legyen vele valós és hiteles kapcsolata, valamint őszintén tudja képviselni azt.

 

Autentikusak legyenek

Varga-Nagy Eszter, Coca-Cola Magyarország, kommunikációs vezető

„Minden olyan kampányunknál, amelynek influenszerkommunikáció is része, az a legfontosabb szempont a kiválasztáskor, hogy a márka és a felkért véleményvezér mennyire tud hitelesen kapcsolódni egymáshoz, illetve hogy a brand értékei és üzenetei autentikusak legyenek a kiválasztott személlyel. Emellett lényeges, hogy a márka által átadni kívánt információk maximálisan illeszkedjenek az influenszer által képviselt értékekhez.”

A Coca-Cola sok véleményvezérrel dolgozott már, közöttük voltak olyanok is, akik meghatározónak számítanak a közösségimédia-platformokon, ugyanakkor voltak mikroinfluenszerek, akik gyakran hatékonyabban tudják átadni a specifikus üzeneteket.

„Egy influenszerkommunikáció akkor működik jól, ha a tartalomkészítő faláról »nem ugrik le« az üzenet, tehát nem lóg ki az általa képviselt értékrendszerből. A hitelesség nagyon fontos, mindig átnézzük a véleményvezérrel, hogy hogyan tudunk kölcsönös álláspontot képviselni, ami a fogyasztók számára is egyből egyértelmű, valamint ők is kapcsolódni tudnak a tartalommal.”

Mérvadó lehet az előzetes jó tapasztalat, hiszen akikkel hosszú ideje együtt dolgoznak, ott kiépült már a bizalom, ezért igyekeznek hosszabb távon is folytatni a megkezdett munkát.

 

Hiszünk az influenszermarketing erejében

Bánhegyi Zsófia, Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató

„Az elmúlt három évben újradefiniáltuk közösségimédia-stratégiánkat platformonként is, létrehoztuk a házon belüli social hub csapatot és intenzív együttműködésbe kezdtünk egy social media ügynökséggel. Hiszünk az influenszermarketing erejében, évről évre növeljük az erre szánt összeget.”

A vállalat évek óta kezeli Magyarország egyik legnagyobb sportmarketing-együttműködési rendszerét, ennek keretében 144 klubbal, kilenc válogatott csapattal és öt  látványsportszövetséggel működnek együtt.

„Az egyéni influenszer-együttműködésekben már professzionális folyamatok mentén megyünk előre, a sportcsapatoknál ez még nem így működik. Ezért hoztuk létre a Szerencsejáték Zrt. Sportmarketingnap konferenciánkat.”

 

Napjainkban egyre inkább kezd kiegyenlítődni a megtérülési érték a csapatok és az egyéni sportolók között, és lassan itthon is az a jellemző, hogy az egyéni versenyzők nagyobb követőtábort tudnak építeni, mint a klubok.

„A nagy követőtáborral büszkélkedő, illetve a mikroinfluenszerek követői is nagyon lojálisak és interaktívak, jól rezonálnak az üzeneteinkre. A jövőben ezért is terjesztjük ki együttműködéseinket elsősorban a sportfogadás területén, összekapcsolva egy új, innovatív tartalomgyártási projektünkkel, amely márciusban indul.

 

A legfontosabb, hogy szeresse a márkát

Pantl Péter, Mol Csoport, kommunikációs igazgató

Minden alkalommal a márka vagy a kampány jellegéhez kapcsolódóan választjuk meg a szereplőket. Természetesen első körben a Mol szponzoráltjait nézzük át, és a meglévő információink, valamint a kutatásaink alapján döntünk. A legfontosabb, hogy az adott ismert ember hitelesen tudja képviselni az üzeneteinket, hiszen csak így lehet sikeres a közös munka.”

A sport fontos része a vállalat együttműködéseinek, és gyakran dolgoznak csapatokkal is, legutóbb a foci-Eb kapcsán például a válogatottal. Ebben a kampányban egyébként Marco Rossi is szerepelt.

„A Molnál fontos szempont, hogy stratégiai együttműködésben, partnerségben gondolkodunk, és minden egyes megállapodásunknál törekszünk arra, hogy kölcsönösen előnyös, win-win helyzetet teremtsünk. Így elkerülhető, hogy valaki kevésbé lelkesen álljon a szerződéshez.”

A sportolók mellett más területen is vannak támogatottjai a vállalatnak, ilyen például a Tankcsapda, de a Mol dolgozott már együtt olyan ügynökséggel is, amelyik kifejezetten ismert embereket, influenszereket fog össze.

„A legfontosabb, hogy az ismert ember, a véleményvezér szeresse a márkát és ne csak a pénzről szóljon a szerződés. Minden esetben stratégiai partnerséget szeretnénk kialakítani, ezekben az esetekben ugyanis egymásra vagyunk utalva. Az influenszer az adott brand nagykövete lesz, így amit és ahogyan kommunikál, az a márkát is minősíti, ami hatalmas felelősség. Ha ennek a súlyát és a lehetőségeit mindenki érzi és megérti, akkor szinte garantált a siker.”

 

Kalocsai Magdolna

A Marketing&Media magazin legújabb számában megjelent összeállításból kiderül az is, hogy mit gondol az influenszerekkel való együttműködésről van der Wildt Nikolett, a Szentkirályi marketingvezetője, Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója, Wilheim Gábor, a Dreher marketingigazgatója, Rákosi Viktor, a Ford marketingkommunikációs igazgatója és Ivády Gábor, a Magyar Telekom social/PR szakmai vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...