- Hirdetés -

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

|

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott, mint most. Öten vannak azok, akik az eddigi hat rangsorból csak egyszer maradtak ki.

A legsikeresebb marketinges döntéshozókat összegyűjtő idei Top 50-ben 12-en vannak azok, akik 2016 óta az összes rangsorba bejutottak. Közülük kilencen azóta is ugyanott, ugyanabban a pozícióban dolgoznak. Hárman vannak, akik váltottak, mégis mindig bent tudtak maradni a Top 50-ben.

Lojális keménymag

Az ugyanott dolgozó „állócsillagjaink” közé tartozik Beke Zsuzsa, Horváth Magyary Nóra, Laczó Eszter, Nagy Zoltán Péter, Palcsó Sára, Sommer Ádám, Szinai Ádám, Takács Ákos és van der Wildt Nikolett. Ők változatlanul a Richter Gedeon, a K&H, a McDonald’s, az OTP, a Zwack, a Lidl, a CIB, a Red Bull és a Szentkirályi színeiben dolgoznak. Náluk azért említést érdemel, hogy a többségük nemcsak 2016 óta hűséges a cégéhez, hanem általában hosszabb időszakra terjed ki a lojalitásuk.

Beke Zsuzsa már 23 éve dolgozik a Richter Gedeonnál, ebből 17 éve a jelenlegi pozíciójában, azaz mint PR- és kormányzati kapcsolatok vezető. Horváth Magyary Nórára sem mondható, hogy gyakran váltogatná a munkahelyeit, hiszen 19 éve ő a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Régebben vele kapcsolatban mindig megemlítettük, hogy a K&H-s pályafutása elején milyen jól kezelte a brókerbotrányt, de azóta gyakorlatilag már felnőtt egy generáció és lassan már külön magyarázatot kellene hozzáfűzni, hogy miről is van szó.

Laczó Eszter hozzájuk képest több cégnél megfordult, de azért ő is közel kilenc éve a McDonald’s csapatát erősíti. Az OTP-s Nagy Zoltán Péter viszont megint csak régóta dolgozik egy helyen, konkrétan amióta elvégezte az egyetemet. Az elmúlt több mint 20 esztendőben pedig az OTP-n belül végigjárta a ranglétrát.

Palcsó Sára sem ma kezdte a munkát a Zwack Unicumnál, a patinás italkereskedő vállalathoz 2009-ben igazolt át az Unilevertől. Kezdetben márkamenedzser volt, és a legelső Top 50 évében, 2016-ban nevezték ki marketingigazgatóvá. Sommer Ádám is ott volt már a 2016-os Top 50-ben mint a Lidl marketingvezetője. Ő egy évvel korábban váltott, a Drehertől érkezett a diszkontlánchoz, a sörgyárnál hét éven át volt marketingmenedzser.

Szinai Ádám régi motoros a CIB Banknál. A jelenlegi posztját 2013 óta tölti be, de 2009-től a CIB munkatársa. Sőt, tulajdonképpen korábban is ott volt az egyik jogelődjénél, hiszen ezt megelőzően 1999 óta dolgozott az Inter-Európa Banknál, 2006-tól marketingvezetőként, majd a hitelintézetet a CIB felvásárolta és magába olvasztotta.

Amikor a fenti szakemberek többsége már javában vezető pozícióban dolgozott, akkor Takács Ákos még iskolába járt. A 33 éves szakember 20 évesen került be a Red Bull student brand manager programjába, és azóta is hűséges maradt a céghez, ahol 2013 óta márkamenedzser, 2015-től pedig ő a magyarországi marketingvezető. Vele egy évben nevezték ki a Szentkirályi marketingvezetőjévé van der Wildt Nikolettet, aki azóta is ezt a pozíciót tölti be.

Váltva is az élen

Ahogy említettük, három olyan szakember is van, akik mindegyik összeállításunkban szerepelt, de időközben munkahelyet váltott. Közülük Pantl Péter még a Hell nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatójaként került be már a legelső a Top 50-be is. Éveken át az energiaitalos cég színeiben szerepelt a rangsorban. Ez így volt az elmúlt esztendőben is, mert a zsűri szavazásának idején még a Hellnél dolgozott, viszont a 2020-as lista publikálása előtt bejelentette, hogy átigazol a Mol Csoporthoz.

Jákó Eszter a Budapesti Metropolitan Egyetem marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyetteseként szerepelt sokáig az összeállításban, de a 2019-es listától kezdődően már az MVM Csoport kommunikációs igazgatójaként jutott neki hely. Nála valószínűleg ennek a váltásnak is köszönhető, hogy az idén már a Top 10-ben láthatjuk a nevét.

Pócs Zsuzsanna még régebben váltott. A legelső Top 50-be a Porsche Hungaria munkatársaként, azon belül is az Audi marketingmenedzsereként került be. A 2017-es listán viszont már a jelenleg is betöltött pozíciójában, azaz a BMW Group marketingvezetőjeként szerepelt.

Mindenesetre akár váltottak munkahelyet, akár nem, mindegyiküknél nagy szó, hogy hat éven át zsinórban bejutottak mindegyik Top 50-be, pláne, ha megnézzük, hogy időközben milyen nagy nevek kerültek ki az összeállításból. Jó néhány olyan listás szereplőnk is akad, akik csak egy Top 50-ből hiányoztak. A médiás Top 50-ben is rendszeresen szereplő, az Unilevernél dolgozó Bányász Lívia eddig pusztán a 2019-es marketinges összeállításunkban nem szerepelt, ahogy a danone-os Várkonyi Beátának is csak ez az egy év maradt ki.

A volvós Sztárcsevity Andrea pedig csak a 2020-as Top 50-ben nem szerepelt. A jelenleg vodafone-os Juhász Péter Tibor és a rossmannos Varga Anita Ágnes egyedül a legelső, 2016-os listára nem került fel, azóta mindegyik esztendőben ott voltak az 50-ben.

Vannak olyanok is, akiknek két Top 50 maradt ki, érdekes módon a mostani két éllovasunk, Szabó Béla és Bánhegyi Zsófia esetén is ez a helyzet. Szabó Béla neve a 2018-as listán tűnt fel először, de azóta kirobbanthatatlan az 50-ből. Bánhegyi Zsófi a pedig a 2018-as és a 2019-es Top 50-ből hiányzott, majd tavaly került újra vissza. Rajtuk kívül az erstés Szabó Andreának is két év maradt ki, méghozzá 2019 és 2020.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a legsikeresebb hazai marketingszakemberek TOP50-es rangsora is.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...