- Hirdetés -

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

|

- Hirdetés -

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott, mint most. Öten vannak azok, akik az eddigi hat rangsorból csak egyszer maradtak ki.

A legsikeresebb marketinges döntéshozókat összegyűjtő idei Top 50-ben 12-en vannak azok, akik 2016 óta az összes rangsorba bejutottak. Közülük kilencen azóta is ugyanott, ugyanabban a pozícióban dolgoznak. Hárman vannak, akik váltottak, mégis mindig bent tudtak maradni a Top 50-ben.

Lojális keménymag

Az ugyanott dolgozó „állócsillagjaink” közé tartozik Beke Zsuzsa, Horváth Magyary Nóra, Laczó Eszter, Nagy Zoltán Péter, Palcsó Sára, Sommer Ádám, Szinai Ádám, Takács Ákos és van der Wildt Nikolett. Ők változatlanul a Richter Gedeon, a K&H, a McDonald’s, az OTP, a Zwack, a Lidl, a CIB, a Red Bull és a Szentkirályi színeiben dolgoznak. Náluk azért említést érdemel, hogy a többségük nemcsak 2016 óta hűséges a cégéhez, hanem általában hosszabb időszakra terjed ki a lojalitásuk.

Beke Zsuzsa már 23 éve dolgozik a Richter Gedeonnál, ebből 17 éve a jelenlegi pozíciójában, azaz mint PR- és kormányzati kapcsolatok vezető. Horváth Magyary Nórára sem mondható, hogy gyakran váltogatná a munkahelyeit, hiszen 19 éve ő a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Régebben vele kapcsolatban mindig megemlítettük, hogy a K&H-s pályafutása elején milyen jól kezelte a brókerbotrányt, de azóta gyakorlatilag már felnőtt egy generáció és lassan már külön magyarázatot kellene hozzáfűzni, hogy miről is van szó.

Laczó Eszter hozzájuk képest több cégnél megfordult, de azért ő is közel kilenc éve a McDonald’s csapatát erősíti. Az OTP-s Nagy Zoltán Péter viszont megint csak régóta dolgozik egy helyen, konkrétan amióta elvégezte az egyetemet. Az elmúlt több mint 20 esztendőben pedig az OTP-n belül végigjárta a ranglétrát.

Palcsó Sára sem ma kezdte a munkát a Zwack Unicumnál, a patinás italkereskedő vállalathoz 2009-ben igazolt át az Unilevertől. Kezdetben márkamenedzser volt, és a legelső Top 50 évében, 2016-ban nevezték ki marketingigazgatóvá. Sommer Ádám is ott volt már a 2016-os Top 50-ben mint a Lidl marketingvezetője. Ő egy évvel korábban váltott, a Drehertől érkezett a diszkontlánchoz, a sörgyárnál hét éven át volt marketingmenedzser.

Szinai Ádám régi motoros a CIB Banknál. A jelenlegi posztját 2013 óta tölti be, de 2009-től a CIB munkatársa. Sőt, tulajdonképpen korábban is ott volt az egyik jogelődjénél, hiszen ezt megelőzően 1999 óta dolgozott az Inter-Európa Banknál, 2006-tól marketingvezetőként, majd a hitelintézetet a CIB felvásárolta és magába olvasztotta.

Amikor a fenti szakemberek többsége már javában vezető pozícióban dolgozott, akkor Takács Ákos még iskolába járt. A 33 éves szakember 20 évesen került be a Red Bull student brand manager programjába, és azóta is hűséges maradt a céghez, ahol 2013 óta márkamenedzser, 2015-től pedig ő a magyarországi marketingvezető. Vele egy évben nevezték ki a Szentkirályi marketingvezetőjévé van der Wildt Nikolettet, aki azóta is ezt a pozíciót tölti be.

Váltva is az élen

Ahogy említettük, három olyan szakember is van, akik mindegyik összeállításunkban szerepelt, de időközben munkahelyet váltott. Közülük Pantl Péter még a Hell nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatójaként került be már a legelső a Top 50-be is. Éveken át az energiaitalos cég színeiben szerepelt a rangsorban. Ez így volt az elmúlt esztendőben is, mert a zsűri szavazásának idején még a Hellnél dolgozott, viszont a 2020-as lista publikálása előtt bejelentette, hogy átigazol a Mol Csoporthoz.

Jákó Eszter a Budapesti Metropolitan Egyetem marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyetteseként szerepelt sokáig az összeállításban, de a 2019-es listától kezdődően már az MVM Csoport kommunikációs igazgatójaként jutott neki hely. Nála valószínűleg ennek a váltásnak is köszönhető, hogy az idén már a Top 10-ben láthatjuk a nevét.

Pócs Zsuzsanna még régebben váltott. A legelső Top 50-be a Porsche Hungaria munkatársaként, azon belül is az Audi marketingmenedzsereként került be. A 2017-es listán viszont már a jelenleg is betöltött pozíciójában, azaz a BMW Group marketingvezetőjeként szerepelt.

Mindenesetre akár váltottak munkahelyet, akár nem, mindegyiküknél nagy szó, hogy hat éven át zsinórban bejutottak mindegyik Top 50-be, pláne, ha megnézzük, hogy időközben milyen nagy nevek kerültek ki az összeállításból. Jó néhány olyan listás szereplőnk is akad, akik csak egy Top 50-ből hiányoztak. A médiás Top 50-ben is rendszeresen szereplő, az Unilevernél dolgozó Bányász Lívia eddig pusztán a 2019-es marketinges összeállításunkban nem szerepelt, ahogy a danone-os Várkonyi Beátának is csak ez az egy év maradt ki.

A volvós Sztárcsevity Andrea pedig csak a 2020-as Top 50-ben nem szerepelt. A jelenleg vodafone-os Juhász Péter Tibor és a rossmannos Varga Anita Ágnes egyedül a legelső, 2016-os listára nem került fel, azóta mindegyik esztendőben ott voltak az 50-ben.

Vannak olyanok is, akiknek két Top 50 maradt ki, érdekes módon a mostani két éllovasunk, Szabó Béla és Bánhegyi Zsófia esetén is ez a helyzet. Szabó Béla neve a 2018-as listán tűnt fel először, de azóta kirobbanthatatlan az 50-ből. Bánhegyi Zsófi a pedig a 2018-as és a 2019-es Top 50-ből hiányzott, majd tavaly került újra vissza. Rajtuk kívül az erstés Szabó Andreának is két év maradt ki, méghozzá 2019 és 2020.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a legsikeresebb hazai marketingszakemberek TOP50-es rangsora is.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...

Váratlanul lemondott az NMHH elnöke

Váratlan döntést hozott Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, jóval mandátuma lejárta előtt lemondott pozíciójáról. Utódja Koltay András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora lehet. Karas Monika kinevezése 2022. augusztus 18-ig...

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyszerű módszerrel kivédhetők a kibertámadások

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az...

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...

Váratlanul lemondott az NMHH elnöke

Váratlan döntést hozott Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, jóval mandátuma lejárta előtt lemondott pozíciójáról. Utódja Koltay András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora lehet. Karas Monika kinevezése 2022. augusztus 18-ig...

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA