- Hirdetés -

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

|

- Hirdetés -

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott, mint most. Öten vannak azok, akik az eddigi hat rangsorból csak egyszer maradtak ki.

A legsikeresebb marketinges döntéshozókat összegyűjtő idei Top 50-ben 12-en vannak azok, akik 2016 óta az összes rangsorba bejutottak. Közülük kilencen azóta is ugyanott, ugyanabban a pozícióban dolgoznak. Hárman vannak, akik váltottak, mégis mindig bent tudtak maradni a Top 50-ben.

Lojális keménymag

Az ugyanott dolgozó „állócsillagjaink” közé tartozik Beke Zsuzsa, Horváth Magyary Nóra, Laczó Eszter, Nagy Zoltán Péter, Palcsó Sára, Sommer Ádám, Szinai Ádám, Takács Ákos és van der Wildt Nikolett. Ők változatlanul a Richter Gedeon, a K&H, a McDonald’s, az OTP, a Zwack, a Lidl, a CIB, a Red Bull és a Szentkirályi színeiben dolgoznak. Náluk azért említést érdemel, hogy a többségük nemcsak 2016 óta hűséges a cégéhez, hanem általában hosszabb időszakra terjed ki a lojalitásuk.

Beke Zsuzsa már 23 éve dolgozik a Richter Gedeonnál, ebből 17 éve a jelenlegi pozíciójában, azaz mint PR- és kormányzati kapcsolatok vezető. Horváth Magyary Nórára sem mondható, hogy gyakran váltogatná a munkahelyeit, hiszen 19 éve ő a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Régebben vele kapcsolatban mindig megemlítettük, hogy a K&H-s pályafutása elején milyen jól kezelte a brókerbotrányt, de azóta gyakorlatilag már felnőtt egy generáció és lassan már külön magyarázatot kellene hozzáfűzni, hogy miről is van szó.

Laczó Eszter hozzájuk képest több cégnél megfordult, de azért ő is közel kilenc éve a McDonald’s csapatát erősíti. Az OTP-s Nagy Zoltán Péter viszont megint csak régóta dolgozik egy helyen, konkrétan amióta elvégezte az egyetemet. Az elmúlt több mint 20 esztendőben pedig az OTP-n belül végigjárta a ranglétrát.

Palcsó Sára sem ma kezdte a munkát a Zwack Unicumnál, a patinás italkereskedő vállalathoz 2009-ben igazolt át az Unilevertől. Kezdetben márkamenedzser volt, és a legelső Top 50 évében, 2016-ban nevezték ki marketingigazgatóvá. Sommer Ádám is ott volt már a 2016-os Top 50-ben mint a Lidl marketingvezetője. Ő egy évvel korábban váltott, a Drehertől érkezett a diszkontlánchoz, a sörgyárnál hét éven át volt marketingmenedzser.

Szinai Ádám régi motoros a CIB Banknál. A jelenlegi posztját 2013 óta tölti be, de 2009-től a CIB munkatársa. Sőt, tulajdonképpen korábban is ott volt az egyik jogelődjénél, hiszen ezt megelőzően 1999 óta dolgozott az Inter-Európa Banknál, 2006-tól marketingvezetőként, majd a hitelintézetet a CIB felvásárolta és magába olvasztotta.

Amikor a fenti szakemberek többsége már javában vezető pozícióban dolgozott, akkor Takács Ákos még iskolába járt. A 33 éves szakember 20 évesen került be a Red Bull student brand manager programjába, és azóta is hűséges maradt a céghez, ahol 2013 óta márkamenedzser, 2015-től pedig ő a magyarországi marketingvezető. Vele egy évben nevezték ki a Szentkirályi marketingvezetőjévé van der Wildt Nikolettet, aki azóta is ezt a pozíciót tölti be.

Váltva is az élen

Ahogy említettük, három olyan szakember is van, akik mindegyik összeállításunkban szerepelt, de időközben munkahelyet váltott. Közülük Pantl Péter még a Hell nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatójaként került be már a legelső a Top 50-be is. Éveken át az energiaitalos cég színeiben szerepelt a rangsorban. Ez így volt az elmúlt esztendőben is, mert a zsűri szavazásának idején még a Hellnél dolgozott, viszont a 2020-as lista publikálása előtt bejelentette, hogy átigazol a Mol Csoporthoz.

Jákó Eszter a Budapesti Metropolitan Egyetem marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyetteseként szerepelt sokáig az összeállításban, de a 2019-es listától kezdődően már az MVM Csoport kommunikációs igazgatójaként jutott neki hely. Nála valószínűleg ennek a váltásnak is köszönhető, hogy az idén már a Top 10-ben láthatjuk a nevét.

Pócs Zsuzsanna még régebben váltott. A legelső Top 50-be a Porsche Hungaria munkatársaként, azon belül is az Audi marketingmenedzsereként került be. A 2017-es listán viszont már a jelenleg is betöltött pozíciójában, azaz a BMW Group marketingvezetőjeként szerepelt.

Mindenesetre akár váltottak munkahelyet, akár nem, mindegyiküknél nagy szó, hogy hat éven át zsinórban bejutottak mindegyik Top 50-be, pláne, ha megnézzük, hogy időközben milyen nagy nevek kerültek ki az összeállításból. Jó néhány olyan listás szereplőnk is akad, akik csak egy Top 50-ből hiányoztak. A médiás Top 50-ben is rendszeresen szereplő, az Unilevernél dolgozó Bányász Lívia eddig pusztán a 2019-es marketinges összeállításunkban nem szerepelt, ahogy a danone-os Várkonyi Beátának is csak ez az egy év maradt ki.

A volvós Sztárcsevity Andrea pedig csak a 2020-as Top 50-ben nem szerepelt. A jelenleg vodafone-os Juhász Péter Tibor és a rossmannos Varga Anita Ágnes egyedül a legelső, 2016-os listára nem került fel, azóta mindegyik esztendőben ott voltak az 50-ben.

Vannak olyanok is, akiknek két Top 50 maradt ki, érdekes módon a mostani két éllovasunk, Szabó Béla és Bánhegyi Zsófia esetén is ez a helyzet. Szabó Béla neve a 2018-as listán tűnt fel először, de azóta kirobbanthatatlan az 50-ből. Bánhegyi Zsófi a pedig a 2018-as és a 2019-es Top 50-ből hiányzott, majd tavaly került újra vissza. Rajtuk kívül az erstés Szabó Andreának is két év maradt ki, méghozzá 2019 és 2020.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a legsikeresebb hazai marketingszakemberek TOP50-es rangsora is.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül...

Jelentős változások a Jazzy rádiónál

Új névvel és arculattal folytatja a 90.9 Jazzy Rádió, a jövőben Jazzy-ként működik az adó. A station voice Peller Anna színművész lett, az új szignálpark zenéit pedig az ország egyik legkreatívabb, többszörös díjnyertes DJ-producer-zeneszerzője,...

Ügynökséget választott a Provident

Új vállalati kommunikációs stratégiájának kidolgozására és a márka építésére írt ki tendert a Provident Pénzügyi Zrt. A pályázati anyagok közül a NEST Communications koncepciója bizonyult legerősebbnek, így ősztől az ügynökség segíti a Providentet a...

Németországban terjeszkedik a Gloster

Új lendületet ad a hazai gazdaságban köztudottan óriási szerepet játszó német autóipari együttműködésnek a Gloster: a magyar IT cég többségi tulajdonrészt szerzett a németországi székhelyű G-plus Consulting GmbH-ban, aminek köszönhetően közvetlen informatikai beszállítója lett...

Nyitottak a lakóhelyváltásra a magyar munkavállalók

A munkavállalók 53 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni: kétharmaduk belföldi, egyharmaduk külföldi célpontban gondolkodik - derül ki a Trenkwalder Mobilitási Indexéből. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek: munka- és megélhetési körülményeiket bemutató Elégedettségi...

Magyar cégek a régió legjobbjai között

A Deloitte Central Europe 2022-es Technology Fast 50 programjára 16 közép-európai országból közel 400 pályázat érkezett. A kiemelkedő érdeklődés mellett idén a rangsorra felkerült cégek növekedésének mértéke is rekordot döntött.A Deloitte CE Technology Fast...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....