- Hirdetés -

Másfél millió eurós befektetést kapott egy magyar startup

|

- Hirdetés -

Több nemzetközi angyalbefektető mellett a PortfoLion és az Oktogon Ventures is részt vett a munkahelyi éttermek számára automata kasszaszolgáltatást fejlesztő Deligo Vision Technologies másfél millió eurós magvető tőkeemelési körében, jelentette be a cég. A Deligo elsősorban Franciaországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban aktív, a szolgáltatás továbbfejlesztése mellett a nyugat-európai országok piacain kívánja megerősíteni jelenlétét és növelni ügyfeleinek számát a következő egy év során.

A legtöbb kutatás szerint a kasszás fizetésnél és az ahhoz vezető sorban állásnál szerzett élmény az egyik legerősebb befolyásoló tényező a vásárlók helyszínválasztása során. A lehető legzökkenőmentesebb élmény megteremtésére, innovatív megoldásként egyre több nemzetközi lánc kezdi el teszt jelleggel alkalmazni a kassza nélküli boltokat, de van egy terület, ahol már sokkal szélesebb körben alkalmazzák az automatizált fizetési megoldásokat. A munkahelyi menzák kasszaszolgáltatásának automatizálását célozza meg a magyar testvérpár, Haidekker Balázs és István, valamint Fazekas Gábor által alapított Deligo. Míg kasszamentes boltból csak alig néhány tucat van világszerte, a Deligo fő piacának számító Nyugat-Európában jelenleg is több száz automatizált fizetést használó menza működik és gyorsan növekszik a számuk.

A korábban Autohop nevű autómegosztós applikációjukat sikerre vivő Haidekker testvérek 2019-ben saját forrásból kezdték el fejleszteni a Deligo mögötti képfelismerési rendszert. Az első tesztekből szerzett tapasztalatokat felhasználva hozták létre és vitték ki terméküket a nyugat-európai piacokra. Jelenleg már két tucat helyen, Franciaországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban szolgálja ki a menzák vendégeit a Deligo újítása. A módszer lényege, hogy a gépi tanulással támogatott szoftveres megoldás képes felismerni a sokszor különbözően tálalt ételeket is a kínálatból és a hozzá kapcsolt fizetési rendszerrel együtt, emberi beavatkozás nélkül bonyolítja le és rövidíti 3 másodpercre a fizetést. A rendszer nem csak munkaerőhiányos környezetben, de kiemelten forgalmas vagy éppen kis létszámú vendégkörrel üzemelő önkiszolgáló éttermekben is jelentős hozzáadott értékkel bír.

A termékfejlesztése és a fogadó piacok megtalálása után, a gyorsabb terjeszkedés érdekében döntöttek az alapítók a tőkebevonás mellett. „Szerettünk volna a célpiacunkon több helyszínen is jelen lenni egy egyszerűen kezelhető, zavartalan fizetési élményt biztosító rendszerrel, mielőtt intenzívebb növekedési pályára lépünk. Szerencsére az eddig elért eredményekkel olyan angyalokat és pénzügyi befektetőket sikerült meggyőznünk, mint Charlie Songhurst, Jared Schrieber, Robin Chase és Szőke Márton, a PortfoLion és az Oktogon Ventures” – fejtette ki Haidekker István, a Deligo társalapítója és ügyvezetője.

A másfél millió eurós seed (magvető) befektetési kört az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion vezette, de részt vesz a Fehér Gyula és Pistyur Veronika nevével fémjelzett Oktogon Ventures, olyan angyalok, mint a Tresorit és a Bitrise angyalbefektetője, Szőke Márton, valamint a több mint 500 cégből álló portfolióval rendelkező Charlie Songhurst vagy Jared Schrieber. „Az alapítókkal az Autohop óta ismerjük egymást, az elejétől nyomon követtük a Deligohoz kapcsolódó víziójukat és kihívásaikat. Nagyon tetszett, hogy a termékfejlesztés során a felhasználói élmény volt az elsődleges szempont, mertek egyszerűsíteni a versenytársakhoz képest, amit az eddigi tapasztalatok alapján a piac is értékel” – emelte ki a befektetők számára vonzó tényezőket Pásztor Aurél, a PortfoLion partnere.

„Rengeteg ki nem használt lehetőséget látok a vendéglátás és a kereskedelem automatizációjában. Egy ilyen gyorsan bővülő piac kihívásaira a Deligo a legjobb időpontban hoz skálázható megoldást, ami elegánsan elbújtatja a mögöttes technológia komplexitását.” - tette hozzá Jared Schrieber, a Deligo amerikai angyalbefektetője, aki korábbi vállalkozását unikornis státuszig vezette az Egyesült Államokban. A bevont tőkét a cég a termék továbbfejlesztéséhez szükséges szakembergárda bevonására és erősebb európai jelenlét kiépítésére fogja fordítani. Céljuk az idei évre, hogy elindítsák leggyakrabban szendvicsbárokban működő grab’n’go szolgáltatásukat, hosszabb távon pedig szeretnének többféle megoldást is biztosító pénztármentes fizetési szolgáltatóvá válni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....