- Hirdetés -

Másfél millió eurós befektetést kapott egy magyar startup

|

- Hirdetés -

Több nemzetközi angyalbefektető mellett a PortfoLion és az Oktogon Ventures is részt vett a munkahelyi éttermek számára automata kasszaszolgáltatást fejlesztő Deligo Vision Technologies másfél millió eurós magvető tőkeemelési körében, jelentette be a cég. A Deligo elsősorban Franciaországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban aktív, a szolgáltatás továbbfejlesztése mellett a nyugat-európai országok piacain kívánja megerősíteni jelenlétét és növelni ügyfeleinek számát a következő egy év során.

A legtöbb kutatás szerint a kasszás fizetésnél és az ahhoz vezető sorban állásnál szerzett élmény az egyik legerősebb befolyásoló tényező a vásárlók helyszínválasztása során. A lehető legzökkenőmentesebb élmény megteremtésére, innovatív megoldásként egyre több nemzetközi lánc kezdi el teszt jelleggel alkalmazni a kassza nélküli boltokat, de van egy terület, ahol már sokkal szélesebb körben alkalmazzák az automatizált fizetési megoldásokat. A munkahelyi menzák kasszaszolgáltatásának automatizálását célozza meg a magyar testvérpár, Haidekker Balázs és István, valamint Fazekas Gábor által alapított Deligo. Míg kasszamentes boltból csak alig néhány tucat van világszerte, a Deligo fő piacának számító Nyugat-Európában jelenleg is több száz automatizált fizetést használó menza működik és gyorsan növekszik a számuk.

A korábban Autohop nevű autómegosztós applikációjukat sikerre vivő Haidekker testvérek 2019-ben saját forrásból kezdték el fejleszteni a Deligo mögötti képfelismerési rendszert. Az első tesztekből szerzett tapasztalatokat felhasználva hozták létre és vitték ki terméküket a nyugat-európai piacokra. Jelenleg már két tucat helyen, Franciaországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban szolgálja ki a menzák vendégeit a Deligo újítása. A módszer lényege, hogy a gépi tanulással támogatott szoftveres megoldás képes felismerni a sokszor különbözően tálalt ételeket is a kínálatból és a hozzá kapcsolt fizetési rendszerrel együtt, emberi beavatkozás nélkül bonyolítja le és rövidíti 3 másodpercre a fizetést. A rendszer nem csak munkaerőhiányos környezetben, de kiemelten forgalmas vagy éppen kis létszámú vendégkörrel üzemelő önkiszolgáló éttermekben is jelentős hozzáadott értékkel bír.

A termékfejlesztése és a fogadó piacok megtalálása után, a gyorsabb terjeszkedés érdekében döntöttek az alapítók a tőkebevonás mellett. „Szerettünk volna a célpiacunkon több helyszínen is jelen lenni egy egyszerűen kezelhető, zavartalan fizetési élményt biztosító rendszerrel, mielőtt intenzívebb növekedési pályára lépünk. Szerencsére az eddig elért eredményekkel olyan angyalokat és pénzügyi befektetőket sikerült meggyőznünk, mint Charlie Songhurst, Jared Schrieber, Robin Chase és Szőke Márton, a PortfoLion és az Oktogon Ventures” – fejtette ki Haidekker István, a Deligo társalapítója és ügyvezetője.

A másfél millió eurós seed (magvető) befektetési kört az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion vezette, de részt vesz a Fehér Gyula és Pistyur Veronika nevével fémjelzett Oktogon Ventures, olyan angyalok, mint a Tresorit és a Bitrise angyalbefektetője, Szőke Márton, valamint a több mint 500 cégből álló portfolióval rendelkező Charlie Songhurst vagy Jared Schrieber. „Az alapítókkal az Autohop óta ismerjük egymást, az elejétől nyomon követtük a Deligohoz kapcsolódó víziójukat és kihívásaikat. Nagyon tetszett, hogy a termékfejlesztés során a felhasználói élmény volt az elsődleges szempont, mertek egyszerűsíteni a versenytársakhoz képest, amit az eddigi tapasztalatok alapján a piac is értékel” – emelte ki a befektetők számára vonzó tényezőket Pásztor Aurél, a PortfoLion partnere.

„Rengeteg ki nem használt lehetőséget látok a vendéglátás és a kereskedelem automatizációjában. Egy ilyen gyorsan bővülő piac kihívásaira a Deligo a legjobb időpontban hoz skálázható megoldást, ami elegánsan elbújtatja a mögöttes technológia komplexitását.” - tette hozzá Jared Schrieber, a Deligo amerikai angyalbefektetője, aki korábbi vállalkozását unikornis státuszig vezette az Egyesült Államokban. A bevont tőkét a cég a termék továbbfejlesztéséhez szükséges szakembergárda bevonására és erősebb európai jelenlét kiépítésére fogja fordítani. Céljuk az idei évre, hogy elindítsák leggyakrabban szendvicsbárokban működő grab’n’go szolgáltatásukat, hosszabb távon pedig szeretnének többféle megoldást is biztosító pénztármentes fizetési szolgáltatóvá válni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...