- Hirdetés -

Matchbox, LEGO, karácsonyfadísz: ünnepi lázban a vaterázók

|

Karácsonyfadíszt, karácsonyi dekort és játékokat keresnek, illetve vásárolnak a legtöbben a Vaterán az idei karácsonyi szezonban. Az idén magyar tulajdonba került piactéren a tavalyi rezsipánik után visszaállt a hagyományos ünnepi érdeklődés, de idén is van néhány meglepő termék a keresésekben: a Blu-ray filmek és a zsebórák iránti megnövekedett érdeklődést semmi sem jelezte előre.

Tavaly ilyenkor a rezsipánik miatt cserépkályhát is tömegével kerestek a vaterázók, idén az alternatív fűtési megoldások teljességgel eltűntek a karácsonyi keresések közül. Helyettük olyan “hagyományos” keresések dominálják a top 10-et, mint a LEGO, Matchbox, festmény, bélyeg, Commodore szavak. Az, hogy retró játékok (gombfoci, lemezárugyár, diavetítő) mellett az ünnepek alatt idén is sokan keresnek DVD-re (ez a huszadik legnépszerűbb keresés), nem meglepő, hiszen a DVD-filmek forgalma évek óta növekszik a Vaterán, viszont idén karácsonykor úgy látszik, hogy sokan váltanának modernebb formátumra, mert a Blu-ray kifejezés a 18-adik legnépszerűbb keresőkifejezés, megelőzi egyebek mellett a lemezjátszót (28.) és a tabletet (34.), míg a zsebóra 23. helyen való feltűnése talán egy új divathullám megjelenését jelzi előre.

Karácsonyfadíszt rendelnek a legtöbben

A Google Trends statisztikái szerint az elmúlt harminc napban Magyarországról nagyon sokan kerestek rá az “egyedi karácsonyfadísz” és “kézzel készített karácsonyfadísz” kifejezésekre, így nem meglepő, hogy a Vaterán is előkelő helyre került karácsonyi kategória mind a kereséseket, mind a megvalósult tranzakciókat tekintve. Idén a legtöbben a karácsonyfadíszek mellett ünnepi fényfüzért, asztali díszt, gyertyát, mécsest rendelt, de az ajtó- és ablakdíszek is népszerűek. Egy tipikus vásárló háromezer-kétszáz forintot költ ezekre.

A legnépszerűbb karácsonyi dekorációs termékek a Vaterán:

1. karácsonyfadíszek

2. fényfüzérek, fényhálók

3. Mikulás-kellékek

4. karácsonyi figurák

5. karácsonyi asztali díszek

6. egyéb karácsonyi és mikulás dekorációk, kellékek

7. karácsonyi ablak-, és ajtódíszek

8. karácsonyi gyertyák, mécsesek és tartók

9. világító motívumok, ablakdíszek

10. karácsonyfatalpak és alátétek

A Matchbox és a LEGO viszi a szezont a játékok közül

A karácsonyi szezonban tízezres nagyságrendben teljesülnek a játékok termékkategóriájában tranzakciók a Vaterán, ezen belül messze a legtöbb rendelés Matchboxokra és más modell-makettjárművekre érkeznek, míg a második legnépszerűbbnek a LEGO-készletek számítanak.

Jól fogynak az ünnepi szezonban a játékbabák, plüssfigurák, társasjátékok, a fából készült játékok, babajátékok, Playmobil-készletek, de a diavetítők és az ezekkel használatos diafilmek is. Egy tipikus vásárló átlagosan bruttó 4 ezer forint körüli összegért rendel idén karácsonykor játékot a piactérről.

A legkeresettebb játékkategóriák a Vaterán:

1. Matchboxok és játékautók

2. LEGO és építőjátékok

3. játékfigurák, plüssjátékok

4. vegyes játékcsomag

5. játékbabák és kiegészítőik

6. társasjátékok

7. fajátékok

8. babajátékok

9. Playmobil

10. diavetítők, diafilmek

z idei ünnepi szezon eddig legdrágábban elkelt játéka a Vaterán egy több mint kilencezer elemből összerakható LEGO Titanic volt, amely 230 ezer forintért talált új gazdára. A legdrágább tíz tételét egyaránt LEGO termékek uralják, egyebek mellett Star Wars, Jurassic Park, Gyűrűk ura, és Eiffel-torony tematikájúak.

Bár idén júliusában a Barbie mozifilm premierjét követően a Vaterán ötszörösére nőtt a jól ismert játékbaba kínálata, miután mintegy hétszáz új baba és kiegészítő került fel a piactérre, december közepéig összességében nagyjából ugyanannyi Barbie fogyott, mint 2022 azonos időszakában. Ugyanakkor a kategória mintegy 20 százalékkal magasabb forgalmat generált idén, vagyis a Barbie játékbabák átlagos eladási árát valamelyest feltornázta a nyári filmpremier. Egyébként a Barbie-k iránt még most is jelentős az érdeklődés, a karácsonyi keresőkifejezések között ez a 35-ödik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...