- Hirdetés -

Médiás topvezetők 2020-ról és az idei kilátásokról

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin legnagyobb hazai médiavállalatokat bemutató összeállítása kapcsán megkérdezett médiás topvezetők úgy érzik, alapvetően kihozták a maximumot a járvány által sújtott 2020-as évből. Az idei esztendő kapcsán pedig az év felénél kivétel nélkül optimisták.

Elértük a platformdemokráciát

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

2020-ban a legnagyobb eredmény, hogy magabiztosan őriztük meg a piacvezető pozíciónkat egy olyan évben, amikor ennyire kiszámíthatatlanok voltak a körülmények. Az, hogy ezt a hatást az RTL Magyarország sikeresen ellensúlyozta, részben köszönhetjük az év során bevezetett költségcsökkentéseknek, amelyek nem érintették a kollégáink javadalmazását, részben pedig a programming terén mutatott kreativitásunk eredménye. Nemcsak a brand értékét növelte, hanem a válságálló működésünkhöz is hozzájárult, hogy a pandémia időszakában is az RTL Magyarország saját gyártású tartalmai közül került ki a hazai nézettségi lista legtöbb éllovasa. A nehézségek ellenére jól ismert és új formátumok egyaránt lementek, ezek közül volt olyan, amelynek a licencét külföldre is értékesíteni tudtuk.

Idén a hirdetési piac lassan visszanyeri régi erejét, képesek leszünk a versenytársainkat meghaladó mértékben részesedni az újraindulásból. Az utóbbi időszakban előtérbe kerültek a digitálisplatform-fejlesztések: az RTL Most+ nevű prémiumszolgáltatásunk mára a háztartások 66 százalékában elérhető. Ezzel tulajdonképpen elértük a „platformdemokrácia” állapotát: ugyanolyan értéket tudunk teremteni a nemlineáris szolgáltatásainkkal, mint a hagyományosakkal. Megerősödnek az új képességeink és szolgáltatásaink, miközben a hirdetési piac is egyre élénkebb. Ez az „együttállás” szép reményekre ad lehetőséget nekünk, hiszen újra van kereslet, a mi kínálatunk pedig még bővebb és korszerűbb, mint a pandémia előtt.

 

Fontos mérföldkő

Pavel Stanchev, TV2 Csoport, vezérigazgató

A TV2 Csoport a 2019-es évhez képest javított az eredményein 2020-ban. Maximálisan elégedett vagyok a teljesítményünkkel, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a Covid működésünk minden területére hatással volt. A javuló eredményeinkben komoly szerepet játszott az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, illetve a vállalat finanszírozási hátterének restrukturálása. Tavaly a teljes napon átlagnézői részesedés alapján minden kiemelt célcsoportban – a TV2, a TV2 Csoport és a TV2 kábelcsoportszinten is – nyertünk. A hazai sikerek mellett mérföldkő volt a nemzetközi piacra lépés a szlovén Planet TV megvásárlásával.

Véleményem szerint a gazdaság újraindításával a piac is fellendül, az első negyedév után láthattuk a hirdetői hozzáállás változását, és ez ígéretesnek tűnik. A GRP-k iránt nagy az igény. A Covid miatt az erőforrásainkat az őszi szezonra koncentráltuk, így a piac és a nézők még változatosabb műsorkínálatra számíthatnak. Totem címmel új, saját fejlesztésű formátumot vezetünk be, de visszatérnek a közönségkedvencek is, mint a Sztárban sztár leszek és a Dancing with the Stars. Összességében optimista vagyok.

 

Felpörgésre számítunk

Szabó László, Mediaworks Zrt., elnök-vezérigazgató

A pandémia gazdasági hatásai vállalatunknál is erőteljesen jelentkeztek. A nyomtatott médiumok piacát egyszerre sújtotta a visszafogott hirdetői aktivitás és a jelentősen lecsökkenő árushelyi eladás. Itt azt tekinthetjük eredménynek, hogy voltak olyan termékeink, amelyek példányszámcsökkenése lényegesen alacsonyabb volt a piaci átlagnál. Fontos siker, hogy az online portfóliónk dinamikusan növekedett elérés és árbevétel szempontjából is. Ezek mellett komoly eredményeket értünk el néhány új digitális termék bevezetésével.

A vészhelyzeti időszak után a gazdaság dinamikus növekedésére, ezzel párhuzamosan a hirdetői aktivitások és a vásárlói, előfizetői kedv felpörgésére számítunk. Az idén különleges lehetőséget jelentett számunkra a labdarúgó-Európa-bajnokság, valamint az olimpia, mert a miénk Magyarország legnagyobb elérésű sportportfóliója. Ebben az esztendőben várhatóan még nagyobb szelet jut a reklámtortából az online médiumoknak, és ezt digitális képességeink folyamatos fejlesztésével szeretnénk kihasználni.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik a hazai közösségi média kedvencei

Átadták az idei JOY Social Media Award (JOY SMA) díjait. Tíz kategória negyven jelöltje egy hónapon át tartó kampányban buzdította szavazásra a követőit, a díj története alatt egymillióan voksoltak kedvenceikre. Díjat kapott többek között...

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA