- Hirdetés -

Médiás topvezetők az eredményeikről és a reklámadóról

|

- Hirdetés -

Saját cégüket illetően alapvetően optimisták a legnagyobb médiavállalatok vezetői. A reklámadó kivezetése kapcsán felszabaduló forrásokat többen is fejlesztésekre fordítják.

A Marketing&Media magazin a tavalyi eredményeikről, az idei évről és a reklámadó kivezetésének hatásáról kérdezte a hazai médiás topvezetőket.

Erős őszi szezon

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Elégedettek vagyunk az RTL Magyarország 2018-as teljesítményével, megőriztük piacvezető helyünket, és a vállalatcsoport 8 millió euró (EBITDA) nyereséggel zárta a tavalyi pénzügyi évet. A saját tartalmak gyártásának költségei emelkedtek, de a verseny pillanatnyilag igen kiélezett a piacon, és az eddigiek alapján továbbra is jól állunk. Hasonlóan sikeres évet várunk, mint amilyenek az előzők voltak, megőrizzük piaci pozíciónkat és a Drága örökösökhöz, A mi kis falunkhoz vagy az X-Faktorhoz hasonló, kiemelkedő sikereket készítünk. Az év első öt hónapjában a napok 88 százalékában győzött az RTL Klub a kereskedelmileg legfontosabb nézőknél, és a teljes csatornacsoport is első volt 27,4 százalékos átlaggal a 18–49 éveseknél. Hasonlóan erős őszi szezonon dolgozunk. A reklámadó nulla százalékra mérséklésének piacélénkítő hatásában bízunk. Ahogyan a reklámadó bevezetése anno nem befolyásolta az árazást és nem okozott többletkiadást az RTL Magyarország felületein reklámozóknak, úgy annak kivezetése sem okoz árcsökkenést. Az eddig reklámadóra fizetett összeget pedig tartalomfejlesztésre fogjuk fordítani, hogy még színesebb kínálatot biztosítsunk a nézőknek.

Jól indult az év

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, igazgatósági elnök

A tavalyi év közel 1,7 milliárd forintos eredménye és az emögött lévő teljesítmény egyértelműen azt mutatja, hogy a TV2 Csoport jó irányba mozdult el. Kollégáimmal azon vagyunk, hogy ez az eredmény a jövőben még kiemelkedőbb lehessen. Ehhez azt gondolom, minden lehetőségünk megvan, akár a programstratégiánk további finomhangolására, akár a digitális térben rejlő lehetőségeink határozottabb kiaknázásra gondolunk. Az idei év első fele nagyon kedvezően alakult a TV2 Csoport számára, hiszen szinte minden hónapban minden korcsoportban első helyen végeztünk a nézettségi versenyben. Azt gondolom, hogy ennek a trendnek a fenntartására kell fókuszálnunk a jövőben, nemcsak a nézettséget, de a pénzügyi eredményességet illetően is. Mindenképpen komoly pozitív hatásként értékeljük a törvényi változásokat.

Nemzetköziek között elsők

Harsányi Gábor, Viacom International Media Networks, kelet-közép-európai elnök-vezérigazgató

A tévés portfóliónk nézettsége 2018-ban újabb hét százalékkal növekedett, így továbbra is a legnézettebb nemzetközi tematikus kábelportfóliónak számít. Főműsoridőben az összes jelentősebb portfólió közül a Viacomé emelkedett a leginkább, 12 százalékkal, ezen belül a Comedy-csatornák léptek előre a legnagyobb mértékben, ugyanis sikeres lett a 2017-ben indított, könnyedebb humort képviselő Comedy Central Family bevezetése. A Nickelodeont és a Nick Jr.-t magában foglaló gyermekportfólió pedig továbbra is piacvezető. A hagyományos lineáris televíziózás megerősítése és a portfólió nézettségének további növelése mellett a Viacom egyre nagyobb figyelmet fordít a nem lineáris tartalomelosztásra. Tavaly december óta elindítottuk a Paramount+ nevű on-demand szolgáltatásunkat, jelenleg pedig vizsgáljuk a Nickelodeon Play mobiltelevíziós alkalmazás bevezetésének a lehetőségét is. A reklámadó kivezetése üdvözlendő fejlemény, amely hozzájárulhat a hazai médiapiac versenyképességének megőrzéséhez, így ahhoz is, hogy a jövőben több helyi gyártású produkció készüljön.

Túlteljesített tervek

Dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető igazgató

Tavaly a RAS magyarországi érdekeltségei túlteljesítették az ez évre prognosztizált közös eredményt. Ezt nem befolyásolta nagy, egyszeri hatás. Nem voltak adásvételek, ugyanazokkal az üzletágakkal mentünk tovább, mint korábban. A portfóliónkban alapvetően kisebb optimalizálások voltak, de egy újdonsággal is előrukkoltunk: kipróbáltuk magunkat a bookazine formátummal, és ez jó ötletnek bizonyult. November óta már a harmadik bookazine kötetünk jelent meg, a piaci érdeklődés pedig minden előzetes várakozásunkat felülmúlta. A korábbi kihívások továbbra is érvényesülnek: változatlanul emelkedik a papír ára, a nyomdakapacitások centralizált működése szembeötlő. Ezeken a területeken nincs nagyon mozgástér az ártárgyalásokra. A munkaerőhöz kapcsolódó költségek szintén nőnek, és ez két irányból is hat, hiszen nemcsak a cégcsoporton belül érvényesül, de a partnerek árképzésében ugyanúgy megmutatkozik. Ezekkel a hatásokkal természetesen terveztünk, és az első féléves számok szerint szépen teljesítünk. A reklámadó felfüggesztése nyilván segíti az évünket, örömmel vettük a hírét. A piacon számos kiadó van, amely jóval kisebb a RAS-nál, ezek még inkább ki voltak téve a reklámadó terhének, mint mi. Az ő kilátásaik szempontjából még fontosabb ez a kedvező változás.

A Marketing&Media magazin legújabb számában további médiás topvezetők értékelését is elolvashatja, köztük Guttengéber Csabáét és Ziegler Gáborét.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA