- Hirdetés -

Médiás topvezetők az eredményeikről és a reklámadóról

|

- Hirdetés -

Saját cégüket illetően alapvetően optimisták a legnagyobb médiavállalatok vezetői. A reklámadó kivezetése kapcsán felszabaduló forrásokat többen is fejlesztésekre fordítják.

A Marketing&Media magazin a tavalyi eredményeikről, az idei évről és a reklámadó kivezetésének hatásáról kérdezte a hazai médiás topvezetőket.

Erős őszi szezon

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Elégedettek vagyunk az RTL Magyarország 2018-as teljesítményével, megőriztük piacvezető helyünket, és a vállalatcsoport 8 millió euró (EBITDA) nyereséggel zárta a tavalyi pénzügyi évet. A saját tartalmak gyártásának költségei emelkedtek, de a verseny pillanatnyilag igen kiélezett a piacon, és az eddigiek alapján továbbra is jól állunk. Hasonlóan sikeres évet várunk, mint amilyenek az előzők voltak, megőrizzük piaci pozíciónkat és a Drága örökösökhöz, A mi kis falunkhoz vagy az X-Faktorhoz hasonló, kiemelkedő sikereket készítünk. Az év első öt hónapjában a napok 88 százalékában győzött az RTL Klub a kereskedelmileg legfontosabb nézőknél, és a teljes csatornacsoport is első volt 27,4 százalékos átlaggal a 18–49 éveseknél. Hasonlóan erős őszi szezonon dolgozunk. A reklámadó nulla százalékra mérséklésének piacélénkítő hatásában bízunk. Ahogyan a reklámadó bevezetése anno nem befolyásolta az árazást és nem okozott többletkiadást az RTL Magyarország felületein reklámozóknak, úgy annak kivezetése sem okoz árcsökkenést. Az eddig reklámadóra fizetett összeget pedig tartalomfejlesztésre fogjuk fordítani, hogy még színesebb kínálatot biztosítsunk a nézőknek.

Jól indult az év

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, igazgatósági elnök

A tavalyi év közel 1,7 milliárd forintos eredménye és az emögött lévő teljesítmény egyértelműen azt mutatja, hogy a TV2 Csoport jó irányba mozdult el. Kollégáimmal azon vagyunk, hogy ez az eredmény a jövőben még kiemelkedőbb lehessen. Ehhez azt gondolom, minden lehetőségünk megvan, akár a programstratégiánk további finomhangolására, akár a digitális térben rejlő lehetőségeink határozottabb kiaknázásra gondolunk. Az idei év első fele nagyon kedvezően alakult a TV2 Csoport számára, hiszen szinte minden hónapban minden korcsoportban első helyen végeztünk a nézettségi versenyben. Azt gondolom, hogy ennek a trendnek a fenntartására kell fókuszálnunk a jövőben, nemcsak a nézettséget, de a pénzügyi eredményességet illetően is. Mindenképpen komoly pozitív hatásként értékeljük a törvényi változásokat.

Nemzetköziek között elsők

Harsányi Gábor, Viacom International Media Networks, kelet-közép-európai elnök-vezérigazgató

A tévés portfóliónk nézettsége 2018-ban újabb hét százalékkal növekedett, így továbbra is a legnézettebb nemzetközi tematikus kábelportfóliónak számít. Főműsoridőben az összes jelentősebb portfólió közül a Viacomé emelkedett a leginkább, 12 százalékkal, ezen belül a Comedy-csatornák léptek előre a legnagyobb mértékben, ugyanis sikeres lett a 2017-ben indított, könnyedebb humort képviselő Comedy Central Family bevezetése. A Nickelodeont és a Nick Jr.-t magában foglaló gyermekportfólió pedig továbbra is piacvezető. A hagyományos lineáris televíziózás megerősítése és a portfólió nézettségének további növelése mellett a Viacom egyre nagyobb figyelmet fordít a nem lineáris tartalomelosztásra. Tavaly december óta elindítottuk a Paramount+ nevű on-demand szolgáltatásunkat, jelenleg pedig vizsgáljuk a Nickelodeon Play mobiltelevíziós alkalmazás bevezetésének a lehetőségét is. A reklámadó kivezetése üdvözlendő fejlemény, amely hozzájárulhat a hazai médiapiac versenyképességének megőrzéséhez, így ahhoz is, hogy a jövőben több helyi gyártású produkció készüljön.

Túlteljesített tervek

Dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető igazgató

Tavaly a RAS magyarországi érdekeltségei túlteljesítették az ez évre prognosztizált közös eredményt. Ezt nem befolyásolta nagy, egyszeri hatás. Nem voltak adásvételek, ugyanazokkal az üzletágakkal mentünk tovább, mint korábban. A portfóliónkban alapvetően kisebb optimalizálások voltak, de egy újdonsággal is előrukkoltunk: kipróbáltuk magunkat a bookazine formátummal, és ez jó ötletnek bizonyult. November óta már a harmadik bookazine kötetünk jelent meg, a piaci érdeklődés pedig minden előzetes várakozásunkat felülmúlta. A korábbi kihívások továbbra is érvényesülnek: változatlanul emelkedik a papír ára, a nyomdakapacitások centralizált működése szembeötlő. Ezeken a területeken nincs nagyon mozgástér az ártárgyalásokra. A munkaerőhöz kapcsolódó költségek szintén nőnek, és ez két irányból is hat, hiszen nemcsak a cégcsoporton belül érvényesül, de a partnerek árképzésében ugyanúgy megmutatkozik. Ezekkel a hatásokkal természetesen terveztünk, és az első féléves számok szerint szépen teljesítünk. A reklámadó felfüggesztése nyilván segíti az évünket, örömmel vettük a hírét. A piacon számos kiadó van, amely jóval kisebb a RAS-nál, ezek még inkább ki voltak téve a reklámadó terhének, mint mi. Az ő kilátásaik szempontjából még fontosabb ez a kedvező változás.

A Marketing&Media magazin legújabb számában további médiás topvezetők értékelését is elolvashatja, köztük Guttengéber Csabáét és Ziegler Gáborét.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....