- Hirdetés -

Médiás topvezetők az eredményeikről és a reklámadóról

|

- Hirdetés -

Saját cégüket illetően alapvetően optimisták a legnagyobb médiavállalatok vezetői. A reklámadó kivezetése kapcsán felszabaduló forrásokat többen is fejlesztésekre fordítják.

A Marketing&Media magazin a tavalyi eredményeikről, az idei évről és a reklámadó kivezetésének hatásáról kérdezte a hazai médiás topvezetőket.

Erős őszi szezon

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Elégedettek vagyunk az RTL Magyarország 2018-as teljesítményével, megőriztük piacvezető helyünket, és a vállalatcsoport 8 millió euró (EBITDA) nyereséggel zárta a tavalyi pénzügyi évet. A saját tartalmak gyártásának költségei emelkedtek, de a verseny pillanatnyilag igen kiélezett a piacon, és az eddigiek alapján továbbra is jól állunk. Hasonlóan sikeres évet várunk, mint amilyenek az előzők voltak, megőrizzük piaci pozíciónkat és a Drága örökösökhöz, A mi kis falunkhoz vagy az X-Faktorhoz hasonló, kiemelkedő sikereket készítünk. Az év első öt hónapjában a napok 88 százalékában győzött az RTL Klub a kereskedelmileg legfontosabb nézőknél, és a teljes csatornacsoport is első volt 27,4 százalékos átlaggal a 18–49 éveseknél. Hasonlóan erős őszi szezonon dolgozunk. A reklámadó nulla százalékra mérséklésének piacélénkítő hatásában bízunk. Ahogyan a reklámadó bevezetése anno nem befolyásolta az árazást és nem okozott többletkiadást az RTL Magyarország felületein reklámozóknak, úgy annak kivezetése sem okoz árcsökkenést. Az eddig reklámadóra fizetett összeget pedig tartalomfejlesztésre fogjuk fordítani, hogy még színesebb kínálatot biztosítsunk a nézőknek.

Jól indult az év

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, igazgatósági elnök

A tavalyi év közel 1,7 milliárd forintos eredménye és az emögött lévő teljesítmény egyértelműen azt mutatja, hogy a TV2 Csoport jó irányba mozdult el. Kollégáimmal azon vagyunk, hogy ez az eredmény a jövőben még kiemelkedőbb lehessen. Ehhez azt gondolom, minden lehetőségünk megvan, akár a programstratégiánk további finomhangolására, akár a digitális térben rejlő lehetőségeink határozottabb kiaknázásra gondolunk. Az idei év első fele nagyon kedvezően alakult a TV2 Csoport számára, hiszen szinte minden hónapban minden korcsoportban első helyen végeztünk a nézettségi versenyben. Azt gondolom, hogy ennek a trendnek a fenntartására kell fókuszálnunk a jövőben, nemcsak a nézettséget, de a pénzügyi eredményességet illetően is. Mindenképpen komoly pozitív hatásként értékeljük a törvényi változásokat.

Nemzetköziek között elsők

Harsányi Gábor, Viacom International Media Networks, kelet-közép-európai elnök-vezérigazgató

A tévés portfóliónk nézettsége 2018-ban újabb hét százalékkal növekedett, így továbbra is a legnézettebb nemzetközi tematikus kábelportfóliónak számít. Főműsoridőben az összes jelentősebb portfólió közül a Viacomé emelkedett a leginkább, 12 százalékkal, ezen belül a Comedy-csatornák léptek előre a legnagyobb mértékben, ugyanis sikeres lett a 2017-ben indított, könnyedebb humort képviselő Comedy Central Family bevezetése. A Nickelodeont és a Nick Jr.-t magában foglaló gyermekportfólió pedig továbbra is piacvezető. A hagyományos lineáris televíziózás megerősítése és a portfólió nézettségének további növelése mellett a Viacom egyre nagyobb figyelmet fordít a nem lineáris tartalomelosztásra. Tavaly december óta elindítottuk a Paramount+ nevű on-demand szolgáltatásunkat, jelenleg pedig vizsgáljuk a Nickelodeon Play mobiltelevíziós alkalmazás bevezetésének a lehetőségét is. A reklámadó kivezetése üdvözlendő fejlemény, amely hozzájárulhat a hazai médiapiac versenyképességének megőrzéséhez, így ahhoz is, hogy a jövőben több helyi gyártású produkció készüljön.

Túlteljesített tervek

Dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető igazgató

Tavaly a RAS magyarországi érdekeltségei túlteljesítették az ez évre prognosztizált közös eredményt. Ezt nem befolyásolta nagy, egyszeri hatás. Nem voltak adásvételek, ugyanazokkal az üzletágakkal mentünk tovább, mint korábban. A portfóliónkban alapvetően kisebb optimalizálások voltak, de egy újdonsággal is előrukkoltunk: kipróbáltuk magunkat a bookazine formátummal, és ez jó ötletnek bizonyult. November óta már a harmadik bookazine kötetünk jelent meg, a piaci érdeklődés pedig minden előzetes várakozásunkat felülmúlta. A korábbi kihívások továbbra is érvényesülnek: változatlanul emelkedik a papír ára, a nyomdakapacitások centralizált működése szembeötlő. Ezeken a területeken nincs nagyon mozgástér az ártárgyalásokra. A munkaerőhöz kapcsolódó költségek szintén nőnek, és ez két irányból is hat, hiszen nemcsak a cégcsoporton belül érvényesül, de a partnerek árképzésében ugyanúgy megmutatkozik. Ezekkel a hatásokkal természetesen terveztünk, és az első féléves számok szerint szépen teljesítünk. A reklámadó felfüggesztése nyilván segíti az évünket, örömmel vettük a hírét. A piacon számos kiadó van, amely jóval kisebb a RAS-nál, ezek még inkább ki voltak téve a reklámadó terhének, mint mi. Az ő kilátásaik szempontjából még fontosabb ez a kedvező változás.

A Marketing&Media magazin legújabb számában további médiás topvezetők értékelését is elolvashatja, köztük Guttengéber Csabáét és Ziegler Gáborét.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Mélypontról indítja az évet az ingatlan- és hitelpiac

A Duna House Cégcsoport közreadja havi Tranzakciószám Becslését (DH-TB) és jelzáloghitel előrejelzését, amely szerint 2023 januárjában, országosan 5 853 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 37 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.A Duna House becslése...

Új csúcsmobilokat mutatott be a Samsung

A Samsung bemutatja a Galaxy S23, Galaxy S23+ és Galaxy S23 Ultra készülékeit. Az új Galaxy eszközök kamerái a korábbinál is nagyobb szabadságot biztosítanak a felhasználóknak. A Nightography, éjszakai felvételek funkció által készített videók...

Ismét a Morpho-t választotta a Magyar Suzuki

Meghívásos tenderen választotta ki kommunikációs ügynökségét a Magyar Suzuki, amelynek eredményeként a következő két évben is a Morpho támogatja az esztergomi gyártócég vállalati kommunikációját. Az autógyártó és a Morpho Kommunikációs Ügynökség együttműködése 2017 tavaszán kezdődött,...

Idén 140 millióval nőhet a streaming-tábor

Bár a 2020-as rekordtól jócskán elmarad az idei növekedés, 2023-ban is bővül majd a streamingszolgáltatásokra előfizetők száma az Omdia előrejelzése szerint. A fejlődés még a már telített piacnak számító országokban sem marad el, az...

Az utazási piacra is hatással lehet a home office

A magyarok 38 százaléka dolgozik kizárólag vagy részben otthonról, és ez az arány némiképp tovább emelkedik a közeljövőben a Kiwi.com friss reprezentatív kutatása alapján. A Z generáció tagjai dolgoznak a legrugalmasabban, és ők azok...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Távozik Szabó Zoltán az RTL-től

Több, mint 2 év után, 2023. február 2-val, közös megegyezéssel távozik az RTL marketing és kommunikációs igazgatója, Szabó Zoltán. Szabó Zoltán 2020. december 1. óta töltötte be a pozíciót, a szakember ezen időszak alatt...

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...

Zöld törekvések: nehéz helyzetben vannak a vállalatok

A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....