- Hirdetés -

Még fontosabbak lesznek az okosmobilok és az okostévék

|

- Hirdetés -

Eljöhet az idő, amikor mindennapjainkat, így a kikapcsolódásunkat is a mesterséges intelligencia határozza meg? Természetessé válhat, hogy a metaverzum virtuális üzleteiben barangolunk vagy vendéglátóegységében fogyasztunk pixeleket? Milyen eszközök fontosak most és lesznek nélkülözhetetlenek a jövőben a minőségi szórakozáshoz? És vajon mennyire van közel hozzánk ez a jövő? A Samsung reprezentatív felméréséből kiderül, a magyarok arra számítanak, hogy a következő öt évben még fontosabbá válik az okostelefonok szerepe, egyre több időt töltünk, és több tevékenységet végzünk a virtuális térben, a hagyományos tévékészülékek helyét pedig az okostévék veszik át.

A technológiai találmányok kulturális változásokat is hoznak az életünkben, nemcsak mi alakítjuk az eszközeinket, hanem azok is formálnak minket, munkánkat és a szórakozási szokásainkat. A Samsung arra kereste a választ reprezentatív kutatásában, mi az, amit az emberek a szükségesnek tartanak a kikapcsolódáshoz, és mit gondolnak arról, hogyan töltjük a szabadidőnket a közeli jövőben.

A minőségi szórakozáshoz ma legtöbben az okostelefont (80%), a számítógépet vagy laptopot (79%) és az okostelevíziót (67%) tartják fontosnak, öt év múlva pedig leginkább az okostelefon (41%), a Smart TV (38%) és az okosóra (37%) fontosságának további növekedését vetítik előre, ezt követi a VR szemüveg, valamint a digitális asszisztensek szerepe (29%). A hagyományos tévékészülékeknek kisebb jelentőséget jósolnak, a megkérdezettek 41%-a gondolja úgy, hogy szerepük csökkeni fog az életünkben.

Ahogyan változik a szórakoztató elektronikai cikkek használata, úgy változhat majd az is, hogy milyen kikapcsolódási formákat választunk öt év múlva. A vizsgált tevékenységek közül legtöbben az online vásárlás kapcsán jeleznek előre növekedést: a megkérdezettek kétharmada szerint gyakoribb lesz öt év múlva, hogy az internetet használjuk egy-egy új termék beszerzésére. A kutatásból kirajzolódik, a megkérdezettek úgy vélik, hogy a klasszikus, offline tevékenységek visszaszorulnak, míg az online kikapcsolódás jelentősebb szerepet tölt be. A válaszadók többsége (54%) gondolja úgy, hogy ha szórakozásról van szó, a közeli jövőben kevesebb időt töltünk majd könyvek, regények olvasásával, és a kulturális programok látogatása is csökken majd (46%).

A válaszadók 49%-a gondolja, hogy több időt fogunk tölteni virtuális terekben, metaverzumokban, a megkérdezettek csaknem fele szerint filmeket, sorozatokat is többször nézünk majd streaming szolgáltatókon keresztül, sőt a harmaduk úgy véli, az online baráti találkozók, összejövetelek is gyakoribbak lesznek. A kutatási eredményekből kirajzolódik, hogy az online megoldások egyre inkább elengedhetetlenek, akár szórakozásról és a kapcsolatápolásról, akár mindennapi ügyeink intézéséről van szó. A Samsung okostévék funkciói éppen ezekre az egyre inkább mindennapivá váló eseményekre kínálnak megoldást, ilyen például a képernyőtükrözés is, amellyel az okostelefonon lejátszott tartalmat akár szélesvásznon is élvezhetjük. A kényelmes multitaskingot támogatja az osztott képernyő, amelynek segítségével egyidejűleg nézhetjük a kedvenc sorozatunkat és cseveghetünk barátainkkal, vagy párhuzamosan nézhetünk meccset miközben olvassuk a szakértői kommenteket, mindezt ugyanazon a kijelzőn.

Népszerű hobbi az online játék is, a megkérdezettek 25%-a, a fiatalabbak (18-34 éves korosztály) 30%-a szerint a videójátékokra fordított idő is növekedni fog a következő öt évben. Az igazán lebilincselő időtöltésre a Samsung Smart TV-k innovatív funkciókkal és szuperszéles játéknézettel nyújtanak lehetőséget. A Neo QLED tévék objektumkövető hangzással, zökkenőmentes képmozgással és automatikus alacsony késleltetési móddal járulnak hozzá a minőségi játékélményhez. Nemcsak a videójátékot, hanem a magával ragadó moziélményt is új szintre emelheti a teljes körű digitalizáció. A SmartThings segítségével vezérelt okosotthonban a képi világ és a hanghatások mellett beállítható a többek között a szoba hangulatvilágítása és a legkellemesebb hőmérséklet, hogy a szórakozás a lehető legnagyobb kényelemben teljen.

A Samsung „Kijelzők bárhol, képernyők mindenkinek” jövőképe jegyében mutatta be legújabb televízióit 2023. áprilisában. Az OLED termékcsalád olyan frissítésekkel egészült ki, mint például a Neural Quantum Processzor 4K, amely mesterséges intelligenciát használ a rosszabb minőségű képek feljavításához. A tévékészülékek és hangeszközök fejlesztésénél a vállalat egyszerre törekszik a modern, hibrid világ elvárásait megismerni, majd innovatív, testreszabható funkciókkal kiszolgálni azokat, így például a csatlakoztatott eszközök iránt növekvő igényt. A Samsung 2023-as okostévéi a SmartThings ökoszisztéma részeként már a beüzemelés pillanatától gördülékenyen kapcsolódhat a kompatibilis okoseszközeihez, okosotthon-rendszeréhez.

„A Samsung kiemelt törekvése, hogy az újdonságok és a fejlesztések teljessé tegyék a felhasználói élményt, miközben hozzájárulnak egy fenntartható jövő kialakításához. Éppen ezért kíváncsiak vagyunk a felhasználók véleményére, jövőről alkotott elképzeléseire – mondta Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Legutóbbi kutatásunk egyrészt rávilágított, miképp formálódtak a magyarok kikapcsolódási szokásai az elmúlt pár évben, másrészt megismerhettük, milyen változásokra számítanak a következő öt évben. Az eredmények azt mutatják, hogy a mozi-, színház- és koncertlátogatás ritkult, míg a főzés gyakoribbá vált. Rálátást nyertünk arra is, hogy egy okostelevízió központi szerepet tölthet be a társas szórakozásban is, illetve sokan a virtuális térnek is egyre nagyobb jelentőséget jósolnak. Fontos célunk, hogy az összefüggéseket vizsgálva és a következtetéseket levonva ne csak naprakész válaszokat hozzunk, hanem úttörő megoldásokkal álljunk elő, és maximálisan kiszolgáljuk napjainkban és a jövőben is a szórakozással szemben támasztott igényeket.”

Elérhetőség és előrendelési promóció

A Samsung legújabb, 2023-ban megjelent Neo QLED tévéi már megvásárolhatók, az S95C OLED 4K Smart TV pedig előrendelhető 2023. május 2. reggel 9 óráig. Az Előrendelési promócióról további részletek a Samsung weboldalán keresztül érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával harcol a Binance

Nagy mennyiségű adat elemzésére alkalmas, mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert használ a Binance a tiltott piacbefolyásolás azonosítására a kriptoszektorban. A világ legnagyobb kriptotőzsdéje más cégekkel és a hatóságokkal is együttműködik annak érdekében, hogy a gyanús...

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....