- Hirdetés -

Még jobban felpörgetné a digitalizációt a Google

|

A Google ma új kezdeményezést jelentett be, amelynek célja a digitális átalakulás, valamint a koronavírus-járvány utáni gazdasági fellendülés elősegítése. A ‘Grow Hungary with Google’ keretében a vállalat partnereivel közösen számos díjmentes eszközt, programot, speciális útmutatót és együttműködést kínál vállalkozók, startupok és magánszemélyek támogatására. A kezdeményezés keretében 2021 végéig a Google 50 000 helyi vállalkozást, startupot és magánszemélyt támogat online programokkal, eszközökkel, technológiákkal és professzionális végzettséget biztosító képzésekkel.

A digitális átalakulás iránti elkötelezettségének részeként a Google 5 évvel ezelőtt indította el Magyarországon a Grow with Google oktatási programot, melynek keretében 2016 óta csaknem 100.000 embert segített itthon abban, hogy digitális készségeik fejlesztésével vállalkozásuk növekedjen, karrierjükben előrelépjenek vagy el tudjanak helyezkedni a munkaerőpiacon.

Az új, Grow Hungary with Google elnevezésű kezdeményezés célja a magyar gazdaság talpra állásának felgyorsítása, valamint fellendítése. A Google, eszközeinek, technológiáinak és – az új normához igazodva – online programjainak segítségével 50.000 magyar kis- és középvállalkozásnak, startupnak és magánszemélynek nyújt segítséget 2021 végéig, hogy még erősebbé, versenyképesebbé és a válságokkal szemben ellenállóbbá váljanak.

A Grow Hungary with Google kezdeményezés három fő iránya: a magyar gazdaság fellendülésének támogatása, a digitális készségek fejlesztése és az innováció elősegítése. „A világjárvány miatt kialakult helyzetben felgyorsult a digitalizáció: most a technológia képes enyhíteni a válság hatását. A Grow Hungary with Google program fő célja az ország támogatása a gazdasági fellendülés és a digitális átalakulás felgyorsítása érdekében. A partnereinkkel együttműködésben megvalósuló programjainkon keresztül elérhető új eszközök és új készségek segítenek a jövőben való eligazodásban. Bízom benne, hogy a következő időszakban láthatjuk a kezdeményezésünk pozitív hatásait, a magyar vállalkozások újbóli megerősödését és piaci terjeszkedését” – jelezte Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője a program mai, online bemutatóján.

A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel partnerségben a magyar kkv-kat exportot ösztönző programokkal, digitális eszközökkel és díjmentes forrásokkal segítjük, támogatjuk növekedésüket, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy minél több ügyfelet érjenek el Magyarországon és külföldön egyaránt. Dr. Szabó Kristóf a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója hozzátette: “Célunk, hogy export képzési és tanácsadási szolgáltatásainkkal segítsük a külpiaci terjeszkedésre alkalmas, de még nem exportáló hazai kis- és középvállalkozásokat és elindítsuk őket a nemzetközivé válás útján.”

A kis- és közepes vállalkozásokra is kiterjesztették a New Generation of Founders programot, mely a design thinking, azaz az ügyfélközpontú, kreatív problémamegoldás módszertanával segít a vállalkozásoknak, hogy a startupokhoz hasonló rugalmassággal és gyorsasággal tudjanak reagálni váratlan helyzetekre, felkészítve őket a világjárvány okozta kihívásokra és bizonytalanságra. A cég partnereivel együtt elindítja az új Google Career Certificate Programot, amely online, angol nyelven lesz elérhető a Coursera.org oldalon. Ezt az új lehetőséget Magyarországon 400 embernek teljesen díjmentesen teszik elérhetővé. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével közösen 100 ösztöndíjas hely áll rendelkezésére a hazai turizmus szektorban dolgozóknak, hogy IT-ügyfélszolgálat, projektmenedzsment, adatelemzés és felhasználóiélmény-tervezés, területen fejlesszék magukat.

A Google.org támogatásával, a Green Fox Academy-vel és az INCO Academy-vel közösen pedig 300 helyet biztosítanak a programban, olyan nők számára, akik szeretnének közelebb kerülni az informatikai szektor által nyújtott karrierlehetőségekhez. Ez a program segítséget nyújt azoknak, akik saját ütemükben, online szeretnének új digitális készségeket elsajátítani minden előzetes tudás vagy ismeret nélkül.

“Magyarországi partnerként örömmel csatlakoztunk az INCO Academy programjához, hiszen azt látjuk, nagy szükség van továbbképzésre és átképzésre. A digitalizáció térnyerésével a munkavállalóknak iparágtól függetlenül szükségük van technológiai ismeretekre, míg az IT iparágban tapasztalható munkaerőhiányra az átképzés jelentheti az egyik megoldást” – mondta el Langmár Péter, a Green Fox Academy társalapítója. “A tech szektor számára a nők kiaknázatlan tartalékot jelentenek, az Eurostat adatai szerint a hazai ICT-szektorban dolgozó nők aránya mindössze 10% körül alakul. Az INCO Academy célja, hogy növelje az egyenlő hozzáférést a jövőbiztos iparágakban, ezért szól a program kifejezetten nőknek.”

„A Grow Hungary with Google a több mint 10 éves magyarországi Google iroda – eddigi programjainak kibővített és továbbfejlesztett elemeit tartalmazza. A legjelentősebb kezdeményezés a Grow with Google Digital Workshop, amelyet 2016-ban indítottunk el, és amelyen keresztül a Google mára csaknem 100.000 vállalkozásnak és magánszemélynek nyújtott segítséget digitális ismereteik fejlesztésében. A Grow Hungary with Google kezdeményezés programjain keresztül felgyorsítjuk ezt a ritmust, és 2021 végére arra törekszünk, hogy további 50.000 magyarnak segítsünk, a digitalizációban és a növekedésben „- mondta Boros Botond, a Google magyarországi marketing vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...