Ismét meghirdeti CEO for 1 Month gyakornoki programját az Adecco Csoport, ahol a szerencsés kiválasztott a 4000 eurós fizetés mellett a cégvezetés fortélyaiba is bepillanthat. A vonzó, egy hónapos lehetőség mellett azonban hosszú távon a jó ügyek támogatásával és az elkötelezett klímavédelemmel lehet igazán megtartani a tehetséges fiatalokat – vallja a HR tanácsadócég.
Az Adecco egyedülálló gyakornoki programjára idén is várják azokat a lelkes és tehetséges fiatalokat, akik közül a szerencsés kiválasztott a cég ügyvezetője mellett egy hónapon keresztül megismerheti és elsajátíthatja a vezetői feladatokat és kompetenciákat – mindezt 4000 eurós álomfizetésért. „A 2015-ben indult, mára már 48 országban futó programunkra Magyarországon is várjuk a 18-35 év közötti, ambiciózus vezető-jelölteket” – mondta el Goszleth Gábor, a magyarországi Adecco Kft. értékesítési igazgatója.
Így lehet vonzó egy cég a tehetséges fiatalok számára
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján idén is szoros versenyre lehet számítani, ugyanis tavaly Magyarországon 1300-an, világszerte pedig mintegy 250.000-en jelentkeztek a lehetőségre. „Habár a vonzó fizetést és valós szakmai tapasztalatot nyújtó programra évről évre nagyobb számban jelentkeznek a fiatalok, azt is fontos hangsúlyozni, hogy ezt a generációt hosszú távon nem tudjuk a jó fizetéssel megtartani. Ez a korosztály ugyanis nem dolgozni akar, hanem egy jó ügyért tenni” – hangsúlyozta ki Goszleth Gábor.
Ez persze nem azt jelenti, hogy csak azok a cégek rúghatnak labdába a lelkes és tehetséges fiatalok toborzásában, akik víztisztító berendezést forgalmaznak Afrika szárazság sújtotta területein vagy az indiai hátrányos helyzetű nőket támogatják, az azonban mindenképpen elvárás ennél a korosztálynál, hogy a cég elkötelezett legyen a társadalmi felelősségvállalás iránt. „Az Y generáció tagjai számára erőteljes motivációs szempont munkakeresésnél, illetve egy cég kiválasztásánál, hogy a leendő munkahely elkötelezett legyen a társadalom és a környezet támogatása iránt. A meglévő munkatársak esetében még ennél is nagyobb az elköteleződés, ha jó ügyet támogat a cég: a fiatalok 61 százaléka számára a cég fenntarthatósági programja marasztaló erővel bír. Ha tehát együtt akarunk dolgozni a fiatal generációval, tennünk kell a jövőjükért” – tanácsolja a HR szakember.