- Hirdetés -

Még mindig a tévézés a kedvenc otthoni programunk

|

Több időt töltünk otthon és másfajta szabadidős tevékenységeket választunk, mint 2-3 évvel ezelőtt – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A válaszadók 36 százaléka állítja, gyakrabban van otthon, mint 2020 előtt, és bár a tévézés, filmek vagy más videós tartalmak fogyasztása még mindig az egyik leggyakoribb otthoni program, sok más tevékenység népszerűsége megváltozott az utóbbi közel fél évtizedben.

A szabadidő eltöltése szempontjából tartós változásokat hoztak az elmúlt évek történései a magyarok életébe: 2022-ben a megkérdezettek több mint egyharmada (36%) állította azt, hogy több, és csupán tizedük (9%), hogy kevesebb időt tölt most otthon, mint a járvány előtti időkben. A legfiatalabb korcsoport tagjai között találhatók legtöbben azok, akik több időt töltenek jelenleg otthon a 2020-as évek előtti időkhöz képest: a 18-34 évesek körében 45% ez az arány, a 35-49 évesek körében csak 34%, míg az 50-65 évesek körében 32%.

Otthon tudunk a legjobban lazítani

A kutatásból kirajzolódik, hogy otthonunk kényelmében többet tudunk lazítani és töltekezni: a válaszadók fele (52%) úgy érzi, hogy amikor többet van otthon, több ideje jut a kikapcsolódásra és pihenésre. Összességében szabadidőnket inkább otthon töltjük, mint azon kívül és ráadásul gyakrabban, mint korábban. Ebben segítségünkre lehet, hogy egyre elterjedtebbek azok a technológiai eszközök, amelyekkel kiváló minőségben élvezhetjük a hobbijainkat. A Samsung Neo QLED televíziók például moziszerű képminőséget kínálnak otthonunkban, mindezt térhatású Dolby Atmos hangzással, miközben a készülék belesimul az enteriőrbe a rendkívül vékony, Infinity One kialakításával. Ez sokak mindennapi pihenését emelheti magasabb szintre: a megkérdezettek csaknem kétharmada minden nap be szokta kapcsolni a tévét vagy bármilyen más eszközt, hogy filmet vagy valamilyen műsort nézzen, a válaszadók 91%-a legalább hetente néz filmet.

Életünk változásával a hobbijaink is változnak

Azt, hogy mivel töltjük a szabadidőnket, az élet- illetve anyagi helyzetünk változása és külső körülmények is befolyásolhatják. A kutatás eredményei alapján az anyagi helyzet változása nagyobb hatással volt az szabadidő eltöltési szokásainkra (48%-ra hatott), mint a koronavírus hatásai (35%-ra hatott). Bár a legtöbb otthoni tevékenység gyakoribbá válásáért a személyes élethelyzet változását (pl. munkahelyváltás, idősödő gyermek) jelölték meg legnagyobb arányban okként a válaszadók, a koronavírus-járvány is jelentősen befolyásolta az emberek szokásainak alakulását. A pandémia pozitív irányba hatott számos otthoni tevékenységre: a megkérdezettek (33-36%) kifejezetten a járvány miatt barkácsolnak vagy kézműveskednek gyakrabban, többet játszanak online, hallgatnak zenét, néznek filmet, illetve tévét, vagy akár tanulnak, illetve foglalkoznak önfejlesztéssel otthonukban. Bár az elmúlt 2-3 évben összességében a legtöbben a videójátékokra fordított időt csökkentették, azok, akik mégis többet játszanak (27%), az anyagi helyzetük változásával magyarázzák ezt.

A koronavírus leginkább a társas összejövetelek, bulik otthoni rendezésére volt negatív hatással, a megkérdezettek 21%-a ritkábban vár vendégeket otthon emiatt. Összességében azonban a pandémia és a gazdasági helyzet jellemzően ritkábban játszik szerepet abban, hogy az otthoni tevékenységek közül mire fordítanak kevesebb időt az emberek. Tízből hárman ritkábban kézműveskednek, festenek vagy rajzolnak szabadidejükben, mint néhány évvel ezelőtt. A válaszadók 20%-a vallotta azt, hogy kevesebbet olvas, de itt korosztályonként nagy az eltérés: a legfiatalabb válaszadók 29%, míg a legidősebbeknek mindössze 13%-a ítélte meg úgy, hogy ritkábban vesz most könyvet a kezébe.

A házon kívüli szabadidős tevékenységekre jelentős többség ugyanannyi időt szentel (45-63%), de kiemelkedően nagy arányban számoltak be minden egyes időtöltési mód esetében ritkulásról: a válaszadók közel fele jár ritkábban étterembe (46%), színházba (44%) vagy koncertre (44%). Ezekre leginkább az anyagi helyzet változása hatott ilyen irányba.

Az otthonunk: szórakoztató centrum és munkaállomás

A Samsung kutatásából kiderül, hogy otthonunk már korántsem csak az a hely, ahová aludni járunk: egy multifunkciós színtér, ahol minden a felhasználók kényelmét szolgálhatja, és ami az életkörülményeiket, de akár a nap során változó igényeiket is egyformán igazíthatja hozzájuk.

A válaszadók 52%-a szívesen dolgozna többet otthonról, 75% egyetért azzal, hogy a személyes találkozókat nem pótolhatja semmi, ezzel együtt csupán 28% gondolja, hogy a koronavírus következtében bevezetett intézkedések által, online is jól tudja tartani a kapcsolatot barátaival és szeretteivel. A válaszadók 31%-nak pedig fontosabb lett a lakberendezés, esztétikusabb enteriőr kialakítása az elmúlt években az otthon töltött idő következtében.

Mivel otthonunkat kikapcsolódásra, szórakozásra és munkára egyaránt használjuk, a jövőben egyre nagyobb szerepe lehet az olyan készülékeknek, amelyek életünk több terültén is segítségünkre sietnek. Ilyen például a Samsung OLED televízió, amely a mélyfekete megteremtésével, ragyogó színekkel és kristálytiszta tónusokkal kikapcsolódásra és munkára is kiváló választás. A tévékészülékeket egyre többen használják zenehallgatásra is, ami a pandémia óta ugyancsak népszerűbb otthoni tevékenység lett: a válaszadók 22%-a gyakrabban hallgat zenét, mint 2-3 évvel ezelőtt, ez az arány a 18-35 évesek körében 32%. A zenelejátszó alkalmazások és a Samsung soundbarok segítségével akár koncertélményt is teremthetünk az otthonunkban, ami így valóban reggeltől estig a mi kényelmünket szolgálja, legyen szó akár munkáról, pihenésről, vagy éppen szórakozásról, társas összejövetelekről.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...