- Hirdetés -

Még mindig fontos szerep jut a tévének

|

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk a készüléket.

A televízió jelentőségének visszaszorulását sokan pedzegették az elmúlt években, évtizedben. Noha az, hogy hogyan fogyasztunk mozgóképes tartalmat, már nem csak generációról generációra, hanem szinte évről évre változik, mégsem tűnik úgy, hogy a tévékészülékek a közeljövőben eltűnnének az otthonokból. A Samsung kutatása rámutat, hogy a TV a magyar háztartások legnépszerűbb elektronikai eszköze, a megkérdezettek 95%-a rendelkezik otthon televízióval, ráadásul a válaszadók 65%-a okostévé-tulajdonos is.

A nappaliban, a konyhában, de munka közben is velünk van a tévé

A megkérdezettek beszámoltak kevésbé szokványos életterekről, ahol tévével rendelkeznek: 4% a fürdőszobában, és 2-2-2% a kertben, teraszon, illetve pincében, műhelyben vagy garázsban használja legalább havonta kétszer a készüléket. Televíziót leginkább a nappaliban (64%) és a hálószobában (64%) találunk, bár előfordul minden tizedik tulajdonosnál a gyerekszobában és a konyhában is. A különféle helyiségekben a legkülönbözőbb igényekhez alkalmazkodik például a The Frame is, hiszen ez a Samsung tévé kikapcsolt állapotában is izgalmas funkciókkal bír. A használaton kívül a felhasználó saját fotóit vagy világhírű galériák műalkotásait jelenítheti meg a képernyőn.

A megkérdezettek 6%-a dolgozószobában vagy a dolgozósarokban is tart egy készüléket. Ez nemcsak a kikapcsolódásban, hanem az otthoni munkavégzésben is hasznos lehet. A home office egyre gyakoribb lehetőség, a Remote Access, távoli elérés funkcióval elérhető a távoli számítógép, a képernyője tükrözhető, így a felhasználók a TV-készülékükön dolgozhatnak akár Word, Excel vagy PowerPoint dokumentumokon is.

Az idősebbek többet tévéznek, de a fiatalok több funkciót használnak

Azok többsége, akiknek van otthon televíziója, naponta többször is bekapcsolja a készüléket vagy leül elé (52%), naponta legalább egyszer tízből nyolcan használják az eszközt. A nők 56%-a, míg a férfiak 48%-a egy nap többször is bekapcsolja a tévét, az 50-65 évesek 57%-a napjában többször is a távirányítóért nyúl. Bár elterjedt nézet, hogy a televíziózás a fiatalok körében már kevésbé népszerű tevékenység, a megkérdezett 18-34 éves korosztály háztartásainak 92%-ában is ott van a tévé, ezzel alig maradnak el az 50-65 év közöttiektől (98%) – az viszont, hogy mire használják, már eltérő lehet.

A legtöbben még mindig a klasszikus, lineáris adást nézik, de jelentős arányban számoltak be a felhasználók streaming szolgáltatások használatáról vagy applikáción keresztüli egyéb internetes tartalom megtekintéséről is. Itt azonban már láthatóvá válik a generációs különbség: applikáción keresztüli streaming szolgáltatásokat a fiatalabbak (18-34 éves korosztály) 47%-a, az idősebbeknek (50-65 éves korosztály) viszont csak 25%-a használ. Ezt a fajta kikapcsolódást teheti még élvezetesebbé a Samsung Smart Hub platform, amely rendszerezi a rendelkezésre álló lehetőségeket a videó-, film-, illetve sorozatnézésre, zenehallgatásra vagy képmegosztásra szolgáló applikációktól kezdve, a set-top-boxon át a klasszikus médialejátszóig.

A tévékészüléken végzett tevékenységeket vizsgálva az látszik, hogy lépést tartva a technológiai fejlődéssel a tévé szerepe nem csökken, hanem aktualizálódik, és az okostévék elterjedésével pedig számos izgalmas lehetőséggel bővül még az, amire a televíziókat használhatjuk a jelenben és a jövőben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...