- Hirdetés -

Még több lány választhatja az informatikai szakmát

|

- Hirdetés -

A Morgan Stanley budapesti IT és elemző központja évek óta számos olyan programot támogat és szervez, amelyek célja, hogy még vonzóbbá tegyék az informatikai, műszaki és természettudományos (STEM) pályákat a női érdeklődők számára is. A járványhelyzet még inkább felértékelte az IT tudást és várhatóan a digitalizáció további teret hódít majd az összes szakmában, így a pénzügyi világban is. Egyre több szakemberre lesz szükség, ezért fontos megmutatni, hogy az IT és a természettudományos pályák ígéretes karrierlehetőségeket kínálnak a nők számára is. A Smartiz célja a lányok korai bevonásával a nők arányának növelése ezeken a területeken. A program jelentkezési határideje 2020. szeptember 24.

A Morgan Stanley budapesti irodája és a Nők a Tudományban Egyesület (NATE) immár harmadszor hirdeti meg középiskolás lányok számára indított oktatási programját, amelynek során a résztvevők elmélyíthetik matematikai tudásukat, és elsajátíthatják a kódolás rejtelmeit egy alapszintű programozási nyelvben. Az előző tanévben 20 lány vett részt a Smartiz foglalkozásain – kezdetben személyesen, tavasszal pedig a járványügyi korlátozások következtében távoktatás keretében. Idén ősszel a COVID-19 kapcsán továbbra is fennálló kockázatok miatt már eleve virtuálisan indul útjára a Smartiz. Ez a változás azonban lehetőséget ad a program kibővítésére is: míg eddig elsősorban budapesti és főváros- környéki diáklányok vehettek részt a programban, most Magyarország teljes területéről lehet jelentkezni.

Izgalmas, hosszú távú pálya mindkét nem számára

„A nők főszerepet játszottak a számítástechnika korai történetének alakításában, beleértve a női programozók kulcsfontosságú eredményeit is. Ma sajnos mégis az a tévhit él a köztudatban, hogy ez inkább férfias szakma – mondta el Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley budapesti informatikai divíziójának operációs igazgatója. – Az első számítógépes algoritmust Ada Lovelace tervezte, míg Grace Hopper először alkotott magasabb rendű programnyelvről gépi kódra fordító alkalmazást. A programozáshoz szükséges készségek – szabályfelismerés és -alkotás, következetesség, alaposság és team-munka – pedig nemektől függetlenek. A Smartiz program egyik célja, hogy minél több középiskolás lánynak mutathassuk meg az informatika világát, amely hosszú távú, a folyamatos fejlődés lehetőségét nyújtó, változatos, izgalmas karrierutat ígér.”

Még inkább felértékelődött hiányszakma az informatika

Szakmai becslések alapján már az utóbbi években is több tízezer informatikus hiányzott a magyar gazdaságból, azóta pedig a digitális szolgáltatások felfutásával még tovább nőtt az igény. A Morgan Stanley is folyamatosan keresi az új munkatársakat budapesti irodájába, ahol a dolgozók többsége a globális pénzintézet működéséhez szükséges applikáció- és infrastruktúrafejlesztéssel, pénzügyi és matematikai modellezéssel, kockázatmenedzsmenttel foglalkozik.

„Az informatikában a nők jelentik az egyik legnagyobb munkaerő-tartalékot, mivel arányuk még mindig elenyésző ezen a pályán – tette hozzá Mátyás-Kollár Gabriella. – Büszkék vagyunk rá, hogy a Morgan Stanley budapesti központjában gyorsan növekszik az IT területen dolgozó nők aránya, és hogy a Nők az Informatikában nevű belső hálózatunk célzott képzésekkel és változatos programokkal segítheti ezt a folyamatot. Sok munkatársunk mentorként a Smartiz programban is részt vesz, bizonyítva, hogy lehetséges nőként sikeres karriert befutni akár a világ egyik vezető pénzintézeténél is ezen a pályán.”

Egyedülálló pedagógiai program

A Smartiz tananyaga teljesen egyedülálló, sehol máshol nem találkozhatnak vele: pedagógusok, oktatáskutatók és társadalomkutatók bevonásával alkották meg, hogy fokozatosan vezethessék rá a résztvevőket, hogyan hasznosítható a matematika és az informatika a hétköznapokban. Nincsenek megkötések, mindig az adott csoport visszajelzéseire alapozva alakítják a menetrendet. „Gyorsan tudjuk alakítani a tananyagot és a témákat, így bármibe szabadon belevághatunk, és a tanulók érdeklődéséből kiindulva kísérhetjük őket az úton. Ez nekünk nagyon inspiráló, nekik pedig megmutatja az egyik legfontosabbat: hogy hogyan alakíthatják a világot” – mondta el Sáray Szilvia, a Smartiz program egyik tananyagfejlesztője és a matematika foglalkozások vezetője.

Virtuális tér: nem kényszer, hanem lehetőség

A Smartiz ingyenes fejlesztő, oktató program, amely 10. évfolyamos lányoknak szól, és elsősorban a matematika valamint a digitális készségek, programozási alaptudás fejlesztését célozza korszerű pedagógiai módszerekkel. A heti rendszerességű, szakkör jellegű foglalkozássorozat a teljes tanéven átível. A résztvevők egyéni és csoportos pályaorientációs mentorálásban, csapatépítő és személyiségfejlesztő programokban is részt vesznek. Az idén újdonság, hogy az első félév után a résztvevők választhatnak, hogy a matematika vagy az informatika területén szeretnék jobban elmélyíteni tudásukat. Az órák idén online zajlanak majd, ami egyben a ma már nélkülözhetetlen online együttműködési és prezentációs készségek fejlesztését is szolgálja, támogató környezetben.

„Tavasszal bebizonyosodott, hogy virtuálisan is hatékony a Smartiz program, ezért magabiztosan készülünk az idei tanévre is. A digitális oktatásra lehetőségként tekintünk, hiszen idén először az egész országból, akár a fővárostól távol eső, kisebb településekről is jelentkezhetnek a tehetséges diáklányok. Másrészt azt is megtapasztalhatják, hogy milyen az interneten keresztül előadni, megbeszélni, virtuális csapatban együttműködni, ami felkészíti őket a munkahelyeken, különösen a nemzetközi környezetben egyre inkább jellemző online munkavégzésre” – mondta el Mátyás-Kollár Gabriella.

A programra 2020. szeptember 24-ig lehet jelentkezni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA