- Hirdetés -

Megbíznak az okoseszközökben a magyarok

|

A magyar emberek 60 százaléka fordult már, vagy fordulna a jövőben orvoshoz az okoseszközökből nyert baljós információk alapján – mutat rá a Huawei Technologies Hungary megbízásából készült reprezentatív kutatás. A felmérés szerint a válaszadók háromnegyede megbízik az okosórája vagy okoskarkötője méréseiben, 42 százalékuk legalább hetente, közel egyharmaduk pedig naponta ellenőrzi az eszközök által mért egészségügyi adatokat. A megkérdezettek mintegy háromnegyede tekint az okoseszközökre hasznos társként az egészségmegőrzés, illetve sportolás során, a felhasználók majd fele pedig állítja, hogy pozitív változást érez az életében az eszközök használatának köszönhetően.

Megugrott a viselhető okoseszközök – okosórák, okoskarkötők – iránti kereslet az elmúlt két évben. A Huawei megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint a nevezett időszakban a válaszadók harmada vásárolt ilyen eszközt azért, hogy nyomon kövesse egészségügyi adatait. Az elmúlt évtizedben dinamikusan fejlődő eszközökre ma már a válaszadók 88 százaléka tekint hasznos társként az egészségmegőrzés, illetve sportolás vagy fitnesztevékenység során. Ezzel együtt az okoseszközök által szolgáltatott információk is egyre nagyobb jelentőséget kapnak: a megkérdezettek több mint háromnegyede – a fiatalabb korosztály és a felsőfokú végzettségűek még ennél is nagyobb arányban – bízik meg az eszközök által mért adatokban, noha azok nem tekinthetők orvosi diagnosztikai eszköznek.

A növekvő bizalmat jelzi, hogy a válaszadók 60 százaléka fordult már, vagy elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben orvoshoz fordulna az okoseszközéből nyert információk alapján – például nem megfelelő pulzusszám, vagy esetleg tartósan gyenge alvásmintázat miatt. A férfiakra jellemzőbb, hogy orvoshoz fordulnának ilyen esetben, mint a nőkre (64, illetve 57 százalék).

A felmérés során az is bebizonyosodott, hogy az okosórák, okoskarkötők egyre fontosabb szerepet játszanak az egészséges, tudatos életmód kialakításában és fenntartásában, ami a többi között az okoseszközök funkcióival kapcsolatos elvárásokban is megnyilvánul. A kutatás szerint a válaszadók sorrendben a pulzusmérést (70 százalék), a vérnyomásmérést (65 százalék) és a lépésszámlálást (61 százalék) keresik leginkább a viselhető okoseszközük kiválasztásakor, a válaszadók mintegy fele pedig az alvásminőségét is szeretné a készülékek segítségével követni.

Az egészséges, tudatos életmód fenntartásában az okosórák által rögzített adatok kielemzésére használt okostelefonos applikációk is egyre fontosabb szerepet kapnak. Ezek közül a legtöbb válaszadó valamilyen egészségügyi adatot rögzítő appot használ (28 százalék), amelyet a futóapplikációk (26 százalék) követnek, de népszerűek az egészséges étkezést segítő (14 százalék) és meditációs appok (8 százalék) is. A válaszadók több mint fele használ valamilyen egészségügyi vagy fitnesz vonatkozású mobilapplikációt. A kutatás rámutatott arra is, hogy a 18-39 éves korosztály, azon belül a férfiak a legnyitottabbak az egészségprevenciót támogató alkalmazások használatára.

Az okoseszközök és az egészségtudatos életmód összefonódását mutatja az is, hogy a válaszadók majdnem fele legalább hetente megnézi eszköze egészségügyi funkcióit, egyharmada naponta, 20 százaléka pedig naponta többször is rápillant okosórájára vagy okoskarkötőjére. A folyamatos monitoring ráadásul megtérülni látszik, ugyanis a válaszadók 42 százaléka érez pozitív változást mindennapi életében a viselhető okoseszközök használatának köszönhetően. A kutatás szerint leginkább a 18-39 éves korosztály érez így, a korcsoport válaszadóinak több mint fele számolt be kedvező változásról a készülékek jóvoltából.

Rohamosan fejlődnek az okoseszközök

„A Huaweinél az elmúlt évben 90%-os növekedést tapasztaltunk a viselhető okoseszközök értékesítése terén Magyarországon, a termékek iránti megnövekedett igényt pedig a kutatásunk is alátámasztja” – mondta el Thomas Liu. A Huawei fogyasztói üzletágának magyarországi vezetője hozzátette: „Azt látjuk, hogy a viselhető okoseszközök egyre nagyobb szerepet játszanak az egészségmegőrzésben, gyakorlatilag digitális asszisztenseinkké és társainkká váltak. A legújabb okosóráink például a megtett lépésszám és stresszint mellett folyamatosan figyelik a szívritmust és jelzik, ha abnormális értéket vagy szívritmuszavar kockázatot érzékelnek.” A vállalat első, kifejezetten futók számára készült okosórája, a WATCH GT Runner mindemellett az iparági sztenderd fölötti precizitással – öt ütéspontossággal –, mintegy 96 százalékos pontossággal méri a pulzust, illetve a futó teljesítménye alapján képes megjósolni a várható regenerációs időt, és meghatározni a tejsavküszöböt is – emelte ki Thomas Liu.

A technológia gyors előrehaladásának és a modern életmód változó igényeinek megfelelően a Huawei folyamatosan fejleszti, és a legújabb innovációkkal szereli fel a viselhető okoseszközeit: tavaly év végén Kínában már bemutatott egy olyan okosórát is, amely vérnyomásmérő funkciót is kapott.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...