
Az idei karácsonyi reklámfilmjében az Erste Csoport, Kelet-Közép-Európa vezető bankcsoportja olyan történetet mesél el, amelyet a világ egyik legismertebb utazása ihletett: Mária és József vándorlása Betlehembe. A „Hordozd a csodát” film főszereplője egy apró szamár, aki sok nehézségen megy keresztül, mígnem váratlanul kulcsfontosságú szerepet kap egy olyan történetben, amely generációkon át vált meghatározóvá milliók számára világszerte.
„Az Erste 2025-ös karácsonyi reklámfilmje arra emlékeztet minket, hogy a remény és a kedvesség sokszor a legelesettebbektől jön. Ez a film a bátorságról és az együttérzésről szól, és arról, hogy mindannyian hordozhatunk olyan értéket, amit másoknak adhatunk. A mai világban nagyon fontos, hogy inspiráljuk az embereket, tisztelettel és támogatással forduljunk azok felé, akik hisznek saját erejükben” – monda Nina Pentek, az Erste Csoport 2025-ös karácsonyi kampányának produkciós felelőse. „Arra is szeretnénk emlékeztetni mindenkit, hogy mindegy, milyennek tűnnek a dolgok ,mindig megtalálhatják a fényt önmagukban – és ez az a csoda, ami mindent megváltoztathat.”
Karácsonyi példabeszéd – egy szamár szemszögéből
Az Erste Csoport 2025-ös karácsonyi reklámfilmje, a „Hordozd a csodát” az Erste #higgymagadban márkaplatformjára épít, és egy gyakran mellőzött szereplőt állít reflektorfénybe: a szamarat, aki Máriát és Józsefet betlehemi útján kíséri. A történetben ez a szamár azért tűnik ki, mert kicsi és balszerencsés. Gazdája haszontalannak tartja, és durván bánik vele. Mária azonban gyengédséggel fordul hozzá, őt választja útitársul, így a kis szamár végül velük tarthat, és jelképesen ő hordozza a fényt, a csodát.
Az élőszereplős reklám a bibliai időket kelti életre: a színészek eredeti arámi nyelven beszélnek, autentikus, kézzel készített jelmezeket viselnek, a történet lenyűgöző tájakon játszódik, miközben a filmzene a hagyományos hangszereket természetes hangokkal ötvözi. A forgatás során a készítők végig ügyeltek arra, hogy a bemutatott állatokat semmilyen fájdalom, bántódás, vagy extrém stressz ne érje.
Megjelenés az Erste Csoport piacain
A „Hordozd a csodát” kampányt minden olyan országban bemutatják, ahol az Erste Csoport jelen van, így Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A november 19-én induló és karácsonyig futó kampány 360 fokban fut: nem csak a televízióban, hanem nyomtatott sajtóban, digitális felületeken, a közösségi médiában és bankfiókokban egyaránt lehet találkozni vele.
Az Erste Csoport korábbi karácsonyi reklámjait több mint 360 millióan látták, és összesen több mint 39 díjat nyertek. Ahogyan az előző években, a kreatív megvalósításon ezúttal is a Jung von Matt DONAU dolgozott, az Arts & Sciences produkciós céget képviselő Daniel & Szymon rendezőpárossal együttműködve.
„A filmet a szimbolikája, különleges nézőpontja és időtlen üzenete emeli ki a hagyományos ünnepi reklámok közül” – teszi hozzá Mike Nagy, az alkotás kreatív kivitelezéséért felelős Jung von Matt DONAU ügyvezetője és kreatív igazgatója.
A „Hordozd a csodát” című új reklámfilm megtekinthető az Erste Csoport weboldalán, YouTube csatornáján, nagyobb közösségi és hagyományos média felületein, valamint Kelet-Közép-Európa-szerte a különböző tévécsatornákon. A film november 19-i bemutatása óta már több mint 12 millió megtekintést ért el a közösségi médiában.











