Megfúrnák az Amazon nagy üzletét

Meglepő helyről érkezett ellenvetés az Amazon tervezett üzlete, az MGM felvásárlása kapcsán, négy amerikai szakszervezet arra szólította fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy akadályozza meg a tranzakciót. Közben úgy tűnik, az Amazon egyre komolyabban gondolja médiás terveit, hírek szerint kisebbségi részesedést szerezhetnek az NFL, a profi amerikaifutball-liga médiás érdekeltségeiben.

Az Amazon a tervek szerint 8,45 milliárd dollárért venné meg az MGM-t, ami a cég történelmének második legnagyobb összegű akvizíciója lenne. Az ügylet kapcsán azonban az FTC még júliusban vizsgálatot indított, így nem lehet tudni, hogy megvalósul-e.

A Reuters beszámolója szerint most négy szakszervezet - Service Employees International Union, International Brotherhood of Teamsters, Communications Workers of America, United Farm Workers – közös nyilatkozatot tett közzé, amiben a felvásárlás megakadályozását kérik. Elemzésük szerint az MGM tartalmaival együtt az Amazon streaming kínálata 55 ezer címet tartalmazna már, amivel megnőne a lehetősége, hogy visszaéljen piaci erejével. Ez egyrészt abban nyilvánulhatna meg, hogy drágábban adják a saját tartalmaikat más SVOD szolgáltatóknak, de azzal is járhat, hogy emelik az árakat, vagyis az egyéni felhasználók számára is drágább lesz a szolgáltatás. Összehasonlításként, a Netflix portfóliójában jelenleg kevesebb mint 20 ezer cím szerepel.

A Front Office Sports közben arról számolt be, hogy az Amazon tárgyalásokat folytat az NFL-el, annak médiás tartalmai kapcsán. A portál értesülései szerint kisebbségi, 49 százalékos tulajdonrészt szereznének többek között az NFL Networkben, a RedZone-ban és az NFL.com-ban. Bár az Amazon tűnik a legesélyesebb befutónak, a beszámoló alapján több médiacég, magántőkealap és technológiai vállalat is érdeklődik a portfólió iránt.