- Hirdetés -

Meghatározóvá vált a mobilos forgalom – interjú Rácz Brigittával

|

- Hirdetés -

Egészen más cikkek iránt érdeklődik egy 50-es nő, aki desktopon nézi az oldalt és egy tizenéves, aki mobilon, nekünk pedig mindkét kört ki kell szolgálnunk – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Rácz Brigitta. Az április elején megújult Femina.hu főszerkesztője, a Femina Media portfólióigazgatója elmondta azt is, hogy mit gondol a reklámadó tervezett módosításáról.

 

– Hét év után újult meg a Femina.hu. Ez elég hosszú időnek számít az online piacon. Ennyire bevált a korábbi koncepció, vagy sokat őrlődtetek a fejlesztés irányán?

 

– Már legalább három éve felmerült, hogy a piaci trendeket követve meg kell újulnunk és át kell térnünk a reszponzív megjelenésre. Viszont a cég életében nagyon sok változás történt, két évvel ezelőtt a CEMP csoporthoz kerültünk át, elindítottuk a Femina Klubot, tehát a rendezvények terén is megvetettük a lábunkat. Mindig volt valami más teendő, és emiatt húzódott sokáig a megújulás.

 

– Ez csak formai megújulás, vagy tartalmi változással is együtt járt?

 

– Erőteljesen megváltoztattuk a tartalmat is, de nem most, hiszen ezt már négy-öt hónappal ezelőtt elkezdtük. Még színesebb tartalommal jelentkezünk, még több a képes összeállításunk. Több nagyinterjút készítünk és ráerősítettünk arra, hogy tudatosan készítsünk nagy, átfogó, informatív cikkeket, például egészség vagy kapcsolati témában. Utóbbiak a Google felől érkező forgalom szempontjából is nagyon fontosak.

 

– Mostanában az online tartalmak kapcsán egyre gyakrabban hallani arról, hogy elsősorban mobilra kell fejleszteni, mert a desktopmegjelenés másodlagossá válik. Ez mennyire igaz a Feminára?

 

– A mobilos forgalom nálunk is meghatározóvá vált az elmúlt években, a forgalom nagyjából felét adja. Ez egy kicsit meghasonlott állapotot idéz elő, hiszen miközben az olvasók egyre inkább mobilon böngésznek, addig a hirdetők még mindig a desktopot kedvelik, és az ott elhelyezett reklámok hozzák a bevétel jelentős részét.

 

– A női site-ok között most hol áll a Femina?

 

– A piacvezető a Nők Lapja Café, és mi vagyunk a másodikak. Utánunk nagy látogatottsági szakadékkal következik a többi piaci szereplő.

 

– Az mennyire reális célkitűzés lehet, hogy piacvezetők legyetek?

 

– Ez igazából soha nem volt célunk, hiszen mi garázscégként indultunk. Persze most, a CEMP hátterével akár realitás is lehetne. Az igazából már a vezetőségen múlik, hogy ez mennyire fontos számukra és szánnak-e erre erőforrásokat. Azért azt tegyük hozzá, hogy a CEMP-en belüli Dívány.hu-val együtt már igen komoly, a Nők Lapja Caféval is versenyképes elérést produkálunk.

 

– A női szájtoknál manapság van valamilyen trend a tartalmak terén?

 

– Tíz évvel ezelőtt az indulásunkkor a fő erényünket a nagyon informatív cikkek jelentették, amelyekből akkoriban hiány volt a piacon. Később mi hoztuk be először az „5 legjobb”-jellegű listázós cikkeket. Ez is nagy újdonság volt, mert akkor még a printlapos címadás volt divatban az online oldalaknál is. Ez sokáig remekül működött, ma már kevésbé lépi át az ingerküszöböt, és megint másban kell gondolkodnunk. Igazából nincs egyetlen tartalmi irányvonal, mert egészen más cikkek iránt érdeklődik egy 50-es nő, aki desktopon nézi az oldalt és egy tizenéves, aki mobilon, nekünk pedig minden nőt ki kell szolgálnunk a számukra érdekes cikkekkel.

 

A reklámadó esetleges emelése mennyire érintené érzékenyen a Feminát működtető céget?

 

– Nyilván a piaci szereplők közül senki nem örül annak, ha végül valóban emelik a reklámadót. Sokan azt hiszik, hogy itt pusztán egy kilencszázalékos adóról beszélünk, holott ez az egyéb adóterheken felül terheli a céget, amit senkinek sem egyszerű kigazdálkodni. Az ilyen különadók nem a fejlődés felé viszik a piacot, szerintem inkább támogatni kellene a médiavállalkozásokat és nem az adóterhet tovább növelni.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt...

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvan a PREXA nemzetközi zsűrije

Neves szaktekintélyekből áll a PREXA (PR Excellence Awards) 2024 nemzetközi zsűrije: többek között német, horvát, bolgár és kuvaiti székhelyű kommunikációs szakértők értékelik az angol nyelven beadott pályamunkákat. Ezen pályázatok esetében az idei évben sincs...

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt...

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...