- Hirdetés -

Meghatározóvá vált a mobilos forgalom – interjú Rácz Brigittával

|

- Hirdetés -

Egészen más cikkek iránt érdeklődik egy 50-es nő, aki desktopon nézi az oldalt és egy tizenéves, aki mobilon, nekünk pedig mindkét kört ki kell szolgálnunk – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Rácz Brigitta. Az április elején megújult Femina.hu főszerkesztője, a Femina Media portfólióigazgatója elmondta azt is, hogy mit gondol a reklámadó tervezett módosításáról.

 

– Hét év után újult meg a Femina.hu. Ez elég hosszú időnek számít az online piacon. Ennyire bevált a korábbi koncepció, vagy sokat őrlődtetek a fejlesztés irányán?

 

– Már legalább három éve felmerült, hogy a piaci trendeket követve meg kell újulnunk és át kell térnünk a reszponzív megjelenésre. Viszont a cég életében nagyon sok változás történt, két évvel ezelőtt a CEMP csoporthoz kerültünk át, elindítottuk a Femina Klubot, tehát a rendezvények terén is megvetettük a lábunkat. Mindig volt valami más teendő, és emiatt húzódott sokáig a megújulás.

 

– Ez csak formai megújulás, vagy tartalmi változással is együtt járt?

 

– Erőteljesen megváltoztattuk a tartalmat is, de nem most, hiszen ezt már négy-öt hónappal ezelőtt elkezdtük. Még színesebb tartalommal jelentkezünk, még több a képes összeállításunk. Több nagyinterjút készítünk és ráerősítettünk arra, hogy tudatosan készítsünk nagy, átfogó, informatív cikkeket, például egészség vagy kapcsolati témában. Utóbbiak a Google felől érkező forgalom szempontjából is nagyon fontosak.

 

– Mostanában az online tartalmak kapcsán egyre gyakrabban hallani arról, hogy elsősorban mobilra kell fejleszteni, mert a desktopmegjelenés másodlagossá válik. Ez mennyire igaz a Feminára?

 

– A mobilos forgalom nálunk is meghatározóvá vált az elmúlt években, a forgalom nagyjából felét adja. Ez egy kicsit meghasonlott állapotot idéz elő, hiszen miközben az olvasók egyre inkább mobilon böngésznek, addig a hirdetők még mindig a desktopot kedvelik, és az ott elhelyezett reklámok hozzák a bevétel jelentős részét.

 

– A női site-ok között most hol áll a Femina?

 

– A piacvezető a Nők Lapja Café, és mi vagyunk a másodikak. Utánunk nagy látogatottsági szakadékkal következik a többi piaci szereplő.

 

– Az mennyire reális célkitűzés lehet, hogy piacvezetők legyetek?

 

– Ez igazából soha nem volt célunk, hiszen mi garázscégként indultunk. Persze most, a CEMP hátterével akár realitás is lehetne. Az igazából már a vezetőségen múlik, hogy ez mennyire fontos számukra és szánnak-e erre erőforrásokat. Azért azt tegyük hozzá, hogy a CEMP-en belüli Dívány.hu-val együtt már igen komoly, a Nők Lapja Caféval is versenyképes elérést produkálunk.

 

– A női szájtoknál manapság van valamilyen trend a tartalmak terén?

 

– Tíz évvel ezelőtt az indulásunkkor a fő erényünket a nagyon informatív cikkek jelentették, amelyekből akkoriban hiány volt a piacon. Később mi hoztuk be először az „5 legjobb”-jellegű listázós cikkeket. Ez is nagy újdonság volt, mert akkor még a printlapos címadás volt divatban az online oldalaknál is. Ez sokáig remekül működött, ma már kevésbé lépi át az ingerküszöböt, és megint másban kell gondolkodnunk. Igazából nincs egyetlen tartalmi irányvonal, mert egészen más cikkek iránt érdeklődik egy 50-es nő, aki desktopon nézi az oldalt és egy tizenéves, aki mobilon, nekünk pedig minden nőt ki kell szolgálnunk a számukra érdekes cikkekkel.

 

A reklámadó esetleges emelése mennyire érintené érzékenyen a Feminát működtető céget?

 

– Nyilván a piaci szereplők közül senki nem örül annak, ha végül valóban emelik a reklámadót. Sokan azt hiszik, hogy itt pusztán egy kilencszázalékos adóról beszélünk, holott ez az egyéb adóterheken felül terheli a céget, amit senkinek sem egyszerű kigazdálkodni. Az ilyen különadók nem a fejlődés felé viszik a piacot, szerintem inkább támogatni kellene a médiavállalkozásokat és nem az adóterhet tovább növelni.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...

Mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé az itthon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9663 volt, ami 19 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 11963 darabtól. Míg...

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...

Mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé az itthon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9663 volt, ami 19 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 11963 darabtól. Míg...

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....