A GreenGo 2016 novemberében, 45 autóval és 25 négyzetkilométeres területtel elsőként indított autómegosztó szolgáltatást Magyarországon. Azóta is ők az egyetlen tisztán elektromos flottával rendelkező szolgáltató. Az indulás óta már 320-ra bővült a flotta, több mint háromszor ekkora területen lehet greengózni és a nagy tárgyak szállítására idén már bevezették a Cargo szolgáltatást is.
A kezdeti 45 autóról az eltelt öt évben az e-carsharing szolgáltató flottája 320 villanyautóra bővült, ezzel együtt folyamatosan nőtt a területi lefedettség, valamint bevezették a GreenGo Cargot, amellyel a nagyméretű csomagok szállítására kívánt megoldást nyújtani felhasználói számára a cég. Az évek alatt a felmerülő igényeknek megfelelően fejlesztették a szolgáltatást is: hosszabb utakhoz kedvezményes napidíjjal rukkoltak elő, kedvezményes parkoló zónákat alakítottak ki, GreenGoval már a reptérre vagy az ország bármely pontjára el lehet jutni, a flotta autóit pedig folyamatosan újabb modellekre cserélik. Összességében a fenntartható, zöld jövőt szem előtt tartó cég indulása óta több mint 2 000 tonna szén-dioxidot spórolt meg a környezetnek azzal, hogy az elmúlt 5 évben nem hagyományos, hanem kizárólag elektromos autós flottát üzemeltet.
Fenntartható, élhető városi közlekedés
A GreenGo elkötelezett az elektromos autózás mellett és küldetésének tekinti a fenntartható, élhető városi közlekedés megteremtését, ahol az emberek tudatosak abban is, hogy milyen közlekedési típust, eszközt választanak.
“Ami a tudatos városi közlekedést illeti, azt látjuk, hogy – a környezettudatosságot most nem is említve – a budapestiek jó része nem méri fel például azt, hogy mennyibe kerül egy saját autó fenntartása és hogy valóban szükségük van-e egyáltalán autóra. Sokan csak a benzinárakat nézik, amikor a költségeket kalkulálják, de nem számítják bele a tulajdonlással és a fenntartással kapcsolatos költségeket. Érdekes adat, hogy egy saját autó kihasználtsága átlagosan kb. 3-4%. A maradék 96%-ban csak áll, ezzel parkolóhelyeket foglalva másoktól, fizetve utána az adót, a biztosítást és a fenntartás egyéb költségeit. Ezzel szemben egy közösségi autó akár 5-10 saját autót is ki tud váltani a forgalomban. Minél többen térnének át az autómegosztásra, hosszútávon annál kevesebb parkolóhelyre lenne szükség, kisebb lenne a dugó, az elektromos autókkal pedig a zaj- és károsanyagkibocsátás is csökkenne lokális szinten” - mondja Ádám Boglárka ügyvezető.
A jövő városa
Az egyre növekvő felhasználói számokból is látszik, hogy a carsharing ma valós alternatívát jelent, miközben a többeszközös közlekedés trendjébe is illeszkedik, amely jelenleg egy világszerte megmutatkozó tendencia. Itthon is ez jellemzi a GreenGo használóit: közel 80%-uk egyszerre 4-6 eszközt is igénybe vesz, mint például robogót, kerékpárt, rollert, saját vagy közösségi autót és tömegközlekedést.
Ami a GreenGo jövőbeli fejlesztéseit illeti, a cég a flottáját fokozatosan cseréli le nagyobb akkumulátorral rendelkező modellekre, amely lehetővé teszi az eddigi 100-140 km helyett az akár dupla távolság megtételét is egyetlen töltéssel. Tervezési fázisban van, hogy Prága után más közép-kelet-európai nagyvárosban is megjelenjen az autómegosztó és egyéb izgalmas fejlesztéseket is terveznek az elkövetkező évre, amikre természetesen hatással lesznek az egyre növekvő GreenGo közösség felhasználói visszajelzései is.