- Hirdetés -

Meghétszerezte flottáját a GreenGo

|

- Hirdetés -

A GreenGo 2016 novemberében, 45 autóval és 25 négyzetkilométeres területtel elsőként indított autómegosztó szolgáltatást Magyarországon. Azóta is ők az egyetlen tisztán elektromos flottával rendelkező szolgáltató. Az indulás óta már 320-ra bővült a flotta, több mint háromszor ekkora területen lehet greengózni és a nagy tárgyak szállítására idén már bevezették a Cargo szolgáltatást is.

A kezdeti 45 autóról az eltelt öt évben az e-carsharing szolgáltató flottája 320 villanyautóra bővült, ezzel együtt folyamatosan nőtt a területi lefedettség, valamint bevezették a GreenGo Cargot, amellyel a nagyméretű csomagok szállítására kívánt megoldást nyújtani felhasználói számára a cég. Az évek alatt a felmerülő igényeknek megfelelően fejlesztették a szolgáltatást is: hosszabb utakhoz kedvezményes napidíjjal rukkoltak elő, kedvezményes parkoló zónákat alakítottak ki, GreenGoval már a reptérre vagy az ország bármely pontjára el lehet jutni, a flotta autóit pedig folyamatosan újabb modellekre cserélik. Összességében a fenntartható, zöld jövőt szem előtt tartó cég indulása óta több mint 2 000 tonna szén-dioxidot spórolt meg a környezetnek azzal, hogy az elmúlt 5 évben nem hagyományos, hanem kizárólag elektromos autós flottát üzemeltet.

Fenntartható, élhető városi közlekedés

A GreenGo elkötelezett az elektromos autózás mellett és küldetésének tekinti a fenntartható, élhető városi közlekedés megteremtését, ahol az emberek tudatosak abban is, hogy milyen közlekedési típust, eszközt választanak.

“Ami a tudatos városi közlekedést illeti, azt látjuk, hogy – a környezettudatosságot most nem is említve – a budapestiek jó része nem méri fel például azt, hogy mennyibe kerül egy saját autó fenntartása és hogy valóban szükségük van-e egyáltalán autóra. Sokan csak a benzinárakat nézik, amikor a költségeket kalkulálják, de nem számítják bele a tulajdonlással és a fenntartással kapcsolatos költségeket. Érdekes adat, hogy egy saját autó kihasználtsága átlagosan kb. 3-4%. A maradék 96%-ban csak áll, ezzel parkolóhelyeket foglalva másoktól, fizetve utána az adót, a biztosítást és a fenntartás egyéb költségeit. Ezzel szemben egy közösségi autó akár 5-10 saját autót is ki tud váltani a forgalomban. Minél többen térnének át az autómegosztásra, hosszútávon annál kevesebb parkolóhelyre lenne szükség, kisebb lenne a dugó, az elektromos autókkal pedig a zaj- és károsanyagkibocsátás is csökkenne lokális szinten” - mondja Ádám Boglárka ügyvezető.

A jövő városa

Az egyre növekvő felhasználói számokból is látszik, hogy a carsharing ma valós alternatívát jelent, miközben a többeszközös közlekedés trendjébe is illeszkedik, amely jelenleg egy világszerte megmutatkozó tendencia. Itthon is ez jellemzi a GreenGo használóit: közel 80%-uk egyszerre 4-6 eszközt is igénybe vesz, mint például robogót, kerékpárt, rollert, saját vagy közösségi autót és tömegközlekedést.

Ami a GreenGo jövőbeli fejlesztéseit illeti, a cég a flottáját fokozatosan cseréli le nagyobb akkumulátorral rendelkező modellekre, amely lehetővé teszi az eddigi 100-140 km helyett az akár dupla távolság megtételét is egyetlen töltéssel. Tervezési fázisban van, hogy Prága után más közép-kelet-európai nagyvárosban is megjelenjen az autómegosztó és egyéb izgalmas fejlesztéseket is terveznek az elkövetkező évre, amikre természetesen hatással lesznek az egyre növekvő GreenGo közösség felhasználói visszajelzései is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA