- Hirdetés -

Megindultak a magyarok a lakáshitelekért

|

- Hirdetés -

Rendkívül erős első negyedév után tovább folytatódott a volumennövekedés a jelzáloghitel-piacon: mind a támogatott, mind a piaci hitelszegmens felfelé ívelő pályára állt és 2022 óta először 100 milliárd forint felett jár, de már a 120 milliárdot is meghaladta a szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitelek volumene. Az MNB legfrissebb, mai napon közölt lakáshitelpiaci adatait elemezték a Credipass, a Duna House pénzügyi közvetítőjének szakértői.

A Magyar Nemzeti Bank által kiadott legfrissebb adat, miszerint áprilisban a háztartásokkal kötött lakáscélú hitelek esetében az új szerződések értéke 121,18 milliárd Ft volt, további bővülést jelent a márciusi 97,8 milliárd Ft értékű kihelyezéshez képest. Ez összhangban áll a Duna House cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak becslésével is – melyet a cég legfrissebb Barométer elemzésében is közzétettek - miszerint a magyarországi adatok alapján idén áprilisban már 105 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott. Milyen folytatás várható, mit látnak a szakértők?

„A jelenlegi eredményt megközelítő összeget, utoljára 2022 júniusában, az NHP Zöld Otthon Program időszakában láttunk.” – mondta el Fülöp Krisztián, a Credipass magyarországi vezetője. „A frissen közzétett áprilisi hitelvolumen az előző év azonos időszakában mért MNB adathoz képest duplázásnál is többet jelent.” – tette hozzá. „Korábbi előrejelzésünk továbbra is helytállónak látszik: stagnáló kamatok mellett, 30-40%-os növekedés is elképzelhető a piacon az otthonteremtési támogatásokkal elérhető kedvező hitelkonstrukciók pozitív hatásának, valamint a 6-7% közötti szintre csökkent piaci kamatoknak és a kedvező gazdasági környezetnek köszönhetően.”

A jelenlegi felívelés tehát az egy évvel korábbihoz képest jóval kedvezőbb hangulatnak, kamatkörnyezetnek, valamint a CSOK Plusz megjelenésének is köszönhető, ugyanis a korábbi CSOK hitellel összehasonlítva, ez 50 millió forintig is felvehető, amelynek következtében az MNB adatai szerint 25-26 millió forintra nőtt az átlagos hitelösszeg a támogatott szegmensben. Jelenleg a teljes lakáshitelezési volumennek a CSOK Plusz már a 30%-át teszi ki a legfrissebb adatok szerint.

„A Credipass elmúlt havi tapasztalatai és a banki partnerek visszajelzései szerint a nyári időszak sem tartogat majd komoly visszaesést: megnövekedett számú hiteligénnyel érdemes számolni, amelyet az új, várhatóan június végén debütáló otthonfelújítási program tovább növelhet – ez egyben hosszabb banki átfutási időket is jelent az ügyfelek számára (az átlagban egy hónap helyett, akár 6-7 hét), érdemes tehát ezekkel is kalkulálni és pénzügyi szakértőt bevonni a folyamatba a gyorsabb és zökkenőmentesebb ügyintézés érdekében.” – mondta el a szakember.

Az MNB legfrissebb lakáspiaci jelentése szerint az is megállapítható, hogy jelenleg a lakáshitelek 70%-át használt lakás vásárlására fordítják Magyarországon, valamint, hogy emelkedésnek indult az új lakások aránya is a finanszírozásban, ez azonban az elmúlt hónapokban is csak 10-16%-os részt jelent. A lakásfelújítási célú hitelek száma elenyésző az első kettőhöz képest, azonban az említett, közeljövőben induló otthonfelújítási hitelprogram ebben is változást hozhat a szakértők szerint.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar Mozgókép Díj: megvannak a nyertesek

A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat, a legjobb rendező pedig annak alkotója, Koltai Lajos lett. Breier Ádám, a Lefkovicsék gyászolnak rendezője bizonyult a legjobb elsőfilmesnek, a Bolond Istók pedig a legjobb tévéfilmnek...

Levizsgáztak az első Net-Coach-ok

2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar...

A nyári táborokban is színre lép a Kifli.hu

Az óvodai étkeztetési program óriási sikerét követően a Kifli.hu szolgáltatásait kiterjeszti a nyári táborokra is. Ez az új program biztosítja, hogy a gyerekek és a táboroztatók egészséges és tápláló ételekhez jussanak a nyári szünetben,...

Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége

A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség - éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.A kommunikációs iparág adatvezérelt szeletét képviselő szervezet, a DIMSZ, örömmel jelenti be,...

Hatalmas felvonulás lesz Budapesten

Június 30-án Budapesten ismét az energiatakarékosság és a fenntartható közlekedés iránti elkötelezettség jegyében szervezik meg a VI. Budapesti Rollerbike Felvonulást. Ez a különleges esemény a mikromobilok és az alternatív közlekedés népszerűsítését tűzi ki célul...

A pénzügyeinkben is fordulópontot hozhat a mesterséges intelligencia

Az idei év fordulópont lehet a generatív mesterséges intelligencia hatását tekintve pénzügyeinkre. A Deloitte szakértői szerint míg korábban az ismerkedés és kísérletezés fázisa volt jellemző, a befektetések mára elérték érettségi szakaszukat, és konkrét, a...

A szurkolókat is támadják a kiberbűnözők

Ikonikus sporteseményekből – mint például az olimpia vagy a foci bajnokságok - idén nyáron sem lesz hiány. A szurkolók alig várják ezeket az eseményeket - nincsenek ezzel másként a kiberbűnözők sem, bár őket a...

Eszméletlen jó portréfotókat lőhetünk a legújabb okosmobillal

A HONOR egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. A vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a...

Erősebb motorú autók gyakrabban baleseteznek

A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. Ugyanakkor az...

Vadiúj színpaddal jön a Szigetre az ibis MUSIC és az ALL

Az ibis, a világ legismertebb economy szállodamárkájának zenei programja visszatér Európába. Idén nyáron az ibis MUSIC számos izgalmas élményt kínál kiválasztott európai szállodáiban, és neves zenei fesztiválokkal köt partnerséget. Ezek között van a Rock...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ki nyeri az EB-t? – Így tippel Aczél László és Baradits Szilárd

  A múlt hétvégén elrajtolt az EB Németországban, az mmonline.hu pedig a focit kedvelő kommunikációs szakembereket, menedzsereket kért fel, hogy tippeljenek a győztesre és a magyarok teljesítményére. Sorozatunk első részében két nagy Arsenal szurkoló, Aczél...

Magyar Mozgókép Díj: megvannak a nyertesek

A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat, a legjobb rendező pedig annak alkotója, Koltai Lajos lett. Breier Ádám, a Lefkovicsék gyászolnak rendezője bizonyult a legjobb elsőfilmesnek, a Bolond Istók pedig a legjobb tévéfilmnek...

Levizsgáztak az első Net-Coach-ok

2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar...

A nyári táborokban is színre lép a Kifli.hu

Az óvodai étkeztetési program óriási sikerét követően a Kifli.hu szolgáltatásait kiterjeszti a nyári táborokra is. Ez az új program biztosítja, hogy a gyerekek és a táboroztatók egészséges és tápláló ételekhez jussanak a nyári szünetben,...

Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége

A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség - éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.A kommunikációs iparág adatvezérelt szeletét képviselő szervezet, a DIMSZ, örömmel jelenti be,...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...