Két kéretlen ajánlatot is kapott Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa a vállalatára idén nyáron, a nála jelentkező befektetőkről úgy gondolja, hogy Orbán Viktor miniszterelnök közvetítői voltak – nyilatkozta az üzletember a Bloombergnek.
A hírügynökségnek adott interjúban Varga Zoltán beszélt arról is, hogy most már úgy látja, naiv volt, és egyértelműen alábecsülte azt, hogy mekkora nyomást fog kifejteni a kormány a médiapiacra. Most viszont már világos, hogy „orosz mintára kontrollált médiapiacot szeretnének”.
A Central Médiacsoport tulajdonosa jelezte azt is, hogy most már erkölcsi kötelességének tartja, hogy megtartsa médiacégeit és nem fogja eladni azokat. „Sikeres üzletember vagyok és megengedhetem ezt magamnak. Nem jó érzés, hogy támadnak, de úgy gondolom, nincs más opcióm” – fogalmazott a Bloombergnek adott interjúban.
A hírügynökség összeállításában beszámol a jelenlegi magyar médiahelyzetről, megemlítve az Index körüli történéseket, illetve a Klubrádió által használt frekvenciával kapcsolatos fejleményeket, és a szerzők rámutattak arra is, hogy míg 2010-ben a World Press Freedom Index alapján a 23. volt Magyarország a sajtószabadság szempontjából, a legutóbb már a 89.
A Central Médiacsoport 25 nyomtatott magazinnal és 19 online kiadvánnyal rendelkezik, olyan sajtótermékek tartoznak hozzájuk, mint a Nők Lapja, illetve a 24.hu. A 650 főt foglalkoztató médiavállalat felületei és lapjai a teljes magyar népesség mintegy felét érik el.