Az RTL főműsoridőben a 18-49 éveseknél, valamint a 18-59 éveseknél is a TV2 előtt végzett. Múlt héten egyszerre erősödött az RTL és gyengült a TV2.
Váratlan eseményeket hozott az elmúlt hét az RTL és a TV2 versenyében. Előbbi a kereskedelmi célcsoportnál visszavette a vezetést, ráadásul nem pusztán főműsoridőben, hanem a 18-49 éveseknél teljes napon is fordítottak. Ehhez egyszerre kellett az RTL erősödése és a TV2 gyengülése. Például a korábbi héthez képest főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 1,9 százalékpontot rontott, az RTL ugyanekkor 1,1 százalékpontot erősödött. Főműsoridőben és a 18-59 éveseknél a TV2 1,6 százalékpontot bukott, az RTL 0,8 százalékpontot erősödött. A teljes napot illetően még nagyobb kilengések voltak, a 18-49 éveseknél a TV2 elvesztett 2 százalékpontot, az RTL pedig hozott 1,5 százalékpontot.
Mindezek miatt főműsoridőben és a 18-49 éveseknél, valamint a 18-59 éveseknél csak a pénteket tudta megnyerni a TV2, azt is szűk előnnyel, a többi este az RTL-é volt. A teljes lakosságnál más volt a helyzet, ott továbbra is a TV2 nyerte a hétfőtől péntekig terjedő időszakot, az RTL pedig a hétvégét.
Összességében tehát az RTL nyert főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél, a TV2 pedig a teljes lakosságnál. Teljes napot nézve az RTL a 18-49 éveseknél győzött, a TV2 a teljes lakosságnál nyert, a 18-59 éveseknél pedig egál volt az eredmény.
A teljes portfóliók terén is változás történt. Itt masszív előnye volt mostanában a TV2 Csoportnak minden bontásban. Múlt héten viszont főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél is kis előnnyel eléjük került az RTL Magyarország. (18-49: RTL Magyarország – 23,1%, TV2 Csoport – 22,4; 18-59: RTL Magyarország – 23,9%, TV2 Csoport: 23%). A többi fontosabb célcsoportnál a TV2 Csoport vezet, de a korábban megszokottnál kisebb előnnyel.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,7 | 14,4 | 10,3 |
RTL | 12,9 | 12,9 | 12,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,4 | 11,3 | 8,1 |
RTL | 8,4 | 8,3 | 8,4 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 21,9 | 24,3 | 20,7 |
RTL Magyarország | 19,9 | 17,9 | 19,6 |
AMC Networks | 6,1 | 5,7 | 6,3 |
MTVA | 6,0 | 9,2 | 4,9 |
Paramount Global | 5,5 | 4,1 | 7,0 |
Network4 | 3,9 | 4,7 | 2,6 |
Antenna Entertainment Group | 2,9 | 2,4 | 3,0 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,1 | 2,4 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,5% / 14,4% (16,9% / 16,5%)
Tények Plusz – 11% / 10% (13,1% / 13%)
Szerencsekerék – 12,7% / 12,3% (14,6% / 14,7%)
Ütős Ötös – 10,3% / 10% (12,2% / 11,9%)
RTL
Híradó – 17,8% / 16,6% (18,1% / 16%)
Fókusz – 13,9% / 13,5% (14,2% / 13,6%)
Drága örökösök – 11,8% / 11,4% (11,1% / 10,5%)
Az álommeló – 12,8% / 12,4% (12% / 11,1%)
A korábbi hetekben a Híradó-Fókusz vs. Tények-Tények Plusz sávban meglehetősen szoros versenyt láthattunk. Múlt héten viszont az RTL-es hír- és magazinműsorok egyértelműen jobban szerepeltek. Ennél meglepőbb volt a Szerencsekerék gyengülése. A korábbi héthez képest 2 százalékpontot esett az átlaguk és a nézőszámuk is csökkent, s ugyanez volt a helyzet az Ütős Ötössel is. Az RTL-en a Drága örökösök azt hozta, mint eddig, Az álommeló kicsit erősödött, ez pedig elég volt ahhoz, hogy nyerjék a hétköznapok többségét.
Szombaton bejött a papírforma, hiszen A mi kis falunknak köszönhetően ezt az estét be szokta húzni az RTL. Így volt ez most is, a sorozat 16,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél, 18,1 százalékot a 18-59 éveseknél. Jól teljesített vasárnap este a Vágó István emlékére leadott Legyen Ön is Milliomos ismétlés. A 18-49 éveseknél 14,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 15,3 százalékos share-t produkált. Eközben a TV2-n folytatódott a Pepe gyengélkedése, minden célcsoportnál 10 százalék alatti közönségarányra futotta a sorozat erejéből.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora 219 ezer, illetve 356 ezer nézővel. A teljes lakosságnál is vesztett ugyan nézőket a Szerencsekerék, de még így is a vetélkedő keddi adása volt a hét legnézettebbje, miután 719 ezren követték figyelemmel.
A fiatalabb nézőknél nagyon jól teljesített az M4 Sporton közvetített Forma-1 futam. A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb műsora volt 203 ezres nézőszámmal, a 18-59 éveseknél a heti toplista harmadik helyét érték el a 283 ezres nézőszámukkal. A teljes lakosságnál nem szerepelt ennyire kiugróan jól a verseny, nem is kerültek be a top 10-be. Amúgy a teljes lakosságnál 431 ezer nézőt vonzott a futam.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 356 655 | 18,1 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | RTL | 315 574 | 15,3 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 283 559 | 16,1 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 275 746 | 14,3 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 259 753 | 14,2 |
HÍRADÓ | RTL | 252 979 | 17,2 |
FÓKUSZ | RTL | 238 401 | 15,9 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 232 063 | 12,4 |
TÉNYEK | TV2 | 226 054 | 15,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 198 972 | 13,5 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 719 012 | 18,0 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 683 417 | 17,4 |
TÉNYEK | TV2 | 667 806 | 23,7 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | RTL | 656 604 | 16,4 |
HÍRADÓ | RTL | 598 948 | 19,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 569 675 | 17,1 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 505 426 | 12,6 |
ÜTŐS ÖTÖS | TV2 | 498 765 | 16,0 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 469 642 | 12,7 |
FÓKUSZ | RTL | 448 126 | 13,3 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 219 938 | 16,6 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 203 126 | 16,3 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | RTL | 195 849 | 14,1 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 176 571 | 14,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 174 937 | 13,3 |
FÓKUSZ | RTL | 163 809 | 15,9 |
HÍRADÓ | RTL | 163 520 | 18,4 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 154 855 | 11,9 |
TÉNYEK | TV2 | 142 097 | 15,1 |
ÜTŐS ÖTÖS | TV2 | 133 017 | 11,7 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás