- Hirdetés -

Meglepő fordulat a nézettségi versenyben

|

- Hirdetés -

Az RTL főműsoridőben a 18-49 éveseknél, valamint a 18-59 éveseknél is a TV2 előtt végzett. Múlt héten egyszerre erősödött az RTL és gyengült a TV2.

Váratlan eseményeket hozott az elmúlt hét az RTL és a TV2 versenyében. Előbbi a kereskedelmi célcsoportnál visszavette a vezetést, ráadásul nem pusztán főműsoridőben, hanem a 18-49 éveseknél teljes napon is fordítottak. Ehhez egyszerre kellett az RTL erősödése és a TV2 gyengülése. Például a korábbi héthez képest főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 1,9 százalékpontot rontott, az RTL ugyanekkor 1,1 százalékpontot erősödött. Főműsoridőben és a 18-59 éveseknél a TV2 1,6 százalékpontot bukott, az RTL 0,8 százalékpontot erősödött. A teljes napot illetően még nagyobb kilengések voltak, a 18-49 éveseknél a TV2 elvesztett 2 százalékpontot, az RTL pedig hozott 1,5 százalékpontot.

Mindezek miatt főműsoridőben és a 18-49 éveseknél, valamint a 18-59 éveseknél csak a pénteket tudta megnyerni a TV2, azt is szűk előnnyel, a többi este az RTL-é volt. A teljes lakosságnál más volt a helyzet, ott továbbra is a TV2 nyerte a hétfőtől péntekig terjedő időszakot, az RTL pedig a hétvégét.

Összességében tehát az RTL nyert főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél, a TV2 pedig a teljes lakosságnál. Teljes napot nézve az RTL a 18-49 éveseknél győzött, a TV2 a teljes lakosságnál nyert, a 18-59 éveseknél pedig egál volt az eredmény.

A teljes portfóliók terén is változás történt. Itt masszív előnye volt mostanában a TV2 Csoportnak minden bontásban. Múlt héten viszont főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél is kis előnnyel eléjük került az RTL Magyarország. (18-49: RTL Magyarország – 23,1%, TV2 Csoport – 22,4; 18-59: RTL Magyarország – 23,9%, TV2 Csoport: 23%). A többi fontosabb célcsoportnál a TV2 Csoport vezet, de a korábban megszokottnál kisebb előnnyel.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,7 14,4 10,3
RTL 12,9 12,9 12,3

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,4 11,3 8,1
RTL 8,4 8,3 8,4

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 21,9 24,3 20,7
RTL Magyarország 19,9 17,9 19,6
AMC Networks 6,1 5,7 6,3
MTVA 6,0 9,2 4,9
Paramount Global 5,5 4,1 7,0
Network4 3,9 4,7 2,6
Antenna Entertainment Group 2,9 2,4 3,0
Warner Bros.Discovery 2,8 3,1 2,4

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,5% / 14,4% (16,9% / 16,5%)
Tények Plusz – 11% / 10% (13,1% / 13%)
Szerencsekerék – 12,7% / 12,3% (14,6% / 14,7%)
Ütős Ötös – 10,3% / 10% (12,2% / 11,9%)

RTL
Híradó – 17,8% / 16,6% (18,1% / 16%)
Fókusz – 13,9% / 13,5% (14,2% / 13,6%)
Drága örökösök – 11,8% / 11,4% (11,1% / 10,5%)
Az álommeló – 12,8% / 12,4% (12% / 11,1%)

A korábbi hetekben a Híradó-Fókusz vs. Tények-Tények Plusz sávban meglehetősen szoros versenyt láthattunk. Múlt héten viszont az RTL-es hír- és magazinműsorok egyértelműen jobban szerepeltek. Ennél meglepőbb volt a Szerencsekerék gyengülése. A korábbi héthez képest 2 százalékpontot esett az átlaguk és a nézőszámuk is csökkent, s ugyanez volt a helyzet az Ütős Ötössel is. Az RTL-en a Drága örökösök azt hozta, mint eddig, Az álommeló kicsit erősödött, ez pedig elég volt ahhoz, hogy nyerjék a hétköznapok többségét.

Szombaton bejött a papírforma, hiszen A mi kis falunknak köszönhetően ezt az estét be szokta húzni az RTL. Így volt ez most is, a sorozat 16,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél, 18,1 százalékot a 18-59 éveseknél. Jól teljesített vasárnap este a Vágó István emlékére leadott Legyen Ön is Milliomos ismétlés. A 18-49 éveseknél 14,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 15,3 százalékos share-t produkált. Eközben a TV2-n folytatódott a Pepe gyengélkedése, minden célcsoportnál 10 százalék alatti közönségarányra futotta a sorozat erejéből.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora 219 ezer, illetve 356 ezer nézővel. A teljes lakosságnál is vesztett ugyan nézőket a Szerencsekerék, de még így is a vetélkedő keddi adása volt a hét legnézettebbje, miután 719 ezren követték figyelemmel.

A fiatalabb nézőknél nagyon jól teljesített az M4 Sporton közvetített Forma-1 futam. A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb műsora volt 203 ezres nézőszámmal, a 18-59 éveseknél a heti toplista harmadik helyét érték el a 283 ezres nézőszámukkal. A teljes lakosságnál nem szerepelt ennyire kiugróan jól a verseny, nem is kerültek be a top 10-be. Amúgy a teljes lakosságnál 431 ezer nézőt vonzott a futam.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
A MI KIS FALUNK RTL 356 655 18,1
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! RTL 315 574 15,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 283 559 16,1
SZERENCSEKERÉK TV2 275 746 14,3
AZ ÁLOMMELÓ RTL 259 753 14,2
HÍRADÓ RTL 252 979 17,2
FÓKUSZ RTL 238 401 15,9
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 232 063 12,4
TÉNYEK TV2 226 054 15,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 198 972 13,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZERENCSEKERÉK TV2 719 012 18,0
A MI KIS FALUNK RTL 683 417 17,4
TÉNYEK TV2 667 806 23,7
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! RTL 656 604 16,4
HÍRADÓ RTL 598 948 19,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 569 675 17,1
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 505 426 12,6
ÜTŐS ÖTÖS TV2 498 765 16,0
AZ ÁLOMMELÓ RTL 469 642 12,7
FÓKUSZ RTL 448 126 13,3

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
A MI KIS FALUNK RTL 219 938 16,6
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 203 126 16,3
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! RTL 195 849 14,1
AZ ÁLOMMELÓ RTL 176 571 14,2
SZERENCSEKERÉK TV2 174 937 13,3
FÓKUSZ RTL 163 809 15,9
HÍRADÓ RTL 163 520 18,4
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 154 855 11,9
TÉNYEK TV2 142 097 15,1
ÜTŐS ÖTÖS TV2 133 017 11,7

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...

Egyre többet keresnek a pénzügyi területen dolgozók

A pénzügyi-számviteli területen dolgozók aktuális helyzete hasonló, mint a mérnököké és az IT szakembereké volt pár évvel ezelőtt: kiugró kereslet mutatkozik e munkavállalók iránt, nagy a cégek emberierőforrás-igénye, az aktív munkavállalók ezzel egyidőben pedig...

Rekordbevétel az AutoWallisnál

Újabb rekordot döntve több mint egyharmadával növelte árbevételét és nyereségét az AutoWallis Csoport az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató ezzel már most felülmúlta...

Ezeket a szakmákat nem váltja ki a mesterséges intelligencia

Nemrég egy kutatás során kiderült, hogy számviteli, könyvelési területen a diákok kenterbe verték a ChatGPT-t. Nem a pénzügyi terület azonban az egyetlen, ahol a mesterséges intelligencia labdába sem rúghat a humán munkaerővel szemben.A mesterséges...

Nagyon kelendőek a logisztikai ingatlanok

A lakáspiacon az új építésű ingatlanok iránti kereslet és a bejelentett új projektek a piaci alapú lakáshitelekkel együtt parkolópályára álltak, amin jövőre a CSOK Plusz sokat javíthat. A logisztikaiingatlan-piac azonban továbbra is élénk mind...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már belenézhetünk az HBO népszerű sorozatának új évadába

Az HBO a brazíliai São Paulóban megrendezett CCXP23 Comic-Con rendezvényen közzétette az HBO saját gyártású drámasorozata, A SÁRKÁNYOK HÁZA második évadának hivatalos teaserét. A nyolc epizódból álló második évad 2024 nyarán debütál az HBO-n,...

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...

Különleges összefogás a CO2-kibocsátás csökkentéséért

A Mars Magyarország két nagyvállalattal lépett partnerségre annak érdekében, hogy csökkentse beszállítói tevékenységének karbonlábnyomát. Ez a lépés összhangban áll az anyavállalat Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervével, amelynek célja, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....