- Hirdetés -

Meglepő húzások – interjú Fischer Gáborral

|

Lépéskényszerbe hoztuk a konkurensünket, akik úgy reagáltak, ahogy azt vártuk, így ők gyengültek, mi pedig erősödtünk – mondja a műsorstruktúrát érintő szokatlan lépéseik kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. A szakember a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy van-e már annyi pénzük műsorgyártásra és -vásárlásra, mint az RTL Magyarországnak.

– Nemrég Dirk Gerkens vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy az idei év végére 15 csatornája lesz a TV2 Csoportnak. Ez azt jelenti, hogy a már beharangozott két új Spíler Tv mellé további két adó érkezik. Lehet ezekről már valamit tudni?

– A TV2 Csoport tudatos tervezéssel bővíti portfólióját, és még van olyan tematika, amiben bőven van piaci potenciál. Az, hogy milyen kábelcsatornákat indítunk, azt a megfelelő időben be fogjuk jelenteni. A célunk az, hogy a lehető legszélesebb közönséget lefedjük a csatornakínálatunkkal és portfóliószinten piacvezetők legyünk.

– A Spíler esetében miért döntöttetek két újabb csatorna indításáról?

– A Spíler1Tv-nél többször előfordult, hogy az élő közvetítések egy időben zajlottak, így kényszermegoldásként más tematikájú csatornákon is mérkőzéseket adtunk, hogy a szurkolók ne maradjanak le ezekről a sporteseményekről. Ősztől a Bajnokok Ligája mérkőzései is láthatók nálunk, így még több élő közvetítés várható. Ezért indulnak újabb sporttematikájú csatornák, hogy amikor átfedés van, ne kelljen az adott eseményt egy teljesen idegen tematikájú tévéadón adni.

– Dolgoztál korábban a fő konkurensnél, ezért lehet elképzelésed arról, hogy mennyit tudnak műsorok vásárlására, gyártására költeni. Ezen a téren most a TV2 Csoport és az RTL Magyarország műsorokra fordítható büdzséje hogyan viszonyul egymáshoz?

– Azt gondolom, hogy portfóliószinten nagyságrendileg azonosak a költéseink, csak éppen nálunk ez jóval több csatornára oszlik szét. Hosszú távon kiderül, ki fektette be jobban a pénzét, kinek a stratégiája működik.

– Mi a helyzet ebből a szempontból az RTL Klub és a TV2 viszonylatában?

– A TV2 korábban a mostaninak a töredékét fordította programinvesztícióra, ami irreális volt, és hátrányos piaci helyzetbe sodorta a csatornát. Azóta a cégcsoport felzárkózott, pontos stratégia mentén, előre tervezetten fekteti a pénzét műsorokba, és ennek már most látszanak az eredményei.

– Azt nyilatkoztad korábban, hogy „annyi csatornát fogunk indítani, amennyivel piacvezetők leszünk”. Ezt lefordíthatjuk úgy is, hogy „kerül, amibe kerül” alapon lennétek piacvezetők?

– Nem, bár szeretik ezt terjeszteni rólunk. Mint említettem, most költünk annyit, amennyi reális a magyar piaci viszonyok között. Mi egész napon, minél szélesebb közönséget szeretnénk szórakoztatni, a kereskedelmi bevételeinket maximalizálva. A jelenlegi kábelcsatornáinkkal is megvertük már az RTL kábelportfóliáját, először 2017 decemberében és ma (március 27-én – a szerk.). Nagyon úgy fest, hogy márciusban is győzünk teljes napon és a 18–59 évesek körében.

– Igazából azért az RTL Magyarországot a saját célcsoportjában (18–49 évesek és főműsoridő) lenne nagy szó megverni, nem teljes lakosságnál és teljes napon. Az előbbit belátható időn belül elérhetőnek tartod?

– Ma már a terjesztési bevételek megközelítik a kereskedelmi bevételeket, és a kábelszolgáltatóknak teljes napon kell műsorokat kínálnunk, így nem szabad túlértékelni sem a főműsoridőt, sem a szűk korcsoportot. A négy-öt órás főműsoridő nem fedi le a teljes piacot és félrevezető lehet a valós eredményeket illetően. Piacról beszélhetünk, mivel reklámidőt nem csak ebben a négy órában értékesítünk, emellett szintén fontos figyelembe venni, hogy egy nap 24 órából áll. Ha mégis ragaszkodunk ehhez a megközelítéshez, azt látjuk, hogy a TV2 itt is rohamtempóban dolgozza le a hátrányát az RTL Klubbal szemben, miközben a kábelek között minimális különbség maradt. A 18–49 éveseknél 19.00–22.59 között 2016-ban az RTL Klub előnye még 8,5 százalékpont volt, 2018-ban ez már csak 1,8 százalékpont (január 1. és március 26. között – a szerk). Ugyanebben az összehasonlításban a kábelek között 1,9 százalékpont a különbség 2018-ban.

– Nyilatkoztál korábban arról is, hogy a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest nézettségének csökkenését már két éve megjósoltad. Itt nem arról van szó, hogy ez tőletek függetlenül alakult így? Hiszen ez inkább adódhatott abból, hogy ősszel túl késői időpontra került ez a két sorozat.

– Az RTL hosszú évekig arra volt a legbüszkébb, hogy a programstruktúrája gyakorlatilag kőbe van vésve, és csak kritikus helyzetben változtatnak rajta. Valódi verseny nélkül nem volt nehéz stabil nézőbázist kialakítania. Az általad említett programingváltoztatások nem csak úgy, ok nélkül történtek. Amióta éles a verseny, az RTL-nek reagálnia kell, ezért már az idén is többször változtattak a programstruktúrájukon, emiatt kerülnek hátrébb, vagy előrébb a jól ismert műsorok. A bebetonozottnak számító Barátok közt is ki tudja, hányadik kezdési időpontjánál tart. Az, hogy a 19 órás műsorsávunk extra hosszú lett, szintén tudatos tervezés eredménye. Lépéskényszerbe hoztuk a konkurensünket, akik úgy reagáltak, ahogy azt vártuk, így ők gyengültek, mi pedig erősödtünk.

– Olyan megoldások még várhatók, mint amivel az őszi szezonban éltetek, amikor hétfőre került a Ninja Warrior és a hétköznap esti műsorok szombaton is képernyőre kerültek? Volt ennek értelme annak fényében, hogy amit nézettség terén nyertetek vele hétfőn, azt elveszítettétek szombaton?

– A stratégiai tervezésünk egyik fontos eleme volt, hogy ezt a szokatlan húzást meglépjük. Nagyon jó tapasztalás volt, hogy a piac és a nézők hogyan reagálnak egy ilyen nem várt változásra. A nézőket hamar meggyőztük arról, hogy hétfőn este nem kell az RTL Klubot nézni. Egyértelműen sikerként könyveljük el a Ninja Warrior Hungaryt, és ezzel együtt a múlt szezon hétfő estéinek nézettségi eredményeit. Nem a járt úton járunk, így a jövőben is várhatók hasonlóan újszerű lépések.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...