Több mint egymillió nézőt szögezett a képernyők elé a Duna Tv egyik élő közvetítése. Ebben a műsorsávban még a kereskedelmi csatornákat is verte a köztévé.
Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,2 százalékponttal nőtt, a TV2-é pedig 0,2 százalékponttal csökkent. Így a korábbi hét 5,8 százalékpontos differenciájához képest 6,2 százalékpontra nőtt a két legnézettebb kereskedelmi csatorna közötti különbség.
Múlt héten minden estét megnyert az RTL Klub. Hétfőn, azaz augusztus 20-án tudott hozzájuk legközelebb férkőzni a TV2. Akkor az utóbbi csatorna 9,8 százalékos, az RTL Klub 11,1 százalékos esti share-t produkált.
34. hét / 33. hét / 32. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,6% / 13,4% / 13,3%
TV2 – 7,4% / 7,6% / 9%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (34. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 17,3% (16%)
Fókusz – 19,8% (18,8%)
Barátok közt – 16,2% (16,9%)
Éjjel-nappal Budapest – 15,5% (14,8%)
TV2
Tények – 15,8% (15,9%)
A hegyi doktor-Újra rendel – 9,7% (11,7%)
Múlt héten a TV2 egy kicsit változtatott a főműsoridős kínálatán. A hegyi doktor című sorozat utáni sávban nem a korábbi saját gyártásaik ismétléseit (Pénzt vagy éveket, Extrém Activity) tűzték műsorra, hanem filmeket adtak. A korábbi héten a Pénzt vagy éveket 8,2 százalékos átlagos közönségaránnyal, az Extrém Activity pedig 5,2 százalékkal futott. A filmek is (Krokodil Dundee 1-2., Csonthülye, Hamis a baba) nagyjából hozták ezt a szintet.
Az RTL Klub főműsoridős saját gyártású tartalmainak közönségaránya megugrotta a csatornaátlagot. Különösen jól teljesített a Fókusz a maga 19,8 százalékos share-jével. Az Éjjel-nappal Budapestet követő sávban adott sorozatok közül továbbra is a Doktor Murphy szerepelt a legjobban, ami a múlt héten a 18-49 éveseknél 191 ezres nézőszámot és 15,7 százalékos közönségarányt jelentett.
A hét legnézettebb műsorát azonban nem az RTL Klub és nem is a TV2 sugározta, hanem a Duna Tv. A köztévénél csak azt sajnálhatják, hogy ezt nem lehet minden héten elsütni, ugyanis az augusztus 20-i tűzijáték közvetítéséről van szó. Ráadásul ez a műsorelem a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a legnézettebbnek bizonyult.
A kereskedelmi célcsoportnál a tűzijáték 260 ezres nézőszámot és 18,5 százalékos közönségarányt produkált. A teljes lakosságnál pedig 1,07 milliós nézettséget és 27 százalékos közönségarányt ért el. Ezzel egyedüliként ugrotta meg az egymilliós határt, más műsor a közelében sem volt ennek a szintnek.
A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb műsorának a vasárnap esti Tények bizonyult (230 ezer néző), majd a csütörtöki Éjjel-nappal Budapest következett (228 ezer néző).
A teljes lakosságnál szintén a Tények volt a második (890 ezer néző), viszont a harmadik helyre a vasárnapi RTL Híradó futott be (783 ezer néző).
Múlt héten a tűzijáték mellett egy másik műsorral is Top 10-be került a közmédia. Mind a 18-49 éveseknél, mind a teljes lakosságnál a kilencedik legnézettebbnek bizonyult a vasárnapi Forma-1 közvetítés. A verseny a 18-49 éveseknél 189 ezer, a teljes lakosságnál 481 ezer nézőt érdekelt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.