- Hirdetés -

Szoros versenyt hozott a múlt hét az RTL és a TV2 között

|

- Hirdetés -

A kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben a múlt héten az RTL produkált jobb közönségarányt. Minden más bontásban és a teljes csatornaportfóliók terén viszont a TV2, illetve a TV2 Csoport számít piacvezetőnek. Korosztálytól függően az RTL Híradó, a Tények és A mi kis falunk végzett a műsoros nézettségi toplisták élén.

A mögöttünk álló 2. héten ismét a mostanában megszokottnál szorosabb volt a nézettségi verseny az RTL és a TV2 között. Legalábbis a 18-49 és 18-59 éveseknél, főműsoridőben. Az év első heténél kisebb előnnyel, de ennél a két célcsoportnál ismét nyerte a hetet az RTL. A 18-49 és a 18-59 éveseknél is 0,7 százalékpont volt a különbség a két csatorna között. Főműsoridőben és a teljes lakosságnál, – továbbá teljes napon minden korosztálynál – viszont a TV2 áll az élen. Hétfőtől péntekig a TV2 nyerte a főműsoridőt, a hétvége viszont az RTL-é volt. Ez a 18-49 és 18-59 évesek mellett még a teljes lakosságra is igaz volt.

A komplett csatornaportfóliók terén az RTL Magyarország nem tudott a TV2 Csoport elé kerülni. Utóbbi minden lényeges bontásban, teljes napon, főműsoridőben egyaránt magasabb közönségarányt hozott. Bár a 18-59 éveseknél és főműsoridőben ez kevésen múlt, hiszen csak 0,3 százalékpontot tett ki az előnyük (TV2 Csoport: 22,9%, RTL Magyarország: 22,6%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 2. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,3 13,7 9,7
RTL 11 10,5 10,4

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 2. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,5 11,5 8,1
RTL 6,8 6,5 6,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,7 25,1 21,9
RTL Magyarország 18,4 15,7 18,1
AMC Networks 6,3 5,7 6,1
MTVA 5,9 10,0 4,9
Network4 4,3 5,4 3,3
Paramount Global 3,6 2,8 4,6
Antenna Entertainment Group 2,7 2,5 2,7
Warner Bros.Discovery 2,7 3,3 2,6

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,2% / 12,9% (14,6% / 12,4%)
Tények Plusz – 12,2% / 10,6% (12,8% / 10,8%)
Szerencsekerék – 12% / 11,9% (11,5% / 11,2%)
Sztárok a reptéren – 7,9% / 8,2%

RTL
Híradó – 18,3% / 16,5% (17,7% / 15,9%)
Fókusz – 14,9% / 14,3% (12,3% / 12%)
… a szomszéd tehene – 9,6% / 9,2% (10,9% / 9,5%)
A mi kis falunk – 9,9% / 8,7%

Az RTL Híradó és a Fókusz egész elhúzott a Tények/Tények Plusz párostól a kereskedelmi célcsoportnál. A „…szomszéd tehene” című sorozat viszont az RTL-es csatornaátlag alatt teljesített, bár a korábbi héthez képest nagyjából már mintha stabilizálódott volna a nézettsége. A mi kis falunk több napon is magasabb nézőszámot produkált, mint az előtte futó premier sorozat. A TV2-s Szerencsekerék nyerte a műsorsávját és a heti átlag terén körülbelül 20 százalékkal teljesített jobban a TV2 átlagánál. A Sztárok a reptéren viszont hasonló mértékben maradt el a csatornaátlagtól.

A hétvége jobban sikerült az RTL-nek, amiben nyilván nagy szerepe volt annak, hogy a TV2-vel ellentétben két saját gyártást is tartogattak szombatra és vasárnapra. A mi kis falunk új epizódja a 18-49 éveseknél 15,8 százalékos, a 18-59 éveseknél 17,4 százalékos (hagyományosan ennél a célcsoportnál a legerősebb a sorozat), a teljes lakosságnál 15,7 százalékos közönségarányt ért el. Vasárnap a Cápák között ugyanebben a három bontásban 14,2 százalékos, 14,1 százalékos és 13,2 százalékos share-t hozott. A hétvégi filmek egyik nagy csatornán sem produkáltak jó nézőszámokat.

Célcsoporttól függően más-más produkció számított a hét legnézettebb műsorának. A 18-49 éveseknél a vasárnapi RTL Híradó vonzotta a legtöbb (229 ezer) nézőt. A 18-59 éveseknél A mi kis falunk nyerte a hetet (368 ezer néző). A teljes lakosságnál pedig a hétfő esti Tények produkálta a legmagasabb nézettséget (820 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
A MI KIS FALUNK RTL 368 069 17,4
HÍRADÓ RTL 360 213 17,9
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 317 023 14,1
FÓKUSZ RTL 280 463 16,7
TÉNYEK TV2 270 365 17,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 265 501 15,7
SZERENCSEKERÉK TV2 245 328 12,5
…A SZOMSZÉD TEHENE RTL 212 190 10,9
FÉRFI KÉZILABDA MÉRKŐZÉS M4 SPORT 205 601 9,6
FÓKUSZ PLUSZ RTL 202 341 10,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 820 135 23,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 749 906 19,9
HÍRADÓ RTL 725 247 20,8
SZERENCSEKERÉK TV2 716 848 18,0
A MI KIS FALUNK RTL 668 216 15,7
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 579 274 13,2
FÓKUSZ RTL 550 652 14,4
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT DUNA TV 520 311 12,5
AZ ARANYIFJÚ TV2 516 192 17,3
A HÁROM NŐVÉR TV2 491 690 18,6

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 229 157 17,4
A MI KIS FALUNK RTL 221 522 15,8
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 209 399 14,2
FÓKUSZ RTL 190 162 17,2
SZERENCSEKERÉK TV2 174 740 13,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 161 517 14,5
TÉNYEK TV2 152 676 15,9
…A SZOMSZÉD TEHENE RTL 138 517 10,6
FÉRFI KÉZILABDA MÉRKŐZÉS M4 SPORT 131 200 9,2
FÓKUSZ PLUSZ RTL 120 335 9,6

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...