A hétfőtől péntekig terjedő időszakot nagy fölénnyel nyerte az RTL Klub. Azonban hétvégén a Sztárban sztár leszek annyira erős nézőszámot hozott a TV2-nek, amivel majdnem teljesen kompenzálták a hétköznapi hátrányukat.
A 35. héten még 6 százalékpont, a 36. héten 4,4 százalékpont, múlt héten pedig 0,8 százalékpont volt az RTL Klub és a TV2 közötti főműsoridős különbség a 18-49 éveseknél. Kissé váratlanul fordult szorosra a verseny, a hétfőtől péntekig terjedő időszakot ugyanis még magabiztos előnnyel vezette az RTL Klub. Konkrétan 14,5 százalékot értek el a TV2 8 százalékos közönségarányával szemben. A hétvége viszont olyan erős volt a TV2 számára, hogy két nap alatt majdnem teljesen ledolgozták a hétköznapi begyűjtött hátrányukat. Szombaton 23,3 százalékos, vasárnap 23,2 százalékos esti közönségarányt produkált a TV2. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub 10,2 százalékos és 13,4 százalékos eredményt ért el.
Csatornacsoportok terén az RTL Magyarország nyerte a hetet, de a differencia itt is egy százalékponton belül maradt. Az RTL-es csatornák heti share-je kerek 25 százalék, a TV2 Csoporté 24,1 százalék volt. A nemzetközi csatornacsoportok közül az AMC 5,5 százalékos share-t hozott össze az elmúlt héten. A ViacomCBS 5,2 százalékos, a Sony csatornái 4,6 százalékos közönségaránnyal következtek.
37. hét / 36. hét / 35. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,7% / 14,9% / 15,7%
TV2 – 12,9% / 10,5% / 9,7%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (37. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 4,1% (5%)
Híradó – 17% (16,7%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,1% (15,6%)
Keresztanyu – 16,3% (16,4%)
Survivor – 13,7% (14,5%)
TV2
A bosszú csapdájában – 12,8% (10,4%)
Tények – 15,8% (11,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,7% (9,5%) – hétfőtől vasárnapig
Mintaapák – 10,2% (8,9%)
Totem – 7,5% (7,1%)
Az RTL Klub hétköznap estéinek legerősebbje továbbra is a Keresztanyu, az átlagos nézőszámuk (218 ezer) még nőtt is a korábbi héthez viszonyítva. A Survivor kicsit gyengült, de még így is nagy előnnyel nyerte a műsorsávját. A TV2-n erősödött a Mintaapák. A Totemnél is látszódott egy kis javulás, de azért még ezzel együtt is csalódást keltő nézettséget hozott a műsor.
A Sztárban sztár leszekkel viszont nagyot kaszált a TV2. A szombati adás 27,9 százalékos share-rel és 392 ezres nézőszámmal futott. A vasárnapi adás pedig 27,6 százalékos közönségarány mellett 453 ezres nézőszámot ért el a 18-49 éveseknél. Mindezt úgy, hogy a fő konkurens A mi kis falunkat és az Álarcos énekest adta párhuzamosan. Szombaton A mi kis falunk 17,1 százalékos share-t és 246 ezer nézőt hozott. Vasárnap az Álarcos énekes pedig 15,6 százalékos közönségarányt, 260 ezres nézőszám mellett.
A fentiekből következően a Sztárban sztár leszek bizonyult a hét legnézettebb műsorának, a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Utóbbinál ráadásul áttörte a lélektani egymilliós szintet: a vasárnapi adásra 1,15 millióan voltak kíváncsiak.
Az RTL Klub legnézettebbje a 18-49 éveseknél az Álarcos énekest felvezető Fókusz volt 264 ezer nézővel, majd az Álarcos énekes következett 260 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál a TV2 második legnézettebb műsora címet a péntek esti Tények hozta el 695 ezres nézőszámmal. A RTL Klubon a teljes lakosság körében a Keresztanyu szerdai epizódja teljesített a legjobban, miután 679 ezren kísérték figyelemmel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.