- Hirdetés -

Megrázó sorozat érkezik a képernyőkre

|

Az emberiség történetének legpusztítóbb – több mint 225 ezer életet követelő – cunamija 20. évfordulójára időzítve a National Geographic 2024. november 24-én és 25-én műsorára tűzi a természeti katasztrófa okait, legkritikusabb pillanatait és következményeit bemutató 004-es szökőár: Versenyfutás az idővel című négyrészes sorozatot.

A Tanya Winston és Danny Horan vezető producerek, valamint Daniel Bogado rendező által jegyzett széria nemrégiben előkerült archív felvételek, soha nem hallott szemtanúi visszaemlékezések, valamint tudósokkal, újságírókkal és mentőmunkásokkal készült interjúk segítségével rekonstruálja a tragikus eseményeket. A sorozatot november 24-én és 25-én 20.00 órakor mutatja be a National Geographic, mindkét este dupla részekkel.

Az alkotók a sorozat elkészítésének három éve alatt mintegy 300 órányi archív – részben frissen előkerült – felvételt néztek végig, és száznál is több túlélővel és szemtanúval készítettek interjút, akik közül nem egy akkor beszélt először a katasztrófa legtragikusabb pillanatairól.

A 2004-es szökőár: Versenyfutás az idővel sokkal több, mint a pusztító – 14 ország partvonalát részben vagy egészben letaroló – természeti katasztrófa krónikája: a sorozat a bajba jutottak segítségére siető mentőmunkások és helyi önkéntesek bátorságának és önfeláldozásának is kiemelt figyelmet szentel, mint ahogy azokról a tudósokról és újságírókról is megemlékezik, akik az idővel versenyt futva igyekeztek megérteni a folyamatokat és figyelmeztetni a veszélyeztetett területek lakosságát, illetve hitelesen tudósítani a világot a tragikus eseményekről. A szökőár sebességét és kivédhetetlenségét látványos grafikákkal érzékelteti a sorozat: a széria informatikusai a Nemzeti Óceán- és Légkörkutatási Hivatal által a rendelkezésükre bocsátott hatalmas, több milliárd adatpontot tartalmazó adatbázis segítségével nagy felbontású szimulációt készítettek, mely drámai erővel tárja elénk az egymást követő óriáshullámok villámgyors terjedését.

„A 2004-es szökőár: Versenyfutás az idővel a 2004 karácsonyán pusztító cunami őszinte, érzékeny, a nézőt mélyen megérintő krónikája. Rendkívül büszke vagyok arra az elkötelezettségre és gondosságra, amellyel a stáb tagjai felkutatták és kiválogatták a sorozatban bemutatott, addig részben ismeretlen felvételeket, és amellyel szóra bírták a leghitelesebb szemtanúkat és túlélőket, akiknek egy része akkor nyilatkozott először a velük történtekről” – mondta Tom McDonald, a National Geographic dokumentumfilmekért és forgatókönyv nélkül műsorokért felelős alelnöke. „A National Geographic a történelmi jelentőségű globális események ikonikus, nagy múltú krónikása, s az újszerű és izgalmas történetmesélés melletti elkötelezettségünket a szeptember 11-i terrortámadásokról és a Kennedy-gyilkosságról készült díjnyertes alkotások után most ismét bizonyíthatjuk.”

A 2004-es szökőár: Versenyfutás az idővel c. sorozatot a Blast Films Limited készítette a National Geographic számára. A szériát a Blast Films részéről Tanya Winston, Danny Horan és Daniel Bogado jegyzi vezető producerként – ez utóbbi három epizód rendezőjeként is közreműködött. A sorozatproduceri feladatokat a harmadik részt rendező James Parris látta el. A National Geographic részéről Carolyn Payne volt a széria vezető producere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...

A TikTokon és a YouTube-on tobzódnak a tinédzserek

Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...