A magyar általános iskolás korú gyermekek negyede napi szinten, míg több mint a fele (57%) heti rendszerességgel nassol; leginkább sós ropogtatni valókat és édességeket – derül ki a Lidl Magyarország szülők körében végzett felméréséből. A tendencia mérséklése érdekében a vállalat idén is elindítja országos, a tudatos táplálkozást népszerűsítő kampányát, melynek fókuszába ezúttal a nassolást állította.
2018-ban is elindítja Egészségesen az iskolapadban! elnevezésű kampányát a Lidl, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a gyerekek egészséges táplálkozásának fontosságára, egyben megossza az ezzel kapcsolatos ismereteket a szülőkkel. A kezdeményezés most is a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének támogatását élvezi, s a nassolást állítja középpontba, abban az összefüggésben, hogy ha nassol is a gyerek, akkor ezt egészségesen is teheti.
A kampány részeként egy online kérdőíves kutatás révén már előzetesen feltérképezte a vállalat az általános iskolás gyerekek nassolási szokásait. A közel kétezer szülő bevonásával készült felmérés szerint a gyermekek leginkább sós ropogtatni valókat, chipseket (26%) illetve csokoládét és cukorkákat (21%) nassolnak, de sokan választanak egyéb édességként süteményeket, jégkrémet (18%) is. Biztató, hogy a gyümölcsök (19%) és az olajos magvak (10%) is megjelennek a tányérokon, ugyanakkor a vitamintartalmuk miatt fontos zöldségeket (6%) alig nassolnak a gyerekek.
„Jellemzően a sós és édes nassolni valókat kedvelik a gyerekek, melyet előfordul, hogy étkezés helyett fogyasztanak. Ideális esetben a napi energiabevitel 10%-át nem haladhatja meg a hozzáadott cukor mennyisége, a hazai vizsgálatok azonban a 4-10 éves korcsoportra vonatkozóan azt mutatják, hogy ez az érték a 13%-ot is meghaladja, amely elsősorban a túlsúly és az elhízás kialakulásában jelent kockázati tényezőt” – mondta Kubányi Jolán, a MDOSZ elnöke.
A szemléletformáló program részeként egészséges nasiötletekkel és receptekkel is segíti a Lidl a szülőket. A cég idén is meghirdeti az iskoláknak szóló 1 millió forint összdíjazású pályázatát, melynek keretében ezúttal uzsonnatervezésre hívja az intézményeket az egészség jegyében. A felhívásra egy-egy, a tanárok és diákok által közösen készített kreatív uzsonnával nevezhetnek az általános iskolák 2018. október 25-éig.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a kampány kapcsán kiemelte, hogy a cég számára kiemelt jelentőséggel bír az egészséges táplálkozás népszerűsítése, kiemelten a gyerekek edukációja a szülőkkel együttműködve. „Bízunk abban, hogy a program elindításával továbbra is segíthetjük az egészséges alternatívák megismertetését a magyar családok körében.”– tette hozzá.