- Hirdetés -

Megszűnik a Magyar Nemzet

|

- Hirdetés -

Részben kivonul a médiapiacról Simicska Lajos, a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. ma bejelentette, hogy megszüntetik a Magyar Nemzetet és elhallgat a Lánchíd Rádió is. A Hír TV egyelőre folytathatja, azonban az Index információi szerint ott is leépítés lesz, a Heti Válasz pedig akkor maradhat fenn, ha új tulajdonost talál magának.

Finanszírozási problémák miatt a Magyar Nemzet tulajdonosa úgy döntött, hogy 2018. április 11-től, vagyis holnaptól megszünteti a kiadó a médiatartalom-szolgáltatási tevékenységét. A Magyar Nemzet mellett annak online kiadása, az mno.hu is megszűnik. Az utolsó nyomtatott lapszám holnap jelenik meg. A 80 éve, 1938-ban indított lap bezárásáról szóló hír a gyászjelentéshez hasonló körítésben jelent meg az mno.hu-n.

A szintén a Simicska-médiához tartozó Lánchíd Rádió ma éjjel szünteti be a sugárzást, a lépést hasonló okokkal indokolták, mint a Magyar Nemzet esetében.

Az Index úgy tudja, hogy a szintén a milliárdos médiaportfóliójához tartozó Hír TV egyelőre folytatja, igaz ott is racionalizálás várható, ami leépítéseket jelenthet. Kérdéses egyelőre a Heti Válasz sorsa, a Simicska Lajos az Index beszámolója alapján a kiadvány csapatának azt üzente, hogy kereshetnek új befektetőt, ha találnak, akkor eladja számára a lapot.

A nagy szakítás Simicska Lajos és Orbán Viktor között, vagyis a 2015 februári G-nap igencsak éreztette hatását a milliárdos nagyvállalkozó médiacégeinél, a hozzá és üzlettársaihoz köthető vállalatok együttes árbevétele két év alatt 20 milliárd forinttal csökkent a Marketing&Media magazin összesítése szerint. A tavalyi volt az első év, amikor a médiabirodalom összességében veszteséget termelt, miközben a riválisoknak nagyon jól fut a szekere.

A Simicska, valamint a vele együtt mozgó, Fonyó Károly és Nyerges Zsolt nevével fémjelzett médiabefektetői kör privilegizált helyzete 2010-től 2014 őszéig tartott, és a 2015. eleji G-nap után fordult nagyot. Simicskáéknak nem is az jelenthet új helyzetet, hogy nincs hátszelük – hisz ahhoz hozzáedződhettek a 2010 előtti időszakban –, inkább az, hogy kifejezetten ellenszélben kellene fenntartaniuk a médiaérdekeltségeiket. Elég csak arra gondolni, hogy a közterületi piac új szabályozásából várhatóan a Mahir Cityposter és a Publimont jön majd ki a legrosszabbul.

Simicska és társainak tíz legjelentősebb médiavállalata 2014-ben együtt 32,3 milliárd forint árbevételt ért el. Mindegyik társaság kivétel nélkül nyereséget termelt, összességében 7,8 milliárd forintot. A nagy törés 2015-ben jött, amikor a cégek együttes árbevétele 10 milliárd forintot zuhant, a nyereségük pedig már csak 1,8 milliárdot tett ki.

Még az utóbbi sem nézett ki rosszul, de akkor már lehetett sejteni, hogy a 2016-os év még rosszabb lesz, hiszen a korábban milliárdos profitot termelő Advenio Zrt. rádiójának, a Class FM-nek lejár a frekvenciajogosultsága. Ennek megfelelően a tavalyi év pocsék is lett a cégcsoport szempontjából. A nagyvállalkozóhoz köthető társaságok együttes árbevétele 16,1 milliárd forint volt. Amennyiben ebbe nem számoljuk bele az év folyamán értékesített Advenio Zrt.-t, akkor pedig csak 12,8 milliárd forintot tett ki a „Simicska Médiacsoport” árbevétele. Azaz a bevételeik két év alatt közel harmadára estek.

Az adózott eredmény szempontjából sem volt jó évük, hiszen bár maradtak nyereséges cégeik, összességében 355 millió forintos mínusszal zárták az évet. Sőt, amennyiben ebbe nem számoljuk bele az Advenio Zrt.-t, akkor tavaly 909 millió forint veszteséget termeltek a médiaérdekeltségeik.

A cégcsoport legveszteségesebb tagjainak a Hír Tv-t és a Magyar Nemzetet működtető társaságok számítanak, ráadásul úgy, hogy egy évvel korábban még mindkét cég profitot termelt. A Hír Tv Zrt. vesztesége elérte a 770 millió forintot, a Nemzet Kft.-é pedig 762 millió volt. A Hír Tv árbevétele egy év leforgása alatt 1,3 milliárd forinttal zuhant.

A Magyar Nemzet kiadójának árbevétele tavaly közel 1,2 milliárd forinttal csökkent, és így éppen csak meghaladja az egymilliárd forintot. A beszámolójuk szerint a lapeladási bevételük 866 millióról 611 millió forintra esett. Azonban a hirdetések terén ennél jóval nagyobbat buktak, hiszen a korábbi 1,15 milliárdos bevételükből mindössze 276 millió forint maradt.

Az mmonline.hu úgy tudja, hogy kedd délelőtt 10-től tartanak megbeszélést a Simicska-média munkavállalói számára. Amint újabb részletek derülnek ki a portfólió egyes elemeinek jövőjéről, frissítjük cikkünket.

Friss hír: Előfordulhat, hogy átmeneti szünet után valamilyen formában folytathatja majd működését a Magyar Nemzet, a hvg.hu-nak nyilatkozva ugyanis Ungár Péter, az LMP elnökségi tagja – Schmidt Mária fia – megerősítette, hogy formális ajánlatot tesz a lapra még a mai napon. Sajtóértesülések szerint elképzelhető, hogy más, külföldi befektető is jelentkezik majd a lapért.

Mint a hvg.hu írja, Ungárnak jelentős vagyona van, édesapjától, Ungár Andrástól megörökölte az ingatlanhasznosítással foglalkozó milliárdos társaság, a Budapesti Ingatlan Hasznosítási és Fejlesztési Nyrt. (BIF) tetemes üzletrészét testvérével és édesanyjával, Schmidt Mária történész-kormánybiztossal együtt.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már novemberben is megdobta a VB a sportoldalak látogatottságát

Bár a katari foci VB csak november 20-án rajtolt el, a hazai sportoldalak múlt havi látogatottsági számain már éreztette hatását – derül ki a DKT novemberre vonatkozó elemzéséből. A napi átlagos egyedi látogatószám alapján...

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....