- Hirdetés -

Megszűnik a Magyar Nemzet

|

- Hirdetés -

Részben kivonul a médiapiacról Simicska Lajos, a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. ma bejelentette, hogy megszüntetik a Magyar Nemzetet és elhallgat a Lánchíd Rádió is. A Hír TV egyelőre folytathatja, azonban az Index információi szerint ott is leépítés lesz, a Heti Válasz pedig akkor maradhat fenn, ha új tulajdonost talál magának.

Finanszírozási problémák miatt a Magyar Nemzet tulajdonosa úgy döntött, hogy 2018. április 11-től, vagyis holnaptól megszünteti a kiadó a médiatartalom-szolgáltatási tevékenységét. A Magyar Nemzet mellett annak online kiadása, az mno.hu is megszűnik. Az utolsó nyomtatott lapszám holnap jelenik meg. A 80 éve, 1938-ban indított lap bezárásáról szóló hír a gyászjelentéshez hasonló körítésben jelent meg az mno.hu-n.

A szintén a Simicska-médiához tartozó Lánchíd Rádió ma éjjel szünteti be a sugárzást, a lépést hasonló okokkal indokolták, mint a Magyar Nemzet esetében.

Az Index úgy tudja, hogy a szintén a milliárdos médiaportfóliójához tartozó Hír TV egyelőre folytatja, igaz ott is racionalizálás várható, ami leépítéseket jelenthet. Kérdéses egyelőre a Heti Válasz sorsa, a Simicska Lajos az Index beszámolója alapján a kiadvány csapatának azt üzente, hogy kereshetnek új befektetőt, ha találnak, akkor eladja számára a lapot.

A nagy szakítás Simicska Lajos és Orbán Viktor között, vagyis a 2015 februári G-nap igencsak éreztette hatását a milliárdos nagyvállalkozó médiacégeinél, a hozzá és üzlettársaihoz köthető vállalatok együttes árbevétele két év alatt 20 milliárd forinttal csökkent a Marketing&Media magazin összesítése szerint. A tavalyi volt az első év, amikor a médiabirodalom összességében veszteséget termelt, miközben a riválisoknak nagyon jól fut a szekere.

A Simicska, valamint a vele együtt mozgó, Fonyó Károly és Nyerges Zsolt nevével fémjelzett médiabefektetői kör privilegizált helyzete 2010-től 2014 őszéig tartott, és a 2015. eleji G-nap után fordult nagyot. Simicskáéknak nem is az jelenthet új helyzetet, hogy nincs hátszelük – hisz ahhoz hozzáedződhettek a 2010 előtti időszakban –, inkább az, hogy kifejezetten ellenszélben kellene fenntartaniuk a médiaérdekeltségeiket. Elég csak arra gondolni, hogy a közterületi piac új szabályozásából várhatóan a Mahir Cityposter és a Publimont jön majd ki a legrosszabbul.

Simicska és társainak tíz legjelentősebb médiavállalata 2014-ben együtt 32,3 milliárd forint árbevételt ért el. Mindegyik társaság kivétel nélkül nyereséget termelt, összességében 7,8 milliárd forintot. A nagy törés 2015-ben jött, amikor a cégek együttes árbevétele 10 milliárd forintot zuhant, a nyereségük pedig már csak 1,8 milliárdot tett ki.

Még az utóbbi sem nézett ki rosszul, de akkor már lehetett sejteni, hogy a 2016-os év még rosszabb lesz, hiszen a korábban milliárdos profitot termelő Advenio Zrt. rádiójának, a Class FM-nek lejár a frekvenciajogosultsága. Ennek megfelelően a tavalyi év pocsék is lett a cégcsoport szempontjából. A nagyvállalkozóhoz köthető társaságok együttes árbevétele 16,1 milliárd forint volt. Amennyiben ebbe nem számoljuk bele az év folyamán értékesített Advenio Zrt.-t, akkor pedig csak 12,8 milliárd forintot tett ki a „Simicska Médiacsoport” árbevétele. Azaz a bevételeik két év alatt közel harmadára estek.

Az adózott eredmény szempontjából sem volt jó évük, hiszen bár maradtak nyereséges cégeik, összességében 355 millió forintos mínusszal zárták az évet. Sőt, amennyiben ebbe nem számoljuk bele az Advenio Zrt.-t, akkor tavaly 909 millió forint veszteséget termeltek a médiaérdekeltségeik.

A cégcsoport legveszteségesebb tagjainak a Hír Tv-t és a Magyar Nemzetet működtető társaságok számítanak, ráadásul úgy, hogy egy évvel korábban még mindkét cég profitot termelt. A Hír Tv Zrt. vesztesége elérte a 770 millió forintot, a Nemzet Kft.-é pedig 762 millió volt. A Hír Tv árbevétele egy év leforgása alatt 1,3 milliárd forinttal zuhant.

A Magyar Nemzet kiadójának árbevétele tavaly közel 1,2 milliárd forinttal csökkent, és így éppen csak meghaladja az egymilliárd forintot. A beszámolójuk szerint a lapeladási bevételük 866 millióról 611 millió forintra esett. Azonban a hirdetések terén ennél jóval nagyobbat buktak, hiszen a korábbi 1,15 milliárdos bevételükből mindössze 276 millió forint maradt.

Az mmonline.hu úgy tudja, hogy kedd délelőtt 10-től tartanak megbeszélést a Simicska-média munkavállalói számára. Amint újabb részletek derülnek ki a portfólió egyes elemeinek jövőjéről, frissítjük cikkünket.

Friss hír: Előfordulhat, hogy átmeneti szünet után valamilyen formában folytathatja majd működését a Magyar Nemzet, a hvg.hu-nak nyilatkozva ugyanis Ungár Péter, az LMP elnökségi tagja – Schmidt Mária fia – megerősítette, hogy formális ajánlatot tesz a lapra még a mai napon. Sajtóértesülések szerint elképzelhető, hogy más, külföldi befektető is jelentkezik majd a lapért.

Mint a hvg.hu írja, Ungárnak jelentős vagyona van, édesapjától, Ungár Andrástól megörökölte az ingatlanhasznosítással foglalkozó milliárdos társaság, a Budapesti Ingatlan Hasznosítási és Fejlesztési Nyrt. (BIF) tetemes üzletrészét testvérével és édesanyjával, Schmidt Mária történész-kormánybiztossal együtt.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA