Új jogszabályok megalkotására szólította fel a törvényhozókat a brit versenyhatóság (CMA), amelyekkel hatékonyabban lehetne fellépni a Google és a Facebook digitális hirdetési piacon elért dominanciája ellen. A szervezet vizsgálata szerint a Google az Egyesült Királyságban a keresőhirdetések piacán 90 százalékos részesedéssel bír, míg a Facebook a display reklámok piacának több mint 50 százalékát tudhatja magáénak.
A jelenlegi törvények nem megfelelőek a hatékony szabályozáshoz és új, a versenyt támogató jogszabályokat kellene elfogadni, hogy a digitális hirdetésekből élő nagy platformok, mint a Google és a Facebook viselkedését korlátozni lehessen – többek között ezt a következtetést vonta le a CMA a több mint egy éven keresztül végzett piacvizsgálatból.
A szervezet állítása szerint a tavaly 14 milliárd fontos brit digitális hirdetési piacon óriási fölényben van a Google és a Facebook. A 7,3 milliárd forintos keresőhirdetési piac 90 százalékát uralja a Google, míg az 5,5 milliárd fontos display szegmens több mint 50 százaléka a Facebooké.
A CMA megítélése szerint a két társaság olyan piaci erőfölényt ért el, ami miatt a versenytársak már nem tudnak egyenlő feltételekkel küzdeni velük.