- Hirdetés -

Megugrott a Telekom nyeresége

|

Igen eredményes első negyedévet zárt a legnagyobb hazai távközlési szolgáltató, a Magyar Telekom adózott eredménye az egy évvel korábbihoz képest több mint 80 százalékkal, 8,9 milliárd forintra nőtt. A társaság összbevétel az IFRS 15 alkalmazásának hatása nélkül 6,5 százalékkal, 149,6 milliárd forintra növekedett 2018 első negyedévében éves összehasonlításban.

A bevétel bővülését nagyrészt a mobil adat- és készülékértékesítési, illetve a Rendszerintegrációs és IT bevételek növekedése eredményezte – derül ki a Telekom közleményéből. Az IFRS 15 alkalmazása további 1,0 milliárd forint bevételt eredményezett 2018 első negyedévében. A mobil bevételek (az IFRS 15 hatása nélkül) éves szinten 4,6%-kal 77,7 milliárd forintra nőttek 2018 első negyedévében, a valamennyi szolgáltatáscsoportban tapasztalt bevétel növekedésnek köszönhetően.

A vezetékes bevételek (az IFRS 15 hatása nélkül) 7,6%-kal 51,2 milliárd forintra növekedtek 2018 első negyedévében éves összehasonlításban. Magyarországon a szélessávú és TV bevételek növekedése, kiegészülve a készülékértékesítési bevételek nagymértékű emelkedésével, teljes mértékben kompenzálta a hangalapú bevételek csökkenését. Macedóniában a vezetékes bevételek mérsékelt csökkenése volt tapasztalható. A rendszerintegrációs (RI) és IT bevételek 2018 első negyedévében 21,2%-kal, 20,8 milliárd forintra nőttek éves összehasonlításban, köszönhetően a közszféra számára történt jelentős eszközértékesítésnek, valamint az egészségügyi szektornak történt licencszállításnak köszönhetően Magyarországon. Macedóniában a rendszerintegrációs és információtechnológiai bevételek a 2017-ben tapasztalt átmeneti csökkenést követően visszatértek a mérsékelt növekedési pályára. A lakossági villamosenergia-piacról való 2017. november 1-jei kivonulást követően az energiaszolgáltatások megszűntek.

Az EBITDA, az IFRS 9 és 15 hatása nélkül éves összehasonlításban 9,4%-kal, 41,9 milliárd forintra nőtt 2018 első negyedévében, a bruttó fedezet növekedésének, valamint a közvetett költségek terén elért megtakarításoknak köszönhetően. Az IFRS 9 és 15 bevezetése 0,6 milliárd további EBITDA javulást eredményezett 2018 első negyedévében. Az értékcsökkenési és amortizációs költségek éves összehasonlításban 4,3%-kal, 26,8 milliárd forintra nőttek, ami a 2017-es magasabb szoftver és tárgyi eszköz aktiválást tükrözi.

Az időszakban a folytatódó tevékenységből származó adózott eredmény – az IFRS 9 és 15 hatásai nélkül – 4,1 milliárd forinttal, 8,9 milliárd forintra nőtt 2018 első negyedévében 2017 első negyedévéhez képest, mivel az EBITDA növekedését alacsonyabb pénzügyi ráfordítások kísérték, ami több mint kompenzálta az értékcsökkenési költségek növekedését.

„Erősen kezdtük az évet. Miután megerősítettük pozíciónkat több kulcsterületen, így az előfizetéses mobil és vezetékes szélessávú szolgáltatások terén, illetőleg az FMC ügyfélbázis bővítése érdekében tett stratégiai erőfeszítéseinknek köszönhetően jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy 2018-ban is növekedést érjünk el. Ahogy azt korábban bejelentettük, július elejével távozom a Magyar Telekomtól, így e sikertörténet további fejezeteit már utódom, Rékasi Tibor fogja tolmácsolni” – nyilatkozta az első negyedéves eredmények kapcsán Christopher Mattheisen, a cég vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...