Megújuló HR és taroló webshopok a BrandManiában

Két olyan szektorral foglalkozik a legújabb BrandMania, amelyeknél elképesztő és várhatóan hosszabb távon is érezhető változásokat hozott a Covid-19 járvány megjelenése. Az RTL Klub magazinműsorának első felében a HR szakma kihívásairól van szó, míg az adás második részében az év első felében hatalmas növekedést produkáló hazai e-kereskedelmi piac eddigi eredményei és jövőbeli kilátásai kerülnek terítékre.

Különleges helyszínen rendezték meg idén a HR Festet, Budapest környékén egy tó partján gyűltek össze a szakma képviselői, hogy értékeljék az elmúlt időszak történéseit és válaszokat keressenek a jövő kihívásaira. Tóth Gergely, a HR Fest alapítója a BrandMania stábjának nyilatkozva elmondta, hogy a Covid-19 járvány érkezésével az első néhány héttől kezdve a HR az egyik legfontosabb szereplője lett egy menedzsemnt csapatnak, hiszen mindenhol felmerült, hogy hogyan kezeljék a munkavállalókat. Tóth Gergely arra számít, hogy a következő években is marad ez a helyzet, a gazdaság átalakulása, lassulása miatt a cégek túlélése nagyon kemény humán erőforrás döntéseket igényel. A tapasztalatokról szólva a HR Fest alapítója elmondta, hogy március-áprilisban nagyon keresték a megoldásokat a hazai hr-esek, de kiderült, hogy a magyar hr-es közösség összetartó, jól működött a jó gyakorlatok egymással történő megosztása.

A BrandMania stábjának Köcse Bálint, a Kincentric Magyarország cégvezetője többek között arról beszélt, hogy mennyire felértékelődtek a vezetői viselkedésben az empatikus képességek. Béres Eszter, a Mercedes-Benz Hungária Kft. HR vezetője pedig többek között azt emelte ki, hogy két tényező vált különösen fontossá, a jó kommunikáció, hogy megnyugtassák az embereket, illetve a Covid-specifikus kérdések kezelése.

Göltl Viktor, a WHC Kft. ügyvezetője, résztulajdonosa arra hívta fel a figyelmet, hogy bár megugrott a munkanélküliek száma, korántsincsenek könnyű helyzetben a cégek, ha toborzásra kerül a sor, ugyanis nem olyan minőségű emberek kerültek a munkaerőpiacra, akikre vállalatok számítottak és akiket felvennének. A BrandMania műsorában bemutatkozott a Joblink csapata is, akik egy olyan toborzó alkalmazást hoztak létre, amivel 33 százalékkal csökkenthető az erre a feladatra szánt adminisztrációs idő.

A műsor második felében az első félévben látványos felfutást produkáló hazai e-kereskedelmi piac került terítékre, a BrandMania stábja az E-commerce Hungary visegrádi konferenciáján járt. Az előző időszak eredményeiről, illetve az év második felében várható költésekről és piacra trendekről Nagy Sándor, az E-commerce Hungary elnöke mellett beszélt Várkonyi Balázs, az Extreme Digital-eMAG vezérigazgatója, Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója, Palocsay Géza, az Adevinta ügyvezető igazgatója. Hunyady Beatrix, az Euronics marketing vezetője, Tóth Veronika, az Auchan Magyarország stratégia és transzformáció igazgatója és Kanyó Roland, a DM Kft. marketing és PR menedzsere. Balázs Attila, a GLS Hungary Kft. értékesítési vezetője pedig arról számolt be, hogy a logisztikai szolgáltatók hogyan élték meg az elmúlt időszakot és milyen fejlesztéseket valósítottak meg.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti az RTL Klubon szombat délelőtt 10:40-től, vagy az RTL Moston ide kattintva.