- Hirdetés -

Megújult hullámok – így változott a rádiós piac

|

- Hirdetés -

Több rádió zenei és tartalmi kínálata is felfrissült az elmúlt egy évben, valamint a sales house-oknál is jelentős átrendeződés történt. A rádiós reklámpiacot megtépázta a járvány, de a megkérdezett szakemberek optimisták az idei évvel kapcsolatban.

Tavaly tavasszal a koronavírusjárvány első hulláma a rádiós reklámpiacra mérte az egyik legnagyobb csapást a médiapiacon belül, a tavaszi mélypontot követően csak lassan rázódott helyre a rádiós reklámköltés. Ugyanakkor médiafogyasztási szempontból egyáltalán nem áll rosszul a rádió, a hallgatottsági adatok alapján még jól is jöttek ki a járványhelyzetből.

A tavalyi év utolsó negyedévében napi szinten 5,59 millióan hallgattak rádiót, legalább hetente pedig 7,48 millióan kapcsolódtak bele valamelyik adó műsorába. Ez azt jelenti, hogy a 15 év feletti lakosság 67 százaléka naponta rádiózik, heti rendszerességgel pedig 90 százalék hallgat rádiót. Ráadásul ez a tavalyi harmadik negyedévhez, valamint 2019 utolsó három hónapjához viszonyítva is növekedést jelent.

Egy kézben

Az idei év egy újdonsággal kezdődött a rádiós piacon, ugyanis az Atmedia értékesítési portfóliója a közszolgálati rádiókon felül a Radio Factory által működtetett három adóval, a Retro Rádióval, a Rádió1-gyel és a Best FM-mel bővült. „Naponta a 15 évnél idősebb magyar lakosság 55, heti szintet a 79 százalékát érjük el a rádiókkal” – ecsetelte a piaci részesedésük mértékét Galavics András, az Atmedia rádiós divízió és kereskedelmi vezetője.

A szakember ezt lehetőségnek is tartja, ugyanis szerinte a rádió sok évtizede a médiapiac mostohagyerekének számít. „Ezért is tekintjük küldetésünknek a rádiók reklámpiaci részesedésének növelését. A rádió erejének bizonyítására folyamatosan készítünk kutatásokat és esettanulmányokat” – tette hozzá.

Fiatalodó piacvezető

Az elmúlt nyár egyik nagy eseménye volt, hogy Bochkor Gábor másfél éves szünet után visszatért a rádiós piacra. Azóta a Retro Rádión Lovász Lászlóval közösen vezetik a Bochkor című reggeli műsort. Ezzel együtt érezhetően megújult a piacvezető adó zenei kínálata. Az oldies rádióként indult adón egyre több zene jelent meg a 90-es évekből, valamint a 2000-es elejéről. Bochkorékon kívül feltűnt a műsorvezetőik között Abaházi Csaba és Vágó Piros is. „Szerencsére azt mondhatom, hogy mindez nagyon kedvező változást hozott magával a hallgatók számában. Amikor nem egészen egy évvel ezelőtt átvettük a rádiót, ezek az adatok nem voltak túl fényesek. A megújulás és a zenei finomhangolás következtében azonban nemcsak megállt a hallgatottság csökkenése, hanem erős növekedésnek indult, és ma már másfél millió ember tart napi szinten a Retro Rádióval” – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a tavaly áprilisban kinevezett programigazgató, Sivák Péter.

A Rádió1-nél is volt újrapozicionálás, ennek kapcsán azt idézi fel Sivák Péter, hogy a zenei adó hallgatottsága tavaly tavasszal nem érte el a napi egymilliót. Ehhez képest 2020 utolsó három hónapjában már naponta 1,2 millió hallgatójuk volt, és a harmadik negyedéves adatokhoz képest egy helyet javítva megelőzték a Petőfit, ennek köszönhetően a Rádió1 a hallgatottsági toplista második helyén áll.

Változások a Slágeren

A hallgatottsági adatok szerint a Retro, Rádió1, Petőfi és Kossuth négyes után a Sláger FM éri el a legmagasabb hallgatottságot. A tavalyi év utolsó negyedévében napi 298 ezer hallgatójuk volt országosan, pedig csak egy fővárosi frekvenciával rendelkeznek. A budapesti piacon 128 ezret tett ki a napi elérésük, amivel fej-fej mellett álltak a Petőfivel. Az elmúlt időszakban a Sláger zenei kínálatát is felfrissítették.

„Igyekszünk olyan műsorkínálatot létrehozni, ami az összes versenytársától megkülönbözteti a Sláger FM-et. A zenei repertoárunkba már régóta beletartoznak a 2000-es évek legnagyobb slágerei. Emellett, kihasználva az országos rádiókkal szembeni előnyünket, helyi tartalmakkal, helyi információkkal látjuk el a vételkörzetünkben élőket” – vázolja fel a helyzetüket Ürge Dezső, a Sláger FM ügyvezető igazgatója.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....