- Hirdetés -

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

|

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok, az idei év viszont jobban indult, az ősszel kapcsolatban pedig még nem lőttek el minden puskaport. Kiemelte azt is, hogy a Való világ rekordot hozott az RTL+ életében, de a labdarúgó-Bajnokok Ligája még nagyobb durranás lesz, és erősen bíznak abban, hogy megtérül majd ez a befektetés. Hangsúlyozta továbbá azt is, hogy nagy szükség lenne egy komolyabb piaci összefogásra a digitális gigacégek ellen, de lehet, hogy ennek az ideje csak akkor jön el, amikor már mindenkinek eléggé fájni fog.

- Elmar Heggen, a RTL Group operatív igazgatója és vezérigazgató-helyettese veled közösen adott egy nagyinterjút a portfolio.hu-nak, és abban azt mondta, hogy „hiszünk a konszolidáció szükségességében”. Te látsz-e olyan céget a piacon, amit érdemes lenne megvenni? Magyart vagy nemzetközit, televíziós vagy médiatársaságot?

- Olyat kérdezel, amire egy jó üzletember nem válaszol direktben. Mégpedig azért nem, mert üzleti titkokat árulna el, amivel rontaná a tárgyalási pozícióját. De menjünk vissza picit az időben. Ha az elmúlt kilenc évet nézed, ez már elkezdődött 2015-ben. Mi ugyanúgy benne voltunk az Origo vásárlási tenderében, mint sokan mások. Vagyis mi már akkor is hittünk a konszolidáció erejében. A következő dolog, amit be is jelentettünk, az a Central Médiacsoport digitális részlegének a megvásárlása volt nem sokkal később. A versenyhivatal viszont az utóbbit nem hagyta jóvá. Egyébként az ügyben még mindig zajlanak perek. Nyilván azóta megváltozott a piac és megváltoztak ezek a cégek is, úgyhogy nem azt szeretném sugallni, hogy ezek a vállalatok továbbra is a konszolidáció tárgyai lehetnek. Folyamatosan monitorozzuk a piacot különböző kisebb és nagyobb médiaipari – horizontális és vertikálisan kapcsolódó – cégekkel kapcsolatban, és természetesen ha olyan vállalatot vagy vállalatokat találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk. Azt is el tudom mondani, hogy az elmúlt két évben több ilyen is volt. Mivel azonban nem végződtek sikerrel, nem számoltunk be róluk.

- Ezek inkább nemzetközi cégek voltak, vagy inkább magyarok?

- Is-is.

- Az idén jön a Bajnokok Ligája, a legtöbb mérkőzés, és gondolom, a legizgalmasabb meccsek nagy része a streamingplatformon lesz a következő három évben. Mekkora pluszbevételt reméltek ettől? Ezt azért kérdezem, mert óriási befektetésről van szó. Az MTVA 2021-ben három évre közel 7 milliárd forintért vásárolta meg a BL közvetítési jogait.

- Megint olyan dolgot kérdezel, amit úgy hívnak, üzleti titok. Tudom, hogy mindenki erre kíváncsi, tehát megértem a kérdésedet, félre ne értsd, de ezek olyan számok, amiket soha nem fogunk a sajtó és a versenytársak orrára kötni. Ez a beruházás a nemzetközi példák alapján jött létre, és erősen bízunk abban, hogy ezen időszak alatt megtérül a befektetés.

- Hány előfizetője van most az RTL+-nak? Legutoljára 280 ezres számot adtatok ki. De félek, hogy lehet, már megint egy üzleti titokra kérdezek rá.

- Így igaz. Én tudom ezeket a számokat. Egyébként pedig tulajdonosi döntés volt, hogy nem kommunikálják a helyi piacokra vonatkozó adatokat, és ezt be is jelentették a legutóbbi éves jelentésükben. Annyit mindenesetre el tudok neked mondani, hogy elégedettek vagyunk a platform számaival.

- Most napi 24 órában fut egy realityműsor. Ez mekkorát dobott az előfizetői számon?

- A Való világ indulása rekordot hozott a napi feliratkozók számában. Óriási az érdeklődés, és időarányosan nagyobb a megtekintési óraszáma, mint a legutóbb futó szériának.

- A Bajnokok Ligája megdönti ezt a rekordot?

- Biztos vagyok benne.

- És mennyire lesz erős az RTL hagyományos lineáris tévéje 2024-ben? Azért kérdezem, mert picit úgy tűnt, mintha a nagy befektetések miatt 2023 nem úgy sikerült volna, ahogy az elmúlt évek…

- Bocsánat, hogy beleszólok a kérdésedbe, de az nem a befektetések miatt nem sikerült úgy, hanem azért, mert a műsorok nem voltak elég jók. Hiába növekedett a lineáris kontentbefektetésünk összege 2022-ről 2023-ra, egyszerűen nem találtuk el a nézők ízlését. Aztán kicsit átgondoltuk a műsorkészítési és -választási stratégiát, amiről Kolosi Péter tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes többször is beszélt már, ezek pedig meghozták az eredményeket. Elsősorban Az Árulókról és a Sztárboxról beszélek. Az idei első negyedév pedig azt hiszem, megmutatta azt is, hogy képesek vagyunk újra megtalálni a nézői ízlést. Az első negyedévben az RTL minden hónapban piacvezető volt, illetve a kábelcsatornáink is jó teljesítményt mutattak, így elég magabiztosan tartjuk a kellően nagy piaci pozíciónkat. Néhány hete indult az Ugrás, majd a The Floor. Egy évvel ezelőtt még csak gondolkodtunk a kvízshow-kban, aztán ezek az idén már képernyőre is kerültek. Ezekből is látszik, hogy képesek vagyunk megújulásra. Sokkal rövidebb idő alatt, mint korábban. Ez viszont azt is jelenti, hogy a jól bejáratott műsorok életciklusának a figyelése sokkal stratégiaibb tevékenység lett. Az pedig, hogy a TV2 és az RTL között mindig is zajlik egy nézettségi rivalizálás, ahogy több éve mondjuk, a nézőknek a legjobb. Továbbra is azt állítom, hogy ennyiféle produkciót és ennyi műsort szinte egyetlen európai televíziós piacon sem mutatnak be, mint Magyarországon. Ebből mind a két csatorna kiveszi a részét. Hogy ez meddig fenntartható, azzal kapcsolatban már vannak kétségeim, de erről is régóta beszélünk. Az őszi szezonnal kapcsolatban is mondtunk már nagyon sok dolgot, hogy mi minden lesz, de még nem lőttünk el minden puskaport. Mindenesetre szerintem már így is jól látható, hogy elég erős őszt tervezünk, és bízunk benne, hogy az idén jobban eltaláljuk a nézői igényeket.

- Az első 19 hétből főműsoridőben 18–49-ben tizenegyszer nyert az RTL, 18–59-ben pedig, amit ti nem preferáltok annyira, eggyel többször, tizenkétszer. Ez elég jó?

- Szerintem igen.

- Úgy is, hogy hosszú évekig úgy tűnt, hogy csak egy játékos van a pályán? Szinte mindig ti nyertetek.

- De erre mondom azt, hogy megváltozott a versenypálya, és ez így normális. Panaszkodni felesleges. A versenyben részt kell venni, és használni kell az ott megadott eszközöket. A jelenlegi versenyben mi az idei eredményeinket nagyon jónak tartjuk.

- Több idei szakmai eseményen is újra felmerült, hogy kellene valamiféle összefogás, partnerség a nagy piaci szereplők között. Ezt én nagyjából 20 éve hallgatom, de eddig nem sok minden történt. Van erre most reális esély?

- Teljesen egyetértek veled. Húsz éve együtt hallgatjuk a konferenciákon ezeket a nagy mondatokat. És hogy ez valaha megvalósul-e? Hát nekem is vannak kétségeim, de a piaci pozíciómnál fogva hinnem kell benne. Folyamatosan arról beszélünk, hogy a digitális reklámpiacot megeszik a nemzetközi szereplők. Tökéletesen látszik, hogy a lokális digitális piac növekedése megtorpant a nemzetközihez képest. Kézenfekvő lenne, ha valamiféle adatszövetséget tudnának kötni a piaci szereplők, függetlenül attól, hogy hol állnak tulajdonosi körben vagy tartalomban. Ez egy adat game. Egyetlen hazai piaci szereplőnek sincs olyan adatmennyisége, amivel egy nemzetközi szereplővel fel tudja venni a harcot, A másik tendencia, amiről folyamatosan beszélnek az ügynökségek és az ügyfelek, hogy egyre kevesebb döntés születik Magyarországon. Márpedig ha a lokális piaci szereplők nem tudnak közös ajánlatokat adni, közös megjelenéseket nyújtani a nemzetközi hirdetőknek, akkor egyszerűen ki fogunk maradni azokból a médiatervekből, amikben benne kellene lennünk. Jó példa erre a német piac, ahol nemrég a két legnagyobb versenytárs kötött erre egy nagy együttműködést. Mi több szakmai fórumon is jeleztük már ezt, de még nem láttunk erre nyitott szereplőket a hazai piacon. Szerintem akkor jön majd el az összefogás ideje, amikor már mindenkinek kellően fáj, miközben mennyivel okosabb lenne a piac, ha tanulna mondjuk a nemzetközi példákból.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató Top 50-es lista is, melynek élén Vidus Gabriella végzett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...