A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor második helyezettje. A Szerencsejáték Zrt., kereskedelmi igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy mi volt számára az eddigi legnagyobb szakmai kihívás, min dolgozik csapatával a Szerencsejáték Zrt.-nél és elárulta azt is, hogy milyennek kellene lennie szerinte a jövő marketingesének.
- Mi az első emléked, ami eszedbe jut azokból az időkből, amikor elkezdted a szakmát?
- Gyakornokként kezdtem egy távoli galaxisban, sok-sok éve az egyetemi éveim alatt egy élelmiszeripari multinál. Az első emlékek egyike, hogy a marketingen dolgozó idősebb munkatársak ölre menően versenyeztek, kinek van több túlórája, amit elég szórakoztatónak találtam 21 évesen.
- Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?
- Lehetőséget ad nekem az önkifejezésre és megvalósításra. A több mint két évtized alatt, amit a szakmában töltöttem, szinte alig tudok olyan napot, amikor ne kedvvel és energiával mentem volna be a munkahelyemre. Végigjártam a szakmai karrierépítés lépcsőit a gyakornoki munkától a vezetői szintig különböző iparágakban saját erőmből, és a mai napig úgy érzem, hogy nem vagyok rest tanulni a folyamatosan fejlődő technológiai megoldásokról, trendekről.
- Mi volt eddig a legnagyobb szakmai kihívás számodra és miért?
- Tíz éve kaptam meg a lehetőséget, hogy az akkor létrejött új ICT-vállalat, a T-Systems Magyarország márkáját felépítsem újonnan érkezett vezetőként. A Magyar Telekom több hazai cégből gyúrta sikeresen össze az új rendszerintegrátor vállalatot, és az akkori mérések alapján a legértékesebb B2B ICT-márkát sikerült pozicionálnunk, amely a releváns célcsoportjaiban erősebb értéket ért el az anyavállalatnál is.
- Mi az, amit egyszer mindenképp szeretnél megvalósítani, elérni a szakmádban?
- A karrierem egy új szakaszba lépett, mivel a marketingterület mellé megkaptam a hazai legnagyobb értékesítési hálózat irányítását a nemzeti lottótársaságnál. Erősen hiszek a kereskedelem és a marketing integrált megközelítésében. Csapatommal most dolgozunk egy új hűségprogram- és kapcsolódó CRM-rendszer-fejlesztésen, amellyel szeretnénk új szintre emelni a felelős ügyfélélményt az iparágban az öt és fél millió játékosunk számára.
- Milyennek kell lennie a jövő marketingesének? Milyen képességek, készségek kellenek a sikerhez?
- A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában. A jövő szakembere ismeri a szélesebb, globális szabályozási, társadalmi, gazdasági környezetet és annak változásait, majd integrálja azokat a saját munkájába. Adatvezérelt módon működik, és munkájának az eredményét megfelelő mutatókkal, KPI-okkal be tudja mutatni a felső vezetésnek.
- Mit tanácsolsz a fiatal marketingeseknek?
- Amikor én kezdtem a pályafutásomat, egy sokkal merevebb rendszerben kellett dolgoznunk. Akkor lehettünk sikeres pályakezdők, ha viszonylag csendben belesimultunk a nagyvállalati hierarchiába. Azt javaslom a mai pályakezdőknek, hogy ne adják fel magukat, és inkább az őket körülvevő rendszert próbálják megváltoztatni, minthogy a saját elképzeléseikről mondjanak le. Legyenek bátrak.