A független P3 Communications tanácsadó cég mérései alapján a Magyar Telekom mobilhálózata harmadszorra is a legjobb összesített eredményt érte el a hang- és az adatszolgáltatások terén is a hazai mobilszolgáltatók közül. A maximális 1000 pontból 914 pontot szerzett a szolgáltató, ami 48 ponttal több, mint a második helyezett szolgáltató pontszáma. Az augusztusban elvégzett mérések során minden kategóriában – hang, adat és megbízhatóság – a Telekom hálózata tudta a legjobb eredményt felmutatni.
Az idén augusztusban két héten keresztül folyó átfogó felmérés során a független P3 Communications* tanácsadó cég a hazai mobilhálózatok széles szolgáltatási spektrumát – például a hanghívás sikerességet, a beszédminőséget, a le- és feltöltési sebességet, a webböngészést – felölelő vizsgálatának célja az volt, hogy az ügyfél szemszögéből mérje fel a szolgáltatók mobilhálózatainak minőségét. A beszéd-, és adathasználati szempontokra vonatkozó mérések mellett idén már a közvetlenül az ügyfelek telefonjáról származó hálózatminőségi és megbízhatósági adatokat is felhasználták a kiértékelés során.
A Magyar Telekom először 2015-ben, a P3 communications Mobile Benchmark Hungary 06/2015-ös felmérése során szerezte meg a „Best in test” minősítést 895 pontos eredménnyel.
* A P3 nemzetközi menedzsment tanácsadó, támogató és ipari megoldásszállító cég évek óta végez benchmark méréseket világszerte számos nagy mobilszolgáltató csoport, így a Deutsche Telekom mellett a Vodafone és az Orange számára is.