- Hirdetés -

Megvan a webshopok toplistája, élen az eMAG-Extreme Digital

|

Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal az eMAG-Extreme Digital végzett az élne a GKID (korábban GKI Digital) legnagyobb forgalmú online kereskedőket bemutató rangsorában. Az FMCG szektorban a Tesco nyert, a tisztán magyar tulajdonú e-kereskedők között az Euronics lett az első.

Tavaly a magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. A TOP15 kereskedő forgalom tekintetében már a teljes online kiskereskedelmi piac 43%-át képviseli (ez két százalékpontos emelkedés a tavalyi mezőny piaci súlyához képest). Ezzel minden online elköltött 100 forintból 43 forintot a TOP15 online áruház valamelyikében hagytak ott a magyar vásárlók 2021-ben.

A magyar online kiskereskedelmi piac – leginkább a pandémia hatására történt – koncentrálódását jelzi, hogy a TOP10 forgalmi súlya is tovább erősödött: 36%-ról 39%-ra. A 2021-es online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője ezúttal is az eMAG-Extreme Digital lett. A piacvezető vállalat súlyát jelzi, hogy saját piactere, az eMAG Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnánk.

A dobogó második fokára – története során először, egy helyet javítva – a cseh Alza került. A 2021-es eredmények alapján, az idei eTOPLISTA harmadik helyén a Media Markt online áruháza végzett.

A negyedik helyezett a Tesco lett, az üzletlánc egyben a legnagyobb szereplő az online FMCG piacon. Idén ismét az ötödik helyre került a Telekom, a vállalat egyben az ország legnagyobb online mobil és tablet értékesítője is.

A 15-ös mezőny legnagyobb fejlődése a Kifli.hu-hoz köthető: a cseh online élelmiszeráruház a tavalyi listán még a 12. helyen szerepelt, de a sikeres piaci terjeszkedésének köszönhetően a mostani – 2021-es adatokon alapuló – rangsorban már a hatodik helyre ugrott fel, ezzel az online FMCG kereskedők mezőnyében közelebb került a 4. Tesco-hoz. A TOP15 újonca idén a 14. helyen debütáló pepita.hu, amely hibrid (saját és piacteres) értékesítési modelljével néhány éven belül akár az eMAG Marketplace kihívója is lehet.

 

Hasító FMCG

Az FMCG termékkategória internetes értékesítési forgalma 2021-ben 53,7%-kal nőtt Magyarországon: ezzel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül, miközben a negyedik legnagyobb online területté is vált a maga bruttó 118 milliárd forintos forgalmával.

 

A szegmens 2021-ben nem csak forgalom, hanem kínálat és szolgáltatási paletta terén is sokat fejlődött, mára nem csak a kereskedők, hanem az üzleti modellek is versenyeznek egymással: az áruházi kínálatra épülő „hagyományos” modell mellett egyre hangsúlyosabb a gyorskereskedelmi, dedikált online kínálatra épülő kiszolgálás is. Az áruházi háttérre alapozó működési logikát a listát vezető Tesco mellett az Auchan, valamint a Spar képviseli, míg a gyorskereskedelmi működés éllovasa a Kifli.hu, valamint a foodpanda. Utóbbi tavaly nevet váltott és a készétel kiszállítás mellett 2020 vége óta a kiskereskedelemben is saját online kínálattal van jelen (a foodpanda esetében a sorrend meghatározásakor a készétel kiszállítás forgalmát nem vettük figyelembe, kizárólag az FMCG termékekét).

A drogérialáncok közül a Rossmann is elindult a maga gyorskereskedelmi szolgáltatásával, így már ők is ki tudnak szolgálni akár néhány órán belüli igényeket is. Az online FMCG mezőny legrégebbi és egyben egyedüli 100%-ban magyar tulajdonú tagja a GRoby.

A legnagyobb magyarok

Az e-kereskedelem növekedésével együtt, a magyar piacon évről évre egyre meghatározóbb a külföldi cégek fölénye. A régión belül a német, cseh, lengyel és román e-kereskedők is előszeretettel választják stratégiai szempontból fontos piacnak a magyart. A környező országok ismert kereskedői, a sokszor fejlettebb piaci környezetből érkezve könnyen válhatnak sikeres szereplőkké a magyar piacon is. Az eTOPLISTA idei mezőnye is ezt a mintát támasztja alá. Épp ezért még nagyobb eredmény, ha egy ilyen nemzetközi ligában a magyar hátterű, sőt akár 100%-ban magyar cégek is helyt tudnak állni.

 

Az online értékesítés terén tapasztalható piaci koncentrálódás egyértelműen a szélesebb termékkínálattal futó, vagy nagyobb kosárértékű kereskedőnek kedvez, ezért ebben a mezőnyben egyre nehezebb igazán nagyra nőnie a gyakran szakosodás, specializálódás mellett döntő magyar online kereskedőknek.

Bár a GKID adatbázisában több mint 35 ezer magyar webáruház szerepel, közülük bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalommal alig több mint tíz cég rendelkezik a magyar mezőnyben. Az összesített mezőny legnagyobb, 100%-ban magyar tulajdonosi hátterű cége az Euronics, mely a 2021-es eredményeivel az összesített mezőny 7. helyezését érte el.

Második helyre – az egyik legrégebbi magyar webáruház – az Aqua került, melynek tulajdonosa Polgár Norbert és Lusánszki-Bezeg Katalin. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a számítástechnikára specializálódott, 2004-ben indult iPon került. A cég a magyar piacon elért eredményei mellett további öt másik ország online piacán van jelen lokalizált értékesítéssel, ezzel az egyik legambiciózusabb nemzetközi terjeszkedésű vállalat a mezőnyben. Két tulajdonosa Pap Zoltán és Parádi András.

A legnagyobb forgalmú online kereskedők 2021-es rangsora:

eMAG-Extreme Digital

Alza.hu

MediaMarkt

Tesco

Telekom

Kifli.hu

Euronics

Aqua

iPon

Libri-Bookline

Decathlon

Auchan

Praktiker

pepita.hu

220volt

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...