- Hirdetés -

Megvan az új tech szupererő

|

- Hirdetés -

A negyedik születésnapját ünneplő Technológiai Oktatásért Alapítvány eddig 1777 fiatalt bátorított a technológiai területről alkotott negatív sztereotípiák leküzdésére. Ingyenes Skool foglalkozásaik hatására a lányok közelebb kerültek az informatika világához és jobban elhiszik magukról, hogy ezen a területen ők is lehetnek sikeresek.

Bugir Zsófi Skool diáklányként négy éve vett részt a Skool első foglalkozásán. Ma már a technológiai alkotást tartja a szupererejének. A Skoolban elsajátított „bármire képes lehetsz” szemléletmód ösztönözte a gazdaságinformatikai pályára. „Hiszem, hogy ez a szupererő bárki által elsajátítható, csak bátorság és kitartás kell hozzá” – tette hozzá Zsófi, aki mára már tech karrierjét építi és Skool mentorként maga is bátorítja a lányokat.

Az élményalapú oktatás a tech szektor mentőöve Magyarországon 30.000 betöltetlen informatikai állás van, miközben az informatikai területen dolgozó nők aránya 10% alatti. A jelenség hátterében állhatnak az erős nemi sztereotípiák, a kulturális akadályok, a programozás oktatásának hiánya és az alacsony önértékelés. A Skool projekt élményalapú oktatási módszerével sikerélményt ad a lányoknak. Kreativitásra és egyedi ötletekre ösztönző foglalkozásaik hatására a lányok a programozást örömteli tevékenységként élik meg. Az alapítvány 2017 őszén végzett felmérése szerint a lányok 93%-a szerzett sikerélményt a foglalkozások során, ami szoros összefüggésben van a lányok magabiztosságával is. A Skool hatására az informatikával kapcsolatos szakmák bekerültek a továbbtanulási terveik közé. A válaszadó lányok 64%-a a foglalkozás óta is végez valamilyen programozással kapcsolatos tevékenységet, 92%-uk pedig potenciális karrier-lehetőséget lát a tech szektorban. A személyes bevonódást segíti, hogy a foglalkozásokon résztvevő 8-18 éves Skool lányok (Skooleek) sikeres tech vállalkozásoknál vendégeskedve a fejlesztőkkel is beszélgethetnek.

„A lányok partnercégeinken keresztül megismerkedhetnek a fejlesztőkkel és az ágazat női szereplőivel, akik példaképként segítik a lányok karrier-választását” – mondta el Guzsaly Péter, a Skoolt létrehozó Technológiai Oktatásért Alapítvány operatív igazgatója

A digitális világban nincsenek határok

Az alapítvány 2017-ben indított legújabb projektje gyermekotthonokban élő, hátrányos helyzetben lévő fiatalokat céloz meg. A projekt első éve a nemzetközi Google csapat támogatásával valósult meg, amelynek köszönhetően a KódKlub 8 budapesti és vidéki gyermekotthonba és több, mint 150 gyermekhez jutott el. A 10 hetes ingyenes foglalkozásokon tanultak segítik a fiatalok továbbtanulási és elhelyezkedési esélyeit a technológiai szektorban.

További tervek A Skoolos lányok (Skooleek) egy része már sikeresen elhelyezkedett a tech szakmában, vagy a munkaerőpiac egyéb területén. Az alapítvány a Z-generációs fiatalok érdeklődéséről és igényeiről szerzett tapasztalatokat kamatoztatva szeretné a Skooleek jövőjét segíteni egy ősszel induló programmal.

A KódKlub célja, hogy minél több hátrányos helyzetben lévő fiatal számára megadja a lehetőséget, hogy olyan hasznos, 21. századi ismereteket szerezzenek a technológia területén, mely a jövőjüket támogatja. A projekt folytatásához újabb partnerek bevonását tervezik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA