A 2023-as Golden Drum Fesztivál a Mastercard által támogatott Golden Drum Díjátadó ünnepséggel zárult október 10-én. A zsűri tagjai 50 Bronze Drum, 37 Silver Drum, 29 Golden Drum és 12 Grand Prix díjat osztottak ki különböző csoportokban és kategóriákban.
(kiemelt fotón: az idei Golden Drum győztesek, forrás: Golden Drum, fotós: Žiga Intihar)
Az Agency of the Year rangos címet a LePub kapta meg, a Network of the Year elismerést pedig a legtöbb összegyűjtött pont alapján a McCann Worldgroupnak ítélték. A Mastercard hagyta a legemlékezetesebb nyomot a zsűriben, ezzel kiérdemelte a Brand Grand Prix elismerést. Marcin Sosiński és McCann Poland a "Where to Settle" kampány kreatív igazgatói érdemelték ki az Creative Director of the Year rangos címet, amelyet idén az Elan támogatott.
A pozsonyi THIS IS LOCCO kapta meg az Independent Agency of the Year címet, amelyet az Allfred.io támogatott. Az izraeli Mud production ügynökség nyerte el a Production Agency of the Year díjat, míg Digital Agency of the Yea címet az MRM Romania kapta. Idén debütált az Media Agency of the Year elismerés, amelyet a BH Telecom támogatott. A díjat első alkalommal az UM Romania kapta.
Az összes zsűritagot tömörítő bizottság a lokális szellemiséget bemutató helyi gyártású munkákat elismerő Best of Genius Loci díjat a McCann Polandnak ítélte oda a "Where to Settle" című, Mastercard ügyfelük számára készült munkáért. A Telemach Slovenia által támogatott Best of Social Good és Game Changer díjat végül nem adta át a zsűri.
A bosznia-hercegovinai Via Media lett az adriai régió legsikeresebb ügynöksége. A Zavarovalnica Triglav által támogatott Adriatic Agency of the Year díjat a „Bingo’-val nyerték el.
Újabb tagot köszönthettünk Catalin Dobre (a McCann Worldgroup Romania társ-vezér- és kreatív igazgatója, valamint a McCann közép-európai divíziójának kreatív igazgatója) személyében a Golden Drum Hall of Fame-ben. Ezzel csatlakozott azon kreatív elöljárók megbecsült csoportjához, akik nemcsak inspirálták, hanem jelentősen befolyásolták a kreativitás világát.
A Slovenian Tourist Organization által támogatott Young Drummers Competition feladatára a legjobb kreatív megoldás a "When it's a Match!" lett. A nyertes alkotás, amelyet Paul Schneider készített, a Schneider.Studio-től érkezett, az örményországi Jerevánból.