- Hirdetés -

Megvannak a legjobb munkahelyek

|

Tovább csökkent a dolgozói elkötelezettség Magyarországon, miközben a Legjobb Munkahelyek egyre jobban kiemelkednek az átlagból – derül ki a Kincentric Legjobb Munkahelyek Program felmérésének adataiból. A kutatás rávilágít, hogy az erős munkavállalói elkötelezettséghez három dolog elengedhetetlen: a szervezeti agilitás, a tehetségfókuszú gondolkodás és az elkötelező vezetők. Ezek egysége nagymértékben hozzájárul az üzleti eredményességhez. A program közel két évtizede ad hiteles képet azoknak a vállalatoknak, akik az üzleti sikeresség érdekében mérik és tudatosan építik, alakítják munkavállalóik elkötelezettségét, élményét. Idén hét vállalat került a legjobbak közé.

Globális viszonylatban növekszik, Európában 60%-on stagnál, míg itthon továbbra sincs megállás: a dolgozói elkötelezettség már 4 éve folyamatosan csökken. Idén újabb 1%ponttal alacsonyabb, mint tavaly (2019-ben 60%). Mindeközben a magyarországi Legjobb Munkahelyek elkötelezettsége tovább nő, az elmúlt évhez képest 8%pontot emelkedett, így náluk már átlagosan 82%-os az elkötelezettség. Egyre nagyobb a szakadék az átlag és a legjobbak között, ez derült ki a Kincentric Legjobb Munkahelyek Programjában megkérdezett 20 000 munkavállaló válaszaiból.

A Legjobb Munkahelyeken a munkavállalók 46%-a erősen elkötelezett, míg az átlagos cégek esetében ez a kollégák kevesebb, mint negyedére igaz. Az erősen elkötelezettek sokkal többet hajlandók tenni a vállalatért, mint a csak mérsékelten elkötelezett kollégáik. Az ’egy hajóban evezünk’ analógiát használva az erősen elkötelezettek azok, akik teljes erőbedobással és lelkesedéssel dolgoznak a cég érdekében: rájuk lehet leginkább számítani az üzleti eredmények szempontjából, hiszen nagyobb erővel és jó irányba húzzák a hajót, vagyis a céget. A Legjobb Munkahelyek húzóereje az erősen elkötelezettek nagy arányát jelenti a szervezetben, – és náluk szinte minden felsővezetőről elmondható az erős elköteleződés.

„A munkavállalói élmény fejlesztése az egyik kulcsa az elkötelezett munkavállalói bázisnak, éppen ezért érdemes stratégiai szinten megközelíteni azt a kérdést, hogy hogyan érzik magukat a kollégák a munkavállalói életciklus különböző állomásain. Felméréseink igazolják, hogy az első időszakban szerzett negatív élmények nagy mértékben hozzájárulhatnak a vállalat korai elhagyásához. A Legjobb Munkahelyek esetében azt látjuk, hogy ők nagy hangsúlyt fektetnek a frissen belépettek úgynevezett onboarding időszakára, így a beillesztésük során már az első hat hónapban is magasan tudják tartani a munkatársak elkötelezettségét (90%), és ez később sem csökken olyan mértékben, mint az átlagos magyar munkahelyeken. A velünk hosszabb távon is együttműködő vállalatok – a munkavállalói életciklus többi szakaszát is figyelembe véve – tudatosan és folyamatosan törekednek arra, hogy magas elkötelezettségű szervezeti kultúrát építsenek, mert tudják, hogy az elkötelezett munkavállalók hosszútávon terveznek, ők a vállalat jó hírnevének leghitelesebb szószólói, és aktívan hozzájárulnak a vállalat üzleti céljainak eléréséhez” – mondta Pék Eszter, a Kincentric Legjobb Munkahelyek Program vezetője.

Az üzleti siker titka a vezetői elkötelezettség

A felmérés rávilágított, hogy az üzleti siker sarkalatos pontjai a vezetői elkötelezettség, a kommunikáció, és a vezetők emberközpontúsága. Bár a magyarországi munkahelyek felsővezetése jellemzően (85%-ban) elkötelezett, a Legjobb Munkahelyeknél ez szinte mindenkire (95%) elmondható, és náluk még a középvezetők is elkötelezettebbek (90%), mint az átlagos munkahelyek felsővezetői. Ez azért is fontos, mert a középvezetői elkötelezettség szintje jelentős befolyással van a munkatársakéra. Az átlagos munkahelyek vezetőit a legnagyobb kritika az emberközpontúságuk és kommunikációjuk tekintetében érte. Náluk csupán alig minden második munkatárs gondolja úgy, hogy a felsővezetés a vállalat legértékesebb erőforrásaként bánik velük, és mindent megtesz azért, hogy a fontos ügyekről tájékoztassák őket. A legjobbak viszont ezeken a területeken is tudtak még tovább fejlődni, vagyis az látszik, hogy az átlagos munkahelyek és legjobbak között egyre nagyobbra nyílik az olló.

A Legjobb Munkahelyek magasan az átlag fölött

A legjobbaknál nagy pozitív változás látható abban a tekintetben ahogyan a felsővezetés a szervezeti változásokat kezeli, ahogy a céget vezeti (+11% pont), és amennyire a munkatársak értik cégük küldetését (+18% pont). Az átlagos magyar munkahelyekhez képest a legnagyobb különbséget (23-26% pontos növekedést) az emberközpontúság témájában, a jól teljesítők számára biztosított karrier lehetőségekben, a célok elérését támogató szervezeti felépítésben, a felsővezetés által megmutatott lelkesítő jövőképben érték el. A legnagyobb növekedést pedig – közel 30 százalékpontot – a szervezet tehetségvonzó képességével és megtartó erejével kapcsolatos percepciók mutatják. A Legjobb Munkahelyek munkatársai azt látják, hogy a számukra biztosított technológia révén a legtöbbet hozhatják ki magukból, és van lehetőségük tanulni, fejlődni.

Kincentric Legjobb Munkahely lett az 50-250 főt foglalkoztató cégek között:

HARTMANN-RICO Hungária Kft.

Hilti Hungária Kft.

HRP Europe Kft.

WHC Cégcsoport

A 250 és 1000 fő közötti cégek Kincentric Legjobb Munkahelyei:

EuroFamily

JYSK Magyarország

Az 1000 főnél többet foglalkoztató cégek közül Kincentric Legjobb Munkahelyek elismerést vihetett haza:

Provident Pénzügyi Zrt.

„Ahhoz, hogy egy szervezet a munkatársai túlnyomó többségének magas elkötelezettségét tudja elérni, fontos és megkülönböztető elemek az agilitás, a tehetségfókusz és az elkötelező vezetés. Ezeket a területeket kiemelkedően vizsgáljuk a globális Legjobb Munkahelyek Programban. Egy agilis szervezetben a munkatársakat erős, közös jövőkép elérése vezérli. Folyamatosan és rugalmasan reagálnak az ügyfelek változó igényeire, házon belül befogadó, sokszínűségre építő kultúrát alakítanak ki, amiben az eltérő háttér és nézőpont érték, és a véleménykülönbségre építő elemként tekintenek. A kiemelkedő munkáltatóknál a közvetlen vezető rendszeresen elismeri az egyén erőfeszítését, támogatja a fejlődésben rendszeres visszajelzésekkel és emellett lehetőséget biztosít a kísérletezésre, új dolgok kipróbálására, önmegvalósításra is. Ezzel is támogatva, hogy az innováció folyamatosan jelen legyen a szervezet életében tudva azt, hogy a hibák szükséges velejárói a fejlődésnek. Akik idén már nem először nyerik el a Legjobb Munkahelyeknek járó elismerést ezeken a területeken fejlődnek leginkább a program globális módszertanára építve. A Legjobb Munkahelyek Program 19 éve egyedülálló módon támogatja az üzleti vezetőket abban, hogy az elkötelezettség fejlesztéséhez kapcsolódó döntéseiket valóban adat alapon hozzák meg, és a kiemelkedő eredményeket elérő vállalatok Magyarország legmagasabb presztízsű munkaerőpiaci elismerésében részesüljenek. – mondta Uzsák Éva Virág, a Kincentric magyarországi ügyvezetője, Kelet-Európai régióvezetője.

Nem a fizetés számít

A felmérés rávilágít arra is, hogy a fizetés távol marad az elkötelezettséget leginkább erősítő tényezőktől. Ugyanakkor a munkavállalók elégedettsége kis mértékben csökkent a bérezéssel kapcsolatos témákban, és a béren kívüli juttatásokkal elégedetlenek a leginkább. Többen egyetértenek azzal, hogy az egyéni teljesítmény hatással van a javadalmazásra, vagyis jó hír, hogy a teljesítményalapú bérezés erősödni látszik. Ez azért is jó hír, mert az elkötelezettség és a fizetés kapcsolatában sokkal fontosabb, hogy az egyén látja -e, hogy amennyiben kiemelkedő teljesítményt nyújt a vállalat sikerességének érdekében, azt erkölcsileg és anyagilag is elismerik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...

Megrázó sorozat érkezik a képernyőkre

Az emberiség történetének legpusztítóbb – több mint 225 ezer életet követelő – cunamija 20. évfordulójára időzítve a National Geographic 2024. november 24-én és 25-én műsorára tűzi a természeti katasztrófa okait, legkritikusabb pillanatait és következményeit...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...