- Hirdetés -

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

|

- Hirdetés -

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A kutatásból az is kiderült, iparáganként melyik cégeket értékelik a legvonzóbbnak a fiatalok. A munkaadók típusát illetően a válaszadók döntő többsége (59%) nemzetközi nagyvállalatnál helyezkedne el, és a tavalyi évhez képest csökkent a startupok népszerűsége és a fiatalok vállalkozó kedve is. Valamint arra is fény derül mely cégek programjai és kampányai nyeték el idén a fiatalok szívét a Zinternship Awards keretén belül.

Egyre népszerűbb téma a munkáltatói márkaépítés világszerte és ez bizony nem véletlen. Nem lehet eléggé hangsúlyozni mennyire jövedelmező egy cég számára, ha energiát fektet a munkáltatói imidzs fejlesztésébe. Ugyanis ezzel nemcsak, hogy könnyebben találnak jobb minőségű jelölteket betöltetlen állásaikra, de sok marketing költséget is megspórolnak a szájhagyomány útján terjedő pozitív véleményekkel. A Zyntern 2020-ban és 2021-ben is feltérképezte melyik munkáltatók nyerték el leginkább a fiatalok szimpátiáját, most pedig megtudhatjuk, hogyan alakult a toplista 2022-ben.

 

A kutatásról

 

A Zyntern.com piacvezető hazai állásportál idén ötödik alkalommal végzett országos kutatást, melynek fókuszában a fiatalok munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata állt. A felmérés idén ötödik alkalommal került megrendezésre 2022 májusában és közel 3000 fiatal töltötte ki részletes kérdőívet. A kutatás kérdései többek között kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra.

 

A Zyntern, mint legnépszerűbb Z-generációs állásportál, a pályakezdők (16-28 éves korosztály) preferenciáit állítja a középpontba, így kiderül melyik cégek hódítanak a fiatalok körében. A kutatásból azt is megtudhatjuk, melyek az elsődleges munkahelyválasztási szempontok a mai egyetemisták számára. Legfontosabb kritériumnak idén a versenyképes fizetést jelölték meg, mely a korábbi évekhez képest lényegesen nagyot ugrott a preferencialistán. Továbbá, kiemelten fontos számukra, ha elismeri a munkáltató a jó teljesítményt, és ha van fejlődési- és karrierlehetőség a cégnél.

 

A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A legvonzóbb munkaadókra adott válaszokat a kutatók tanulmányi terület és szakmai háttér alapján vizsgálták.

 

Az összesített nyertesek

 

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.OTP Bank Nyrt.

3.Robert Bosch Kft.

4.Google LLC

5.Richter Gedeon

A legnépszerűbb cégek a 2021-es évhez képest nem sokat változtak. Míg a tavalyi előtti legnépszerűbb Google idén visszakerült a top 5 közé, addig a tavalyi első Audi lecsúszott a hatodik helyre. A Telekom magas vitte idén a pálmát, míg a Bosch és az OTP Bank megőrizte előkelő pozícióját, a Richter Gedeon pedig felküzdötte magát az ötödik helyre. Az élvonalban helyett kapott még a Morgan Stanley, a MOL, a Vodafone, a KPMG és a DELOITTE. A TOP 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, bankok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és állami szereplők is helyet kaptak.

Szakterületenkénti rangsorok

 

Az összesített eredményeken felül a kutatásból az is kiderül melyik cégek a legnépszerűbbek az adott szakterületen tevékenykedők számára. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk a piac jelenlegi helyzetéről érdemes ezekre a rangsorokra is vetni egy pillantást.

 

Gazdaságtudomány

 

1.Otp Bank Nyrt.

2.Morgan Stanley

3.Magyar Telekom Nyrt.

4.MOL Magyarország

5.Deloitte Zrt.

Gazdasági területen a top 10-ben került az OTP Bank, a Morgan Stanley, big4ok (KPMG, PWC, Deloitte), a MOL, mint magyar nagyvállalat, az Aldi és a Bosch, valamint a Google.

IT/Informatika

 

Magyar Telekom Nyrt.

Google LLC

Morgan Stanley

EPAM Systems

OTP Bank Nyrt.

 

Informatikai területén a legnépszerűbb vállalat idén is a Telekom lett. Nem sokkal lemaradva követte a Google, és a Morgan Stanley. Éppen lecsúszott a dobogóról az EPAM, az OTP Bank és a Microsoft. Az élen, top 10-ben végzett még továbbá az IBM, a Bosch, a Microsoft, az Evosoft és holtversenyben az Ericsson és az SAP.

Műszaki, mérnöki

 

Robert Bosch Kft.

Audi Hungária

Knorr-Bremse Hungary, Richter Gedeon Nyrt.

Siemens

Continental Magyarország

 

Mérnöki területeken a Bosch, az Audi, a Knorr- Bremse és a Richter Gedeon vitte a pálmát. A top 5-ben helyet kapott a Siemens és a Continental. A legvonzóbb munkáltatók közé került még idén a Thyssenkrupp, a BMW, a Mercedes a Dana Corporation, az Egis és a KÉSZ Holding.

Társadalomtudomány

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.Google LLC

3.ENSZ

4.Robert Bosch Kft.

5.MOL Magyarország

Társadalomtudományi területekről érkező kitöltők válaszai alapján első helyen a Telekom végzett, második helyen zárt a Google, harmadikon pedig az ENSZ. Őket követi a Bosch és MOL. De az első 10-ben helyet kapott még az OTP Bank, a Vodafone, az UNICEF, az Apple és az RTL klub.

Bölcsészettudomány

 

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.Vodafone Magyarország

3.Aldi Magyarország, IBM

4.Robert Bosch Kft.

5.Google LLC

 

Bölcsészettudományok területén a telcom cégek vitték a pálmát, első helyen a Telekom, másodikon a Vodafone végzett. Őket követte az Aldi és IBM, a Bosch és a Google. De helyet kapott a legszimpatikusabbak között az OTP Bank, a Samsung a BP az EPAM és a Lidl. Népszerűek továbbá a bölcsész fiatalok körében a múzeumok és rendezvényszervező irodák is.

Természettudomány

A természettudományi területen tanulók között első helyen végzett a Richter, másodikon a MOL, harmadikon pedig holtversenyben az Egis és érdekes módon a Morgan Stanley. Élen végzett továbbá a Sanofi, a Bayer, a Teva, a Bosch, és a Continental. A top 10-ben helyett kapott továbbá a Google és a Hortobágyi Nemzeti Park.

Turizmus/vendéglátás

A legtöbb turizmus és vendéglátás területén tevékenykedő fiatalok számára a hotelek a legvonzóbbak (Hilton, Accor, Danubius, Four Seasons, Marriott), de az utazási irodákat (Neckermann) bankokat (OTP Bank, Raiffeisen) is nagy számban említettek. Az első helyen ennek ellenére a Google végzett, negyedik helyre került a Telekom és nyolcadikként zárt a GE.

Agrár

Agrár területeken olyan FMCG-k vezetnek, amelyek gyártási tevékenységet is folytatnak Magyarországon, illetve egyben jelentős retail láncok. Idén a Bonafarm vitte a pálmát, tőle nem sokkal lemaradva végzett a KITE és érdekes módon az OTP Bank. A dobogó harmadik fokán a Bonduelle áll, őt követi a Ceres és a Chio. A top 10-es listába még olyan cégek kerültek, mint az Bayer AG, az Axiál, a Dreher, a Kometa és a NAIK.

Államtudományok

Az államtudományok területén legnépszerűbbek az ügyészségek, bíróságok és bankok (OTP Bank, Raiffeisen Bank, MKB Bank) voltak. A top 10-be bekerült továbbá a Telekom, az SAP, a NAV, az MVM és a Design Terminál.

 

Jog

A legtöbb jogot végzett pályakezdő az ügyvédi irodákat tartja a legvonzóbbnak, de gyakran visszaköszönt a bíróság, ügyészség és az Igazságügyi Minisztérium intézménye is. Cégek tekintetében pedig a Telekom, az OTP Bank, a Bosch, a PwC, a KPMG, a Vodafone, a Lidl, a Deloitte és az Aldi végzett előkelő helyen.

Művészet

A művészetiseknél a Google, az RTL klub, a Netflix és a Budapest Park kapta a legtöbb említést, de népszerűnek számítottak még a nagyvállalatok és könyvesboltok is.

Pedagógus

A pedagógusoknál nem meglepő módon az iskolák és óvodák és bölcsődék végeztek, cégek tekintetében pedig a Google, IBM, Lidl, Yettel, NI neve került elő leggyakrabban. Ezen felül köreikben sokan választottak non-profit szervezeteket.

Középiskolásoknál

Egyértelműen idén a Budapest Park, a Starbucks és a Sziget Fesztivál nyerte a versenyt.

 

A legnépszerűbb pályakezdőket megszólító cégek, nem csak a kutatás eredményeképpen, de egy szakmai munkáltatói verseny keretében is bizonyíthattak. Ugyanis a Z generáció hazai szakértője, a Zyntern.com idén 4. alkalommal szervezte meg a legjobb munkáltatók versenyét. A Zynternship Awards Díjátadón 2 kategóriában díjazták a cégeket közönség szavazás és szakmai zsűri megítélése alapján a idei Business Fest színpadán. Ezek alapján kiderült, melyek Magyarország legjobb gyakornoki és pályakezdő programjai, és melyek az év legjobb Z generációnak szóló munkáltatói márkakampányai.

Talent Starter kategória

A legkiválóbb, legkomplexebb és legjobban felépített gyakornoki, pályakezdő programok versenye!

A szakmai zsűri alapján bornz minősítést szerzett a BAT Firework Programja, a Diligent Internship Programja és az Unilever Talent Camp Programja.

Ezüst minősítést kapott az Adnovum Software Engineering Internship Programja, az E.On Graduate.on Frissdiplomás Programja, a Dorsum Gyakornoki Programja és az Accenture Recruitment Marketing campaign-ja.

Valamint, arany minősítést szerzett a EATON Early Talent Leadership Development Programja, az Unilever Future Leaders Programja és a Magyar Bankholding Gyakornoki Programja.

A közönségszavazás eredménye alapján pedig első helyen E.On Graduate.on Frissdiplomás Programja, második helyen az Unilever Future Leaders Programja, harmadik helyen pedig holtversenyben az EATON Early Talent Leadership Development Programja és az Accenture Recruitment Marketing campaign-ja.

Creative & Attractive kategória

A legkiválóbb, legkomplexebb és legjobban felépített munkáltatói márka kampányok és aktivitások versenye!

A szakmai zsűri véleménye alapján ezüst minősítést kapott a KPMG Irodai történetek videósorozata, valamint a PwC Magyarország Hiring Week 2022 Auditor kampánya.

Továbbá arany minősítést érdemelt ki a Audi Plan@Tech Challenge mérnök hallgatói verseny kampánya.

A közönségszavazás eredénye szerint a dobogó első fokára szintén az Audi Plan@Tech Challenge kampánya került, őt követte a PwC Magyarország Auditor kampánya és harmadik helyen végzett a KPMG Irodai történetek videósorozata.

Ezek tehát 2022 legnépszerűbb és leg Z generáció-barátabb munkáltatói a Zyntern.com felmérése és szakmai versenye alapján. A legnépszerűbb cégek listáját áttekintve egyértelműen látható, hogy számos vállalat a legkülönbözőbb szakterületeket átívelően népszerű a fiatalok körében, és sokan közülük a kampányaik és proramjaik révén tűnnek ki a tömegből. Ami biztosan közös ezen népszerű munkaadókban, hogy ismert és tudatosan épített munkáltatói márkájuk, és aktív campus kommunikációs jelenlétük van, illetve sok esetben kiépült felsőoktatási kapcsolatokkal rendelkeznek.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....