- Hirdetés -

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

|

- Hirdetés -

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A kutatásból az is kiderült, iparáganként melyik cégeket értékelik a legvonzóbbnak a fiatalok. A munkaadók típusát illetően a válaszadók döntő többsége (59%) nemzetközi nagyvállalatnál helyezkedne el, és a tavalyi évhez képest csökkent a startupok népszerűsége és a fiatalok vállalkozó kedve is. Valamint arra is fény derül mely cégek programjai és kampányai nyeték el idén a fiatalok szívét a Zinternship Awards keretén belül.

Egyre népszerűbb téma a munkáltatói márkaépítés világszerte és ez bizony nem véletlen. Nem lehet eléggé hangsúlyozni mennyire jövedelmező egy cég számára, ha energiát fektet a munkáltatói imidzs fejlesztésébe. Ugyanis ezzel nemcsak, hogy könnyebben találnak jobb minőségű jelölteket betöltetlen állásaikra, de sok marketing költséget is megspórolnak a szájhagyomány útján terjedő pozitív véleményekkel. A Zyntern 2020-ban és 2021-ben is feltérképezte melyik munkáltatók nyerték el leginkább a fiatalok szimpátiáját, most pedig megtudhatjuk, hogyan alakult a toplista 2022-ben.

 

A kutatásról

 

A Zyntern.com piacvezető hazai állásportál idén ötödik alkalommal végzett országos kutatást, melynek fókuszában a fiatalok munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata állt. A felmérés idén ötödik alkalommal került megrendezésre 2022 májusában és közel 3000 fiatal töltötte ki részletes kérdőívet. A kutatás kérdései többek között kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra.

 

A Zyntern, mint legnépszerűbb Z-generációs állásportál, a pályakezdők (16-28 éves korosztály) preferenciáit állítja a középpontba, így kiderül melyik cégek hódítanak a fiatalok körében. A kutatásból azt is megtudhatjuk, melyek az elsődleges munkahelyválasztási szempontok a mai egyetemisták számára. Legfontosabb kritériumnak idén a versenyképes fizetést jelölték meg, mely a korábbi évekhez képest lényegesen nagyot ugrott a preferencialistán. Továbbá, kiemelten fontos számukra, ha elismeri a munkáltató a jó teljesítményt, és ha van fejlődési- és karrierlehetőség a cégnél.

 

A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A legvonzóbb munkaadókra adott válaszokat a kutatók tanulmányi terület és szakmai háttér alapján vizsgálták.

 

Az összesített nyertesek

 

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.OTP Bank Nyrt.

3.Robert Bosch Kft.

4.Google LLC

5.Richter Gedeon

A legnépszerűbb cégek a 2021-es évhez képest nem sokat változtak. Míg a tavalyi előtti legnépszerűbb Google idén visszakerült a top 5 közé, addig a tavalyi első Audi lecsúszott a hatodik helyre. A Telekom magas vitte idén a pálmát, míg a Bosch és az OTP Bank megőrizte előkelő pozícióját, a Richter Gedeon pedig felküzdötte magát az ötödik helyre. Az élvonalban helyett kapott még a Morgan Stanley, a MOL, a Vodafone, a KPMG és a DELOITTE. A TOP 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, bankok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és állami szereplők is helyet kaptak.

Szakterületenkénti rangsorok

 

Az összesített eredményeken felül a kutatásból az is kiderül melyik cégek a legnépszerűbbek az adott szakterületen tevékenykedők számára. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk a piac jelenlegi helyzetéről érdemes ezekre a rangsorokra is vetni egy pillantást.

 

Gazdaságtudomány

 

1.Otp Bank Nyrt.

2.Morgan Stanley

3.Magyar Telekom Nyrt.

4.MOL Magyarország

5.Deloitte Zrt.

Gazdasági területen a top 10-ben került az OTP Bank, a Morgan Stanley, big4ok (KPMG, PWC, Deloitte), a MOL, mint magyar nagyvállalat, az Aldi és a Bosch, valamint a Google.

IT/Informatika

 

Magyar Telekom Nyrt.

Google LLC

Morgan Stanley

EPAM Systems

OTP Bank Nyrt.

 

Informatikai területén a legnépszerűbb vállalat idén is a Telekom lett. Nem sokkal lemaradva követte a Google, és a Morgan Stanley. Éppen lecsúszott a dobogóról az EPAM, az OTP Bank és a Microsoft. Az élen, top 10-ben végzett még továbbá az IBM, a Bosch, a Microsoft, az Evosoft és holtversenyben az Ericsson és az SAP.

Műszaki, mérnöki

 

Robert Bosch Kft.

Audi Hungária

Knorr-Bremse Hungary, Richter Gedeon Nyrt.

Siemens

Continental Magyarország

 

Mérnöki területeken a Bosch, az Audi, a Knorr- Bremse és a Richter Gedeon vitte a pálmát. A top 5-ben helyet kapott a Siemens és a Continental. A legvonzóbb munkáltatók közé került még idén a Thyssenkrupp, a BMW, a Mercedes a Dana Corporation, az Egis és a KÉSZ Holding.

Társadalomtudomány

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.Google LLC

3.ENSZ

4.Robert Bosch Kft.

5.MOL Magyarország

Társadalomtudományi területekről érkező kitöltők válaszai alapján első helyen a Telekom végzett, második helyen zárt a Google, harmadikon pedig az ENSZ. Őket követi a Bosch és MOL. De az első 10-ben helyet kapott még az OTP Bank, a Vodafone, az UNICEF, az Apple és az RTL klub.

Bölcsészettudomány

 

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.Vodafone Magyarország

3.Aldi Magyarország, IBM

4.Robert Bosch Kft.

5.Google LLC

 

Bölcsészettudományok területén a telcom cégek vitték a pálmát, első helyen a Telekom, másodikon a Vodafone végzett. Őket követte az Aldi és IBM, a Bosch és a Google. De helyet kapott a legszimpatikusabbak között az OTP Bank, a Samsung a BP az EPAM és a Lidl. Népszerűek továbbá a bölcsész fiatalok körében a múzeumok és rendezvényszervező irodák is.

Természettudomány

A természettudományi területen tanulók között első helyen végzett a Richter, másodikon a MOL, harmadikon pedig holtversenyben az Egis és érdekes módon a Morgan Stanley. Élen végzett továbbá a Sanofi, a Bayer, a Teva, a Bosch, és a Continental. A top 10-ben helyett kapott továbbá a Google és a Hortobágyi Nemzeti Park.

Turizmus/vendéglátás

A legtöbb turizmus és vendéglátás területén tevékenykedő fiatalok számára a hotelek a legvonzóbbak (Hilton, Accor, Danubius, Four Seasons, Marriott), de az utazási irodákat (Neckermann) bankokat (OTP Bank, Raiffeisen) is nagy számban említettek. Az első helyen ennek ellenére a Google végzett, negyedik helyre került a Telekom és nyolcadikként zárt a GE.

Agrár

Agrár területeken olyan FMCG-k vezetnek, amelyek gyártási tevékenységet is folytatnak Magyarországon, illetve egyben jelentős retail láncok. Idén a Bonafarm vitte a pálmát, tőle nem sokkal lemaradva végzett a KITE és érdekes módon az OTP Bank. A dobogó harmadik fokán a Bonduelle áll, őt követi a Ceres és a Chio. A top 10-es listába még olyan cégek kerültek, mint az Bayer AG, az Axiál, a Dreher, a Kometa és a NAIK.

Államtudományok

Az államtudományok területén legnépszerűbbek az ügyészségek, bíróságok és bankok (OTP Bank, Raiffeisen Bank, MKB Bank) voltak. A top 10-be bekerült továbbá a Telekom, az SAP, a NAV, az MVM és a Design Terminál.

 

Jog

A legtöbb jogot végzett pályakezdő az ügyvédi irodákat tartja a legvonzóbbnak, de gyakran visszaköszönt a bíróság, ügyészség és az Igazságügyi Minisztérium intézménye is. Cégek tekintetében pedig a Telekom, az OTP Bank, a Bosch, a PwC, a KPMG, a Vodafone, a Lidl, a Deloitte és az Aldi végzett előkelő helyen.

Művészet

A művészetiseknél a Google, az RTL klub, a Netflix és a Budapest Park kapta a legtöbb említést, de népszerűnek számítottak még a nagyvállalatok és könyvesboltok is.

Pedagógus

A pedagógusoknál nem meglepő módon az iskolák és óvodák és bölcsődék végeztek, cégek tekintetében pedig a Google, IBM, Lidl, Yettel, NI neve került elő leggyakrabban. Ezen felül köreikben sokan választottak non-profit szervezeteket.

Középiskolásoknál

Egyértelműen idén a Budapest Park, a Starbucks és a Sziget Fesztivál nyerte a versenyt.

 

A legnépszerűbb pályakezdőket megszólító cégek, nem csak a kutatás eredményeképpen, de egy szakmai munkáltatói verseny keretében is bizonyíthattak. Ugyanis a Z generáció hazai szakértője, a Zyntern.com idén 4. alkalommal szervezte meg a legjobb munkáltatók versenyét. A Zynternship Awards Díjátadón 2 kategóriában díjazták a cégeket közönség szavazás és szakmai zsűri megítélése alapján a idei Business Fest színpadán. Ezek alapján kiderült, melyek Magyarország legjobb gyakornoki és pályakezdő programjai, és melyek az év legjobb Z generációnak szóló munkáltatói márkakampányai.

Talent Starter kategória

A legkiválóbb, legkomplexebb és legjobban felépített gyakornoki, pályakezdő programok versenye!

A szakmai zsűri alapján bornz minősítést szerzett a BAT Firework Programja, a Diligent Internship Programja és az Unilever Talent Camp Programja.

Ezüst minősítést kapott az Adnovum Software Engineering Internship Programja, az E.On Graduate.on Frissdiplomás Programja, a Dorsum Gyakornoki Programja és az Accenture Recruitment Marketing campaign-ja.

Valamint, arany minősítést szerzett a EATON Early Talent Leadership Development Programja, az Unilever Future Leaders Programja és a Magyar Bankholding Gyakornoki Programja.

A közönségszavazás eredménye alapján pedig első helyen E.On Graduate.on Frissdiplomás Programja, második helyen az Unilever Future Leaders Programja, harmadik helyen pedig holtversenyben az EATON Early Talent Leadership Development Programja és az Accenture Recruitment Marketing campaign-ja.

Creative & Attractive kategória

A legkiválóbb, legkomplexebb és legjobban felépített munkáltatói márka kampányok és aktivitások versenye!

A szakmai zsűri véleménye alapján ezüst minősítést kapott a KPMG Irodai történetek videósorozata, valamint a PwC Magyarország Hiring Week 2022 Auditor kampánya.

Továbbá arany minősítést érdemelt ki a Audi Plan@Tech Challenge mérnök hallgatói verseny kampánya.

A közönségszavazás eredénye szerint a dobogó első fokára szintén az Audi Plan@Tech Challenge kampánya került, őt követte a PwC Magyarország Auditor kampánya és harmadik helyen végzett a KPMG Irodai történetek videósorozata.

Ezek tehát 2022 legnépszerűbb és leg Z generáció-barátabb munkáltatói a Zyntern.com felmérése és szakmai versenye alapján. A legnépszerűbb cégek listáját áttekintve egyértelműen látható, hogy számos vállalat a legkülönbözőbb szakterületeket átívelően népszerű a fiatalok körében, és sokan közülük a kampányaik és proramjaik révén tűnnek ki a tömegből. Ami biztosan közös ezen népszerű munkaadókban, hogy ismert és tudatosan épített munkáltatói márkájuk, és aktív campus kommunikációs jelenlétük van, illetve sok esetben kiépült felsőoktatási kapcsolatokkal rendelkeznek.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Mélypontról indítja az évet az ingatlan- és hitelpiac

A Duna House Cégcsoport közreadja havi Tranzakciószám Becslését (DH-TB) és jelzáloghitel előrejelzését, amely szerint 2023 januárjában, országosan 5 853 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 37 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.A Duna House becslése...

Új csúcsmobilokat mutatott be a Samsung

A Samsung bemutatja a Galaxy S23, Galaxy S23+ és Galaxy S23 Ultra készülékeit. Az új Galaxy eszközök kamerái a korábbinál is nagyobb szabadságot biztosítanak a felhasználóknak. A Nightography, éjszakai felvételek funkció által készített videók...

Ismét a Morpho-t választotta a Magyar Suzuki

Meghívásos tenderen választotta ki kommunikációs ügynökségét a Magyar Suzuki, amelynek eredményeként a következő két évben is a Morpho támogatja az esztergomi gyártócég vállalati kommunikációját. Az autógyártó és a Morpho Kommunikációs Ügynökség együttműködése 2017 tavaszán kezdődött,...

Idén 140 millióval nőhet a streaming-tábor

Bár a 2020-as rekordtól jócskán elmarad az idei növekedés, 2023-ban is bővül majd a streamingszolgáltatásokra előfizetők száma az Omdia előrejelzése szerint. A fejlődés még a már telített piacnak számító országokban sem marad el, az...

Az utazási piacra is hatással lehet a home office

A magyarok 38 százaléka dolgozik kizárólag vagy részben otthonról, és ez az arány némiképp tovább emelkedik a közeljövőben a Kiwi.com friss reprezentatív kutatása alapján. A Z generáció tagjai dolgoznak a legrugalmasabban, és ők azok...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Távozik Szabó Zoltán az RTL-től

Több, mint 2 év után, 2023. február 2-val, közös megegyezéssel távozik az RTL marketing és kommunikációs igazgatója, Szabó Zoltán. Szabó Zoltán 2020. december 1. óta töltötte be a pozíciót, a szakember ezen időszak alatt...

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...

Zöld törekvések: nehéz helyzetben vannak a vállalatok

A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....