- Hirdetés -

Megvannak a Sportmarketing Díj nyertesei

|

- Hirdetés -

Idén első alkalommal osztották ki a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által létrehozott Sportmarketing Díjakat. Elismerést kapott többek között a Szerencsejáték Zrt., a Sportmarketing Ügynökség és a Decathlon is.

Az elismerésért a legjobb hazai sportmarketing együttműködések mérethették meg magukat. A nagy érdeklődést mutatja, hogy 25 pályázat jutott be shortlistre, melyekből kerültek ki a díjazottak. A Sportmarketing díjra négy fő kategóriában lehetettpályázni. A 12 fős nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium magas elvárásokkal, szigorúan pontozta a pályázatokat és így született meg a 14 bronz és a 4 ezüst díj.

A 4 legjobb pályázatból kettő a “Legjobb Sportesemény Szponzoráció” kategóriában a Magyar Vívó Szövetség hazai rendezésében az idén megszervezésre kerülő, FIE Vívó Világbajnokság volt Budapesten és a Szerencsejáték Zrt., Tippmixpro online sportfogadási márka az idei EHF Női FINAL4 sporteseményen zajló szponzori aktivitása lett. A “Legjobb Intergrált Sportmarketing–együttműködésben” a Sportmarketing Ügynökség csapata tarolt a Déli-Sark Expedíció kampányukkal, a “Leginnovatívabb Sportmarketing-együttműködés” ezüstjét, pedig a Dechatlon megbízásából a Tízpróba Magyarország Kft. vitte el a Wedze vlogger kihívással.

A versenyben szerepelt két kategória melyre nem lehetett nevezni ezek a “Legjobb márkaértékű” sportcsapat és sportoló díjak. Ezekben a kategóriákban a Neticle egy saját módszertannal kutatta le a zsűri által összeállított 50-es listát, melynek során vizsgálták adott sportoló/sportcsapat online és közösségi média térben történő megjelenéseinek, említéseinek gyakoriságát azaz a márka média értékét. Az említések attitűdjét, az emberek viszonyulását a sportolói márkához, a márka attitűdöt illetve a követői bázis nagyságát, a sportoló által elérhető emberek sokaságát, a márka elérését.

Ezen tulajdonságokat pontozva és súlyozva alakult ki a top 10-es lista. Nem meglepő módon sportolói kategóriában első helyre Hosszú Katinka úszónő került, a csapatoknál pedig a Telekom – Veszprém férfi kézilabda csapat nyert. A márakérték alapján összeállt top 10-es listákról, ami mindkét kategóriában izgalmas sorrendet mutat, hamarosan egy rövid elemzés kíséretében teszi a tagozat a sajtó és a nyilvánosság számára is elérhetővé.

Az összes díjazott és a shortlistre kerültek nevei itt érhetők el.

A Sportmarketing Tagozat célja, hogy a magyar sportmarketing kampányok a nemzetközi szintereken is megállják a helyüket, és a felkért zsűri ezeknek a sztenderdeknek az alkalmazása révén értékelt. Ennek a döntésnek az értelmében az első Sportmarketing Díjon nem lett arany fokozatú elismerés.

Nagy László, a Tagozat elnöke mindezt úgy értékelte, hogy „Ez egy olyan visszajelzés, amely felhívja a magyar sportmarketing szakemberek figyelmét arra, hogy még jobbnak kell lenni. Amikor két évvel ezelőtt pár a sportmarketing iránt hozzám hasonlóan elkötelezett társammal elkezdtük a tagozatban a munkát csak a legjobb reményünk volt, hogy ilyen hamar egy ilyen sikeres esemény szervezői lehetünk. Akkor 2017-ben a magyar marketing szövetség sportmarketing tagozatának alakuló ülésén azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy tevékenységünkkel segítsük a sportmarketing szakma hazai fejlődését, emeljük ki a legjobb hazai példákat, mutassuk be a nemzetközi sztenderdeket és alapvetően facilitáljuk a párbeszédet a sportolók, a sportszövetségek, sportklubbok és a marketing szakemberek, a kommunikációs szakma képviselői között. Ennek a törekvésünknek egyik első és nagyon fontos állomása az idei Sportmarketing díj megszervezése volt. Annyit mondhatok, hogy nem állunk meg itt és már formálódnak a terveink a jövő évi sportmarketing díjjal és a jövőre induló szuper konferenciával a szeptemberben rendezendő I. Sportmarketing Summit-tal kapcsolatban. Azt gondolom, ahogy a sportban úgy a marketingben is az a fejlődés záloga, hogy megméressük magunkat, a tudásunkat, a teljesítményünket hazai és nemzetközi szinten, hogy tanuljunk egymástól és sose csillapodjon bennünk a jobbá válni akarás iránti vágy. Ez hajt minden a sportmarketing díjon elindult pályázót is, így remélem a jövőben még több indulóval, még magasabb színvonalú munkákkal találkozhatunk.”

Németh Ottó a zsűri elnöke, és a Sportmarketing tagozat alelnöke örömmel vette a jelentkező pályázók számát, és gratulál minden shortlistre bejutónak és díjazottnak. – „ A jelentkezők száma és sokszínűsége mutatja, hogy igen van helye a díjnak. Az értékelés pedig, azt hogy mindig van hova fejlődni. Külön öröm, hogy nemcsak multivállalatok indultak szponzorációs együttműködésekkel, hanem szövetségek, sportesemények is megjelentek a pályázók között. Kreatív, innovatív marketing és kommunikációs megoldásokat láttunk megvalósult formákban. Ez a díj kétségkívül egy hiánypótló kezdeményezés volt hazánkban. Mivel hagyományt szeretnénk teremteni a díjjal, én már most buzdítok minden marketingest, sportolót, hogy a jövőbeli közös kampányaikat, együttműködésüket még átgondoltabban, még sikerorientáltabban tervezzék. Bízunk benne, hogy a jó példák kiemelésével, szakmailag egy elengedhetetlen igazodási ponttá válik a díj a sportmarketingben, ezzel is segítve a további fejlődést. A Sportmarketing Tagozat pedig szívesen nyújt szakmai segítséget, támogatást a projektek még hatásosabb megvalósulásához, így örömmel látjuk az újonnan belépőket is sorainkba.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...

Ünnepi kampányt indított a Budapest Airport

Értékes nyereményekért és adományokért cserébe a Budapest Airport advent harmadik vasárnapjáig várja mindenkitől a karácsonyhoz és utazáshoz kapcsolódó történeteket. A legjobban sikerült sztorikat Kautzky Armand felolvasásában is megismerhetik a repülőtér közösségimédia-felületeinek követői. A Budapest...

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....