- Hirdetés -

Megvannak a Sportmarketing Díj nyertesei

|

- Hirdetés -

Idén első alkalommal osztották ki a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által létrehozott Sportmarketing Díjakat. Elismerést kapott többek között a Szerencsejáték Zrt., a Sportmarketing Ügynökség és a Decathlon is.

Az elismerésért a legjobb hazai sportmarketing együttműködések mérethették meg magukat. A nagy érdeklődést mutatja, hogy 25 pályázat jutott be shortlistre, melyekből kerültek ki a díjazottak. A Sportmarketing díjra négy fő kategóriában lehetettpályázni. A 12 fős nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium magas elvárásokkal, szigorúan pontozta a pályázatokat és így született meg a 14 bronz és a 4 ezüst díj.

A 4 legjobb pályázatból kettő a “Legjobb Sportesemény Szponzoráció” kategóriában a Magyar Vívó Szövetség hazai rendezésében az idén megszervezésre kerülő, FIE Vívó Világbajnokság volt Budapesten és a Szerencsejáték Zrt., Tippmixpro online sportfogadási márka az idei EHF Női FINAL4 sporteseményen zajló szponzori aktivitása lett. A “Legjobb Intergrált Sportmarketing–együttműködésben” a Sportmarketing Ügynökség csapata tarolt a Déli-Sark Expedíció kampányukkal, a “Leginnovatívabb Sportmarketing-együttműködés” ezüstjét, pedig a Dechatlon megbízásából a Tízpróba Magyarország Kft. vitte el a Wedze vlogger kihívással.

A versenyben szerepelt két kategória melyre nem lehetett nevezni ezek a “Legjobb márkaértékű” sportcsapat és sportoló díjak. Ezekben a kategóriákban a Neticle egy saját módszertannal kutatta le a zsűri által összeállított 50-es listát, melynek során vizsgálták adott sportoló/sportcsapat online és közösségi média térben történő megjelenéseinek, említéseinek gyakoriságát azaz a márka média értékét. Az említések attitűdjét, az emberek viszonyulását a sportolói márkához, a márka attitűdöt illetve a követői bázis nagyságát, a sportoló által elérhető emberek sokaságát, a márka elérését.

Ezen tulajdonságokat pontozva és súlyozva alakult ki a top 10-es lista. Nem meglepő módon sportolói kategóriában első helyre Hosszú Katinka úszónő került, a csapatoknál pedig a Telekom – Veszprém férfi kézilabda csapat nyert. A márakérték alapján összeállt top 10-es listákról, ami mindkét kategóriában izgalmas sorrendet mutat, hamarosan egy rövid elemzés kíséretében teszi a tagozat a sajtó és a nyilvánosság számára is elérhetővé.

Az összes díjazott és a shortlistre kerültek nevei itt érhetők el.

A Sportmarketing Tagozat célja, hogy a magyar sportmarketing kampányok a nemzetközi szintereken is megállják a helyüket, és a felkért zsűri ezeknek a sztenderdeknek az alkalmazása révén értékelt. Ennek a döntésnek az értelmében az első Sportmarketing Díjon nem lett arany fokozatú elismerés.

Nagy László, a Tagozat elnöke mindezt úgy értékelte, hogy „Ez egy olyan visszajelzés, amely felhívja a magyar sportmarketing szakemberek figyelmét arra, hogy még jobbnak kell lenni. Amikor két évvel ezelőtt pár a sportmarketing iránt hozzám hasonlóan elkötelezett társammal elkezdtük a tagozatban a munkát csak a legjobb reményünk volt, hogy ilyen hamar egy ilyen sikeres esemény szervezői lehetünk. Akkor 2017-ben a magyar marketing szövetség sportmarketing tagozatának alakuló ülésén azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy tevékenységünkkel segítsük a sportmarketing szakma hazai fejlődését, emeljük ki a legjobb hazai példákat, mutassuk be a nemzetközi sztenderdeket és alapvetően facilitáljuk a párbeszédet a sportolók, a sportszövetségek, sportklubbok és a marketing szakemberek, a kommunikációs szakma képviselői között. Ennek a törekvésünknek egyik első és nagyon fontos állomása az idei Sportmarketing díj megszervezése volt. Annyit mondhatok, hogy nem állunk meg itt és már formálódnak a terveink a jövő évi sportmarketing díjjal és a jövőre induló szuper konferenciával a szeptemberben rendezendő I. Sportmarketing Summit-tal kapcsolatban. Azt gondolom, ahogy a sportban úgy a marketingben is az a fejlődés záloga, hogy megméressük magunkat, a tudásunkat, a teljesítményünket hazai és nemzetközi szinten, hogy tanuljunk egymástól és sose csillapodjon bennünk a jobbá válni akarás iránti vágy. Ez hajt minden a sportmarketing díjon elindult pályázót is, így remélem a jövőben még több indulóval, még magasabb színvonalú munkákkal találkozhatunk.”

Németh Ottó a zsűri elnöke, és a Sportmarketing tagozat alelnöke örömmel vette a jelentkező pályázók számát, és gratulál minden shortlistre bejutónak és díjazottnak. – „ A jelentkezők száma és sokszínűsége mutatja, hogy igen van helye a díjnak. Az értékelés pedig, azt hogy mindig van hova fejlődni. Külön öröm, hogy nemcsak multivállalatok indultak szponzorációs együttműködésekkel, hanem szövetségek, sportesemények is megjelentek a pályázók között. Kreatív, innovatív marketing és kommunikációs megoldásokat láttunk megvalósult formákban. Ez a díj kétségkívül egy hiánypótló kezdeményezés volt hazánkban. Mivel hagyományt szeretnénk teremteni a díjjal, én már most buzdítok minden marketingest, sportolót, hogy a jövőbeli közös kampányaikat, együttműködésüket még átgondoltabban, még sikerorientáltabban tervezzék. Bízunk benne, hogy a jó példák kiemelésével, szakmailag egy elengedhetetlen igazodási ponttá válik a díj a sportmarketingben, ezzel is segítve a további fejlődést. A Sportmarketing Tagozat pedig szívesen nyújt szakmai segítséget, támogatást a projektek még hatásosabb megvalósulásához, így örömmel látjuk az újonnan belépőket is sorainkba.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA