- Hirdetés -

Megvannak a Sportmarketing Díj nyertesei

|

Idén első alkalommal osztották ki a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által létrehozott Sportmarketing Díjakat. Elismerést kapott többek között a Szerencsejáték Zrt., a Sportmarketing Ügynökség és a Decathlon is.

Az elismerésért a legjobb hazai sportmarketing együttműködések mérethették meg magukat. A nagy érdeklődést mutatja, hogy 25 pályázat jutott be shortlistre, melyekből kerültek ki a díjazottak. A Sportmarketing díjra négy fő kategóriában lehetettpályázni. A 12 fős nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium magas elvárásokkal, szigorúan pontozta a pályázatokat és így született meg a 14 bronz és a 4 ezüst díj.

A 4 legjobb pályázatból kettő a „Legjobb Sportesemény Szponzoráció” kategóriában a Magyar Vívó Szövetség hazai rendezésében az idén megszervezésre kerülő, FIE Vívó Világbajnokság volt Budapesten és a Szerencsejáték Zrt., Tippmixpro online sportfogadási márka az idei EHF Női FINAL4 sporteseményen zajló szponzori aktivitása lett. A „Legjobb Intergrált Sportmarketing–együttműködésben” a Sportmarketing Ügynökség csapata tarolt a Déli-Sark Expedíció kampányukkal, a „Leginnovatívabb Sportmarketing-együttműködés” ezüstjét, pedig a Dechatlon megbízásából a Tízpróba Magyarország Kft. vitte el a Wedze vlogger kihívással.

A versenyben szerepelt két kategória melyre nem lehetett nevezni ezek a „Legjobb márkaértékű” sportcsapat és sportoló díjak. Ezekben a kategóriákban a Neticle egy saját módszertannal kutatta le a zsűri által összeállított 50-es listát, melynek során vizsgálták adott sportoló/sportcsapat online és közösségi média térben történő megjelenéseinek, említéseinek gyakoriságát azaz a márka média értékét. Az említések attitűdjét, az emberek viszonyulását a sportolói márkához, a márka attitűdöt illetve a követői bázis nagyságát, a sportoló által elérhető emberek sokaságát, a márka elérését.

Ezen tulajdonságokat pontozva és súlyozva alakult ki a top 10-es lista. Nem meglepő módon sportolói kategóriában első helyre Hosszú Katinka úszónő került, a csapatoknál pedig a Telekom – Veszprém férfi kézilabda csapat nyert. A márakérték alapján összeállt top 10-es listákról, ami mindkét kategóriában izgalmas sorrendet mutat, hamarosan egy rövid elemzés kíséretében teszi a tagozat a sajtó és a nyilvánosság számára is elérhetővé.

Az összes díjazott és a shortlistre kerültek nevei itt érhetők el.

A Sportmarketing Tagozat célja, hogy a magyar sportmarketing kampányok a nemzetközi szintereken is megállják a helyüket, és a felkért zsűri ezeknek a sztenderdeknek az alkalmazása révén értékelt. Ennek a döntésnek az értelmében az első Sportmarketing Díjon nem lett arany fokozatú elismerés.

Nagy László, a Tagozat elnöke mindezt úgy értékelte, hogy „Ez egy olyan visszajelzés, amely felhívja a magyar sportmarketing szakemberek figyelmét arra, hogy még jobbnak kell lenni. Amikor két évvel ezelőtt pár a sportmarketing iránt hozzám hasonlóan elkötelezett társammal elkezdtük a tagozatban a munkát csak a legjobb reményünk volt, hogy ilyen hamar egy ilyen sikeres esemény szervezői lehetünk. Akkor 2017-ben a magyar marketing szövetség sportmarketing tagozatának alakuló ülésén azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy tevékenységünkkel segítsük a sportmarketing szakma hazai fejlődését, emeljük ki a legjobb hazai példákat, mutassuk be a nemzetközi sztenderdeket és alapvetően facilitáljuk a párbeszédet a sportolók, a sportszövetségek, sportklubbok és a marketing szakemberek, a kommunikációs szakma képviselői között. Ennek a törekvésünknek egyik első és nagyon fontos állomása az idei Sportmarketing díj megszervezése volt. Annyit mondhatok, hogy nem állunk meg itt és már formálódnak a terveink a jövő évi sportmarketing díjjal és a jövőre induló szuper konferenciával a szeptemberben rendezendő I. Sportmarketing Summit-tal kapcsolatban. Azt gondolom, ahogy a sportban úgy a marketingben is az a fejlődés záloga, hogy megméressük magunkat, a tudásunkat, a teljesítményünket hazai és nemzetközi szinten, hogy tanuljunk egymástól és sose csillapodjon bennünk a jobbá válni akarás iránti vágy. Ez hajt minden a sportmarketing díjon elindult pályázót is, így remélem a jövőben még több indulóval, még magasabb színvonalú munkákkal találkozhatunk.”

Németh Ottó a zsűri elnöke, és a Sportmarketing tagozat alelnöke örömmel vette a jelentkező pályázók számát, és gratulál minden shortlistre bejutónak és díjazottnak. – „ A jelentkezők száma és sokszínűsége mutatja, hogy igen van helye a díjnak. Az értékelés pedig, azt hogy mindig van hova fejlődni. Külön öröm, hogy nemcsak multivállalatok indultak szponzorációs együttműködésekkel, hanem szövetségek, sportesemények is megjelentek a pályázók között. Kreatív, innovatív marketing és kommunikációs megoldásokat láttunk megvalósult formákban. Ez a díj kétségkívül egy hiánypótló kezdeményezés volt hazánkban. Mivel hagyományt szeretnénk teremteni a díjjal, én már most buzdítok minden marketingest, sportolót, hogy a jövőbeli közös kampányaikat, együttműködésüket még átgondoltabban, még sikerorientáltabban tervezzék. Bízunk benne, hogy a jó példák kiemelésével, szakmailag egy elengedhetetlen igazodási ponttá válik a díj a sportmarketingben, ezzel is segítve a további fejlődést. A Sportmarketing Tagozat pedig szívesen nyújt szakmai segítséget, támogatást a projektek még hatásosabb megvalósulásához, így örömmel látjuk az újonnan belépőket is sorainkba.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...