A múlt évben nettó 32,77 milliárd forint volt az RTL Klubot is működtető M-RTL Zrt. nettó árbevétele, ez 4 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. A társaság közlése szerint tavaly a reklámbevételek csökkentek, ugyanakkor jelentős mértékben megnőttek az igénybe vett szolgáltatások díjai, illetve emelkedett a vállalat működési költsége is.
Az M-RTL Zrt. tájékoztatása szerint 2018-ban drágult a vásárolt tartalmak beszerzése, a versenyképesség megtartásának érdekében pedig növelni kellett a saját gyártású tartalmak mennyiségét, miközben emelkedtek azok előállítási költségei is (az igénybe vett szolgáltatások díja 2017-ben 17 milliárd 886 millió forint, 2018-ban 19 milliárd 251 millió forint volt).
Amíg 2017-ben 2 milliárd 360 millió forintnyi egyéb bevétel – beleértve ebbe egy egyszeri, 2,1 milliárd forintos reklámadó-visszatérítést is – javította az M-RTL Zrt. eredményét, addig 2018-ban 370 millió forint egyéb bevételt realizált a vállalat.
További 410 millió forint egyéb ráfordítást jelent, hogy amíg 2017-ben csak fél évig volt a hatályos a reklámadót érintő törvény, az 2018-ban a teljes adóévre vonatkozott. A fentieket figyelembe véve az M-RTL Zrt. 2018-ban 3,8 milliárd forintos veszteséggel zárta az üzleti évet.
Ami a cégcsoport teljes magyarországi érdekeltségeit illeti: az RTL Magyarország összesen 8 millió eurós nyereséggel zárta az előző üzleti évet (EBITDA). Fontos azonban megjegyezni, hogy az RTL Magyarország adatai konszolidáltak, azaz abba a cégcsoport teljes magyarországi bevétele beletartozik.
A társaság közlése szerint az RTL Klub főműsoridős eredménye a 18-49-es kereskedelmileg fontos célcsoportban 2018-ban 49%-kal volt magasabb, mint a legnagyobb rivális TV2-é. (Főműsoridő: RTL Klub 14,3%, TV2 9,6%). A teljes napok eredménye is az RTL Klub győzelmét mutatja. (Teljes nap: RTL Klub: 10,2% ,TV2: 7,7%). Az RTL Klub a 18-49-es célcsoportban 2018-ban 272 főműsoridős estét nyert meg (egy estét pedig a Film+ is megszerzett).