- Hirdetés -

Megvannak a legjobb fenntarthatósági ötletek

|

- Hirdetés -

Gasztro, divat és alternatív energiaforrások – kiderült, ki kapja a leginnovatívabb fenntarthatósági projekteknek járó díjakat az Energy Globe Magyarország versenyén.

 

Lezárult a fenntarthatóság és az energiahatékonyság egyik legrangosabb nemzetközi eseményének magyarországi versenye. Az E.ON támogatásával megvalósuló Energy Globe Magyarország verseny győztesei egy innovatív projekteket bemutató kiállítással és fenntarthatósági tematikájú divatbemutatóval egybekötött díjátadón vehették át az elismeréseket a szakmai közönség előtt a Várkert Bazárban.

 

Az E.ON Energy Globe Magyarország díj célja, hogy a legkiemelkedőbb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseknek nyilvánosságot és elismerést biztosítva, hozzájáruljon a környezettudatos szemlélet népszerűsítéséhez. A pályázók három kategóriában – vállalati, önkormányzati és a jövő generáció szemléletformálását célzó kategóriában – összesen közel 100 energiahatékonysági és fenntarthatósági projekttel neveztek.

 

„Az E.ON csoport az új energiavilágot helyezi tevékenysége középpontjába. Ösztönözzük a megújuló energiát hasznosító rendszerek kiépítését, kutatjuk az új, intelligens technológiákat és befektetünk a digitális megoldásokba, melyek tovább segíthetik egy élhető jövő alakítását. Gyerekeinkért, magunkért. Ehhez keresünk partnereket.” – hangsúlyozta a díjátadón Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának tagja.

Mint elmondta, jövőre újabb kategóriákat nyitnak meg a versenyben: fenntartható épületek, egyéni kezdeményezések és ötletfázisban lévő környezettudatos projektek is részt vehetnek a megmérettetésben.

 

A Várkert Bazárban rendezett díjátadó eseményt a jövő trendjeit felvonultató kiállítás is kísérte. Az E.ON fenntartható és jövőformáló megoldásait egy kiterjesztett valóságon alapuló városkép installáció segítségével mutatta be. A látogatók megismerkedhettek még a Solar Boattal, a BME hallgatói egyesületének napelemmel működő, versenyeken induló hajójával; a Szelectricity-vel, a győri Szent István Egyetem hallgatóinak elektromos versenyautó projektjével, a Cargobike saját fejlesztésű teherszállító kerékpárjával; és a Replacc hulladékból kisgyerekes rendezvényekre kialakított játszóházával is. Emellett a díjátadón fiatal divattervezők – Vetlényi Alma, Bakó Dorina és Györök Bori – öko-kollekcióját mutatták be a közönségnek.

 

„Azok, akik erre a versenyre jelentkeztek, megértették a változás fontosságát és úgy döntöttek, saját kezűleg akarják alakítani a közös jövőnket. Büszkék lehetünk rájuk!” – tette hozzá Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, az E.ON Energy Globe Magyarország díj zsűrijének elnöke.

 

Döntött a közönség

 

A független, elismert hazai szaktekintélyekből álló bíráló bizottság 3-3-3 döntős pályázót választott előzetesen. A végső döntést a szervezők a közönségnek adták át, hogy minél többen megismerkedhessenek a fenntarthatósági projektekkel. A január 23. és február 13. között zajló közönségszavazásra több mint 5.000 szavazat érkezett. A szavazók lelkesedését is díjazta a vállalat: elektromos robogót és okos telefonokat sorsoltak ki közöttük.

 

A vállalati kategóriában a LIDL komplex energiahatékonysági felújításon átesett és holisztikus fenntarthatósági szempontok szerint létrehozott telephelye, a „jövő generációja” pályázatok közül a Mecsekerdő Zrt. Mókus Suli erdei iskolájának öko-oktatási központtá fejlesztése nyerte el az E.ON által felajánlott 3-3 millió forintos projekt-támogatást.

 

Az önkormányzatok egy zöld koncepciójú, okos játszótér kialakításáért versengtek: a pályázók közül Kaposvár került ki győztesként, teljes autóbuszflottájuk biogáz-üzeműre való átalakításának projektjével. Az összességében legtöbb közönségszavazatot kapott pályázó a LIDL lett, így ők képviselhetik Magyarországot az Energy Globe Awardon, amely mára a fenntarthatóság egyik legrangosabb nemzetközi eseményévé vált.

 

Az energiavilág „Oscar-díja” – Energy Globe Award

 

A 177 országban zajló nemzetközi versenyre évente közel 800 projektet neveznek be, az 1999-es alapítás óta pedig több mint 6000 fenntarthatósági projekt került reflektorfénybe a kezdeményezés által. A 10.000 eurós főnyereményt odaítélő, és prominens személyiségeket felvonultató nemzetközi díjátadó televíziós és online is elérhető közvetítését világszerte figyelemmel követik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA