- Hirdetés -

Megy vagy marad? – Ezt kell tudniuk a cégeknek az értékes munkaerő megtartásához

|

A munkavállalók egyre inkább keresik azokat a munkahelyeket, ahol megvan a lehetőség arra, hogy több időt tudjanak a családjukkal tölteni, a munka és a magánélet egyensúlyának lehetősége már közel ugyanolyan fontos, mint a megfelelő bér. A munkahelyi fluktuáció egyik legfőbb katalizátora is ez, ezért az ideális munkáltatóról alkotott képet is befolyásolja a munka és a magánélet összehangolásának megteremtése.

„Ma már a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy figyelmen kívül hagyják a munka és a magánélet egyensúlyának jelentőségét” – hangsúlyozta Katkics Attila, HR szakember. „A legjobb munkaerő megszerzése és megtartása, valamint saját munkáltatói márkájuk és értékajánlatuk kialakítása érdekében mindenképpen az első helyen kell foglalkozniuk ezzel a kérdéssel.”

Hozzátette, hogy a munka magánélet egyensúlyára való törekvés elsősorban a nőknél jellemző, hiszen a munka mellett általában ők vállalnak nagyobb részt a családi feladatokból, de egyre több férfi esetében is jelentkezik az az elvárás, hogy a gyermeknevelésben, a gyermekek mindennapi életében nagyobb szerepet vállaljanak, ezért számukra is egyre fontosabb a munkahelyi harmónia megteremtése. A legfiatalabb munkavállalói generáció részéről pedig már alapelvárás a világos és egyben fenntarthatóan rugalmas munkavégzés.

A szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy kutatások szerint azok az alkalmazottak teljesítenek jobban a munkahelyükön, akiket nem kizárólag pénzzel vagy béren kívüli juttatásokkal ösztönöznek, hanem akik rugalmas időbeosztásban dolgozhatnak.

Mentális jólét, jobb eredmények

A hibrid munkavégzés jó kiindulási pont, amennyiben ezt a kérdést vizsgáljuk, mégis nem pusztán a munkavégzés helyszínét és a munkába járásra fordított időt jelenti, érinti a juttatásokat, a rugalmasságot, a jóllétet és azon munkavállalók igényeinek kielégítését is, akiknek a feladatait nem lehet távolról végezni. A rugalmas munkarend biztosítása a munkavállalók számára bizonyos fokú önrendelkezést tesz lehetővé, például azt, hogy időbeosztásukat saját igényeikhez és feladataikhoz igazítsák” – fogalmazott Katkics Attila.

A HR szakember példaként említette a csökkentett munkahetet, a rugalmas kezdési és befejezési időpontokat, a nemcsak otthonról, hanem más helyről is lehetséges munkavégzést, amelyek bizalmat és elégedettséget ébreszthetnek a munkavállalókban, serkentve a termelékenységet és az elköteleződést.

Katkics Attila beszélt arról is, hogy a stressz rombolja a munkavállalók teljesítményét, ezért rendkívül fontos a nyugodt, kiegyensúlyozott lelkiállapot, amit stresszkezeléssel, pszichológiai támogatással, az egészségmegőrzésre irányuló szabadidős tevékenységek kínálatával és a pozitív munkahelyi légkör megteremtésével is támogathatnak a munkáltatók.

„Természetesen nincs minden munkáltatóra egyformán működő recept, de kiemelten fontos lenne, hogy apró lépésekkel minden vállalkozás elmozduljon ebbe az irányba, nem jó stratégia egymásra licitálva, kizárólag bérígérettel szakembert fogni” – fogalmazott a szakember. „Egy rugalmas munkavégzést és támogatást kínáló munkáltató jelentősen növeli vonzerejét, a munkavállalói motivációt és csökkenti a fluktuációt, amivel azonnal növeli versenyképességét.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...