- Hirdetés -

Mélyebben a zsebükbe nyúlhatnak a szülők

|

- Hirdetés -

Újabb rekordlétszámot hoz az idei vakáció a táborozók számában, 230 ezer csemete nyaral táborokban a nyár folyamán. Legtöbben közülük sport- és angoltáborban vesznek részt, míg a harmadik legnépszerűbb témát a katonai és honvédelmi táborok adják. A gyerekek valamivel több mint fele napközis táborban vakációzik, míg szüleik közül egyre többen fizetik a gyerekek üdültetését SZÉP kártyával. A 15 százalékos áremelés ellenére nem lankad a táborozási kedv. A Táborfigyelő gyermektábor-összehasonlító portál gyűjtötte össze a 2023-as év legérdekesebb és legfontosabb adatait a táborozás piacáról.

Az utolsó nagy rohamra készülhetnek szülők és gyermekeik, a táboroztatókról nem is beszélve, ugyanis két hét múlva megkezdődik a nyári szünet. „Még ilyenkor is nagyon jelentős a táborfoglalások száma, ugyanis sokan az utolsó pillanatokban eszmélnek, hogy egy-egy hétre még kellene élménydús felügyeletet intézni a csemetéknek, azaz tábort foglalni. A kínálat nagyon széles, több mint ezer táborturnus foglalható még, bár a legtöbb táborban már nagyon kevés hely van. Érdemes mielőbb foglalni, hogy nehogy kicsússzanak a szülők az időből.” – mondta el Tóth Béla, a Táborfigyelő portál vezetője.

Így alakul a tábori piac 2023-ban, így táborozik közel negyedmillió gyermek a nyáron:

Táborozók létszáma

A koronavírus által érintett két évet leszámítva folyamatosan növekszik a vakáció folyamán legalább egy hetet táborozó gyerekek száma. A tavalyi évi rekordszámot éppen meghaladva, 2023-ban 230 ezren üdülnek gyermektáborokban.

Országos a táborkínálat

A minőségi táborok kínálata országos lefedettségű, ami a családoknak nyújt könnyebbséget, ugyanis a környékükön vagy a szomszédos vármegyében biztosan tudnak megfelelő vakációs lehetőséget találni csemetéjüknek, nem kell túl sokat utazni. A legtöbb gyermek Pest, Veszprém és Somogy vármegyében táborozik, míg a napközis táborok fővárosa is Budapest, valamint a vármegyeszékhelyek.

Átrendeződés tapasztalható a legnépszerűbb témákban

A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb gyermek sporttáborban vakációzik, viszont 2022-es ezüstérmes kalandtáborokat kevesebben választották, míg kifejezetten sokan tanulnak a nyár folyamán angolul. Előretört a katonai és honvédelmi táborok tematikája, idén a harmadik legnépszerűbb tábortémája lett. Érdekesség, hogy az idei évben meglepően sok meghökkentő, különleges vagy extrém tábor van a kínálatban.

SZÉP Kártya elfogadás

Egyre több táborszervező nyitott a SZÉP Kártya elfogadására, már tíz táboroztatóból közel négy elfogadja ezt a béren kívüli juttatást is. A kártyák ezirányú felhasználása összegszerűen is növekszik, köszönhetően az eltörölt zsebeknek, illetve a pénzösszegek elköltési határidejének.

15%-os áremelés

Mind a napközis, mind az ottalvós táborok esetében 15%-os áremelés történt. Ennek oka a táboroztatók költségeinek növekedése, mint a bérleti díjak, a múzeumi, strand és állatkerti belépők költségeinek emelése, de a legfőbb tétel a gyermekétkeztetés árának változása volt. Ennek hatására egy napközis tábor átlagára idén 45 ezer forint, míg az ottalvós táborok egy turnusáért átlagosan 70 ezer forintot kell fizetnie a családoknak.

Az árak tekintetében elmondható, hogy a 2018-as évhez viszonyítva nagyságrendileg másfélszeresére nőtt mindkét tábortípus díja, ezzel együtt is folyamatos a jelentkezések növekedése.

Többen alszanak otthon

A tavalyi évhez képest (51%) valamivel megnőtt a napközis táborokat foglalók aránya, a gyerekek 53%-a nyaral ilyen vakációs lehetőségekben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Új lehetőség a vállalkozónőknek

2024-ben a befektetések csupán 1 százaléka érkezik női startupokhoz, ami rámutat a női vállalkozók iránti bizalmatlanságra az üzleti világban. Idén ősszel ismét elindul Tomán Szabina mentorprogramja, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást női vállalkozóknak....

Javul a hazai digitális közigazgatás, de még van hova fejlődni

Mindnyájunkban ott él a kép, ahogyan bolyongunk a közigazgatás bürokráciájának útvesztőiben: sorban állás, nyomtatás, szkennelés, iktatás, majd türelmes várakozás, míg elér ügyünk az illetékeshez. Természetes, hogy befizetett adónkért szeretnénk a legjobb ügyfélélményben részesülni. A...

Nem készültünk fel a mesterséges intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól. A több mint 2000 fő részvételével készült...

Új évaddal tér vissza a Green Team

A Spektrum Home saját gyártású kertészeti műsora idén ősszel is hasznos információkkal várja a kertészkedés iránt érdeklődőket. A negyedik, 10 részes évad során szó lesz konyhakertről, gyümölcsfákról és metszésükről, növényszaporításról, szobanövényekről, fűszerkertről és fűszerspirálról,...

Már lehet szavazni a leginspirálóbb nőkre

Szeptember 9-től voksolhatnak az olvasók az Inspiráló Nők 2024. évi jelöltjeire. A Femcafe.hu hagyománnyá vált kezdeményezését már nem kell bemutatni, a női portál hatodik alkalommal díjazza a kiemelkedő női teljesítményeket. 2024. őszén ismét díjazza...

A hiteles márkaépítés kihívást jelent a szakma számára – interjú Nagy Zoltán Péterrel

A marketing világát továbbra is az adatvezérelt döntéshozatal, és újabb elemként a mesterséges intelligencia által támogatott automatizáció határozza meg – állítja Nagy Zoltán Péter. Az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Bírság a TV2-nek, intézkedés téves korhatár-besorolás miatt

Újabb két médiatartalom ügyében fordult a joghatósággal rendelkező külföldi társhatóságokhoz az NMHH. A Médiatanács e heti ülésén műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatban fennálló adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését is vizsgálta, illetve bírságot rótt ki a TV2-re. Megsértette a médiatörvény kiskorúakra...

Sportos együttműködésben az MBH Bank

Együttműködési megállapodást kötött az MBH Bank és a Veszprém Handball Club a csapat célzott támogatására. A hitelintézet elkötelezett a hazai sportélet támogatása mellett, így a bankcsoport korábbi tagbankjával, az MKB Bankkal kötött évekre visszanyúló...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások a kriptopiacon

Jelentősen, 13,1 százalékkal esett vissza a kriptopiac teljes kapitalizációja augusztusban, elsősorban az Egyesült Államokból érkező kedvezőtlen foglalkoztatottsági adatok miatt – áll a Binance Research legfrissebb kriptopiaci körképében. A trend azonban megfordulhat a Fed szeptemberi...

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Új lehetőség a vállalkozónőknek

2024-ben a befektetések csupán 1 százaléka érkezik női startupokhoz, ami rámutat a női vállalkozók iránti bizalmatlanságra az üzleti világban. Idén ősszel ismét elindul Tomán Szabina mentorprogramja, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást női vállalkozóknak....

Javul a hazai digitális közigazgatás, de még van hova fejlődni

Mindnyájunkban ott él a kép, ahogyan bolyongunk a közigazgatás bürokráciájának útvesztőiben: sorban állás, nyomtatás, szkennelés, iktatás, majd türelmes várakozás, míg elér ügyünk az illetékeshez. Természetes, hogy befizetett adónkért szeretnénk a legjobb ügyfélélményben részesülni. A...

Don't Miss

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...