Két éve indította el a Digitális Iskola Programot a Vodafone Magyarország Alapítvány azzal a céllal, hogy egyenlő esélyeket teremtsen a diákoknak a digitális kompetenciák megszerzéséhez. Szegeden ismertették a program eddig elért eredményeit, jövőbeni terveit, illetve két Csongrád megyei iskolának is átadtak egy-egy tablettöltő-szekrényt.
A Vodafone Magyarország Alapítvány egyik legfőbb célja a digitális korlátok lebontása, ezzel a céllal indította útjára a Digitális Iskola Programot 2015-ben. A Program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) és a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, az ország 24 iskolájában mintegy 6500 gyerek oktatását és csaknem 700 pedagógus munkáját támogatja. A Program első szakaszában a Vodafone Magyarország Alapítvány 10 hónap alatt országszerte 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet osztott ki, valamint biztosította az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmat.
A Digitális Iskola Program második fázisban a korábban átadott digitális eszközök (tabletek, e-táblák) résztvevő iskolákkal való mind szélesebb körű megismertetése került fókuszba. Az Alapítvány létrehozott egy Vodafone AppTár nevű applikációs gyűjteményt, amelyben a szolgáltató a digitális oktatást segítő alkalmazásokat tette ingyenesen elérhetővé a tanárok és diákok számára. Egy – inspiráló megoldásokat, segédanyagokat, gyakorlatokat tartalmazó – microsite-ot is létrehozott azzal a céllal, hogy segítse a tanárok oktatási munkáját. A Vodafone Magyarország Alapítvány emellett kidolgozott egy motivációs rendszert, amelynek lényege, hogy a Vodafone által biztosított digitális eszközök sokoldalú használatára, a játszva tanításra és tanulásra ösztönözze a tanárokat és diákokat. A program keretein belül a gyerekek különböző tantárgyakhoz kapcsolódó töltenek ki kvízeket, készítenek pályamunkát – videókat, fényképeket – vagy játszanak az erre a célra fejlesztett microsite-on. Az iskolák az összegyűjtött pontok függvényében további digitális eszközökhöz, például interaktív táblához és tablettöltő szekrényhez juthatnak hozzá.
Az eszközök ugyan fontosak, de természetesen nem elegendőek a fejlődéshez. A Programban résztvevő iskolákra épp ezért kivétel nélkül jellemző az érdeklődés és a nyitottság a digitális világ iránt, és a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekek oktatása most a Vodafone Magyarország Alapítványnak köszönhetően nem csupán egyszerűbb, de izgalmasabb is lehet. Erre jó példa a program második fázisának egyik eleme a VloggerSuli is, amelynek részeként egy-egy népszerű vlogger látogat el a résztvevő iskolákba. A diákoknak így van lehetőségük kipróbálni magukat az okos eszközök másik oldalán is, a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy ezáltal nem csak technikai tudásra tesznek szert – játszva tanulnak – de önbizalmat is építenek, egyre kevésbé feszélyezi őket a szereplés, és beleássák magukat a videó vágás rejtelmeibe is.